Beste medehobbyisten,
Vorige week vrijdag was het weer zover. Het was warm weer en mijn partner ging naar Eindhoven. Op de snelweg loopt de ,motortemp enorm op, stoom uit reservoir. Ik ernaartoe, water bijgevuld , geen effect. Gisteren op locatie water weer bijgevuld, nu met meer geduld, 10 liter toegevoegd, motor weer gestart en nu loopt hij weer als een zonnetje en blijft op temp. Rara, hoe kan dit?
Bijkomend probleem is nu dat na een kilometer of 4 de versnellingsbak (automaat) ermee ophoud ik kan dan roeren wat ik wil geen enkele stand reageert. De bak maakt nu geluiden alsof de spatschermen op de banden hangen. Einde verhaal bak en daarmee XM of is de bak goed te vervangen?
t
Oei Barend,
Het lijkt erop dat je ergens KVS verlies en daardoor loopt ie warm. 10 liter toegevoegd? Dan stroomt het er ergens rechtstreeks weer uit, want er gaat maar zo'n 7-8 liter in met goed ontluchten. Kortom radiator en slangen goed nakijken, ook het reservoir zelf.
De bak lijkt idd einde te zijn. Maar automaten zijn niet mijn specialiteit. Wellicht iemand anders?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)