Hallo,
Ben weer op zoek naar ZPJ4 speciefieke onderdelen, om haar op de weg te houden de komende jaren.
Ook nog steeds op zoek naar de type plaatjes V6.24 !
Anders maar 3D printer aanschaffen :)
Hallo,
Ben weer op zoek naar ZPJ4 speciefieke onderdelen, om haar op de weg te houden de komende jaren.
Ook nog steeds op zoek naar de type plaatjes V6.24 !
Anders maar 3D printer aanschaffen :)
Wordt steeds moeilijker he?!
heb je een lijstje met onderdelen?
Citromobile is dan natuurlijk een goede optie. Lekker grasduinen in van die stoffige bakjes van Franse handelaren
__________
Crepuscule
Citromobile ga ik heen, weet nog niet of het zaterdag of zondag wordt.
Heb op korte termijn een middendemper nodig.
Verder ACAV magneetklepjes en die vacuumbalgjes, voorste uitlaatdelen, Fenix4 computer.
Dat wordt moeilijk of prijzig is mijn ervaring.
Ik hb 2 jaar geleden een geheel nieuw uitlaatsysteem laten maken vanaf de spruitstukken.
Kun je geen middendemper op maat laten maken?
Acav zal helemaal moeilijk zijn, daar zul je een " goede" donor voor nodig hebben en die zijn er ook steeds minder...
Zit te denken om de middendemper te vervangen door RVS, en de dwarsdemper weg te laten.
Katvervangers is ook nog een optie, om de katalysatoren een week per jaar te gebruiken :)
Dinsdag voor de APK, ben alleen benauwd voor de CO meting, was vorig jaar nét aan goed.
Vrijdag nog de airco vullen.
Na maken RVS exemplaar had ik in eerste instantie ook niet de dwarsdemper, dat gaf echter een veel te hoog Johny gehalte.
RVS maakt beduidend meer geluid dan een standaard uitlaat, dus achteraf een extra demper erop gezet achter dwars.
Ik heb overigens een systeem met 1 (race) katalysator wat in mijn beleving dus een afname aan vermogen is....
RVS dempers zijn vaak absorbtiedempers, einddemper van een gewone OEM uitlaat is bijna altijd een schottendemper. Daardoor en door het materiaalverschil klinkt een RVS uitlaat wat rauwer en groffer, zeker als je het gehele systeem vervangt. Schottendempers in RVS ben ik nog niet vaak tegengekomen omdat dat voor veel mensen geen 'upgrade' is. Zo'n schottendemper richt zich dan ook op dat zwaardere geluid wat veel mensen juist wel willen houden.
@Stoof: je merkt een afname in vermogen met een race katalysator? Je bedoelt daarmee zo'n RVS ding met iets van 200 CPI? Ik zou verwachten dat het eenverbetering zou geven, maar misschien weet de ECU niet goed wat te doen met zo'n kat? Wel apart om te horen.
Ik denk dat het komt door de vermindering van tegendruk? Of raakt dat nu echt kant noch wal?
Op Leboncoin staat er weer eentje Link Gewoon de helft bieden en door Tinga bij je thuis laten afleveren ;-)
__________
Crepuscule
Zou wel wat zijn, heb even de middelen niet om die erbij te kopen, huidige heeft alweer wat knaken gekost om APK waardig te worden, en standaard onderhoud.
Nu is echt de Pug aan de beurt, en dat loopt aardig uit de klauwen :p
@Stoof Tegendruk is niet vereist bij een 4 takt ottomotor. Wat wel belangrijk is is de snelheid van de uitlaatgassen; dat staat in verband met de diameter van de uitlaat, en wordt vaak verward met tegendruk. Tenzij de diameter drastisch veranderd is zou er geen verschil mogen optreden. Het kan zijn dat de locatie van de lambdasonde anders is met die nieuwe katalysator, en daardoor ervoor zorgt dat de informatie die bij de ECU aankomt anders is. Als de uitlaat in de originele situatie al begrenzend zou werken zou hij met een nieuw RVS systeem met absorptiedempers alleen maar beter moeten werken!
Fotootje van je Pug trouwens? Ben dondersbenieuwd.