Dank voor jullie snelle reacties. Ik heb net ook de onderkant bekeken en die is aan de voorzijde ook al los... Ik ga op zoek naar een nieuwe (reeds Mail naar magazijn commissie gestuurd). Ik zag net dat magazijn volgende week open is, dus hopelijk hebben ze er een op voorraad. Anders gaan we niet naar Frankrijk met de xm en de vouwwagen, maar met de R4 en vouwwagen in NL op vakantie.
P.s. even voor mijn gemoedsrust: mijn veerschotel heeft een Anti doorschiet ring, dan blijft mijn motorkap toch heel mocht hij losschieten?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Veerschotel rubber laat los
Bel anders even met Aad van Eijk in Gouda (Rubavo heet zijn bedrijf). Hij doet in veerschotels van nieuw rubber voorzien en heeft misschien nog wat liggen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dank voor je aanbod, ik ben ook in contact met Aad, als hij een set op voorraad heeft en kan opsturen, dan koop ik liever een nieuwe set. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan ga ik graag in op jouw aanbod. Je hoort nog.
Aad kon gelukkig snel een set uit voorraad leveren en met de how-to van het forum is het gelukt om de linkerkant te vervangen. De rechterkant had ik geen tijd meer voor, gezien alle voorbereidingen voor de vakantie. Die zal ik binnenkort nog moeten doen.
Nope. Als het even kan direct vervangen en geen meter meer meer rijden. Vooral uiterste stuuruitslagen vermijden.
Tenzij je een mooie deuk in je motorkap wilt, natuurlijk.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Idd, laat je kap maar voor de zekerheid openstaan, ze klappen vreemd genoeg altijd bij stilstand.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Beide keren bij mij in een scherpe bocht, rijdend, Mark.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Heren,
Dank voor jullie snelle reacties. Ik heb net ook de onderkant bekeken en die is aan de voorzijde ook al los... Ik ga op zoek naar een nieuwe (reeds Mail naar magazijn commissie gestuurd). Ik zag net dat magazijn volgende week open is, dus hopelijk hebben ze er een op voorraad. Anders gaan we niet naar Frankrijk met de xm en de vouwwagen, maar met de R4 en vouwwagen in NL op vakantie.
P.s. even voor mijn gemoedsrust: mijn veerschotel heeft een Anti doorschiet ring, dan blijft mijn motorkap toch heel mocht hij losschieten?
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Bel anders even met Aad van Eijk in Gouda (Rubavo heet zijn bedrijf). Hij doet in veerschotels van nieuw rubber voorzien en heeft misschien nog wat liggen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
De maximale slag slag met stalen bevestiging ring is 50 mm. Zo veel ruimte zit er niet tussen de veerbol en de motorkap !
Van dit type zijn er 3 set's in voorraad voor actief en niet hydro actief.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Ik heb de linkerveerschotel (het gaat bij jouw om de linkerschotel toch?) van m'n V6 (is hetzelfde als TCT) sloper nog liggen. Die is in goede staat.
Dus als je op korte termijn door wilt.
Hoi Coen,
Dank voor je aanbod, ik ben ook in contact met Aad, als hij een set op voorraad heeft en kan opsturen, dan koop ik liever een nieuwe set. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan ga ik graag in op jouw aanbod. Je hoort nog.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Aad kon gelukkig snel een set uit voorraad leveren en met de how-to van het forum is het gelukt om de linkerkant te vervangen. De rechterkant had ik geen tijd meer voor, gezien alle voorbereidingen voor de vakantie. Die zal ik binnenkort nog moeten doen.
Aad bedankt!
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Toch mooi dat je nog met de XM op vakantie kon!
Het is inderdaad fijn en een geruststellende gedachte dat er veerpootschotels voorradig zijn bij Aad
__________
Crepuscule