Leuk, al die XM's te koop. Ondanks relatief lage productieaantallen lijkt het wel alsof er (internationaal) nog genoeg aanbod is. Wat ik zelf als newby XM rijder opvallend vind zijn de grote prijsverschillen. De prijzen zijn echt "all over the place". Ok, de laatste advertenties in dit draadje voor echt mooie exemplaren zijn natuurlijk wat hoger. Maar met goed zoeken kun je echt ook nog wel een koopje doen. Zal vast met het hoge liefhebbersgehalte te maken hebben...
twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: XM's te koop
Koopjes is vaak ook een hoop achterstallig onderhoud, dan is de goedkope XM toch in een keer heel duur.
Ondanks dat de mijne goed onderhouden was door ook een liefhebber heb ik vorig jaar ook meer dan dan 2500 euro met liefde uitgegeven aan mijn bolide.
Ook nu gaat het door een nieuwe uitlaat zeker weer 1200 euro kosten.
Dit maakt me niks uit, ik onderhoud hem goed, maar de mijne staat ook te koop , en ik weet zeker dat de liefhebber na mij een zeer goed onderhouden XM krijgt, dat daar een redelijke prijs voor wordt gevraagd lijkt mij normaal.
Voor de liefhebbers van kettingmonsters. We kregen het volgende bericht over een 24v uit 1992.
Hallo,
Ik woon in Frankrijk en ik verkoop mijn Citroën XM V6 24. Ik zou het graag willen verkopen aan een liefhebber die ervoor gaat zorgen. Dat de reden waarom ik contact opneem met Europese XM-clubs. It's a Citroën XM v6 24v in goede staat. 155.000 Km. 2 eigenaren (de eerste was Franse Adminisration gedurende 7 jaar). Alle historische sinds nieuw (rekeningen, copie van het eerste kentekenbewijs, etc.) Onlangs nieuwe banden. Ik verkoop de auto met originele wielen en stuur.
Het lijkt alleen wel of er een iets oudere grille op zit. Misschien toch een keer een tik op de neus gehad? Voorbumper is ook niet meegespoten volgens mij.
twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: XM's te koop
Oi ,wat een geld.
Had afgelopen zaterdag ook nog een kijker bij de mijne, man was al maanden op zoek naar een XM die niet de hoofdprijs koste maar die wel netjes en aantoonbaar onderhouden was.
Hij heeft van te voren alle foto's gehad, kon alles bekijken, toen hij er was was het alleen maar oei en ah wat mooi , en alles werkt enz, enz.
Toen is hij nog naar mijn garage geweest om het verhaal daar ook nog te checken, toen hij terug kwam was de glimlach alleen nog maar groter.
Hij gaf me een hand ,vroeg of ik hem vast wou houden , deze wou hij hebben, prima geen probleem.
Zijn eigen auto was net in elkaar gedrukt door een vrachtauto, de verzekering kwam maandag en dan ging hij mij ook bellen.
Maandag geen telefoon, wel in het begin van de avond een mailtje met daarin een bedankje voor mijn eerlijkheid om alles te laten zien, maar hij was toch bang dat er op een gegeven moment moeilijk aan onderdelen gekomen kon worden.
twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: XM's te koop
Toch even een positief bericht, de beste man belde mij vanavond op en wou het even uitgepraat hebben, het zat hem ook niet lekker.
Van beide kanten de boel uitgepraat, en dan blijkt weer dat als hij gelijk had gebeld de boel al lang opgelost was, het is platte tekst en moeilijk te begrijpen wat iemand nou bedoelt of eigenlijk zegt.
Hij wil mischien toch er een kopen in concoursstaat maar die vind hij dan weer te duur.
De mijn zou hij dan van buiten helemaal overspuiten, de man is een perfectionist, de prijs is een vraagprijs zei ik je kunt altijd een bod doen , nou daar ging hij dan nog over nadenken.
twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: XM's te koop
Hij heeft weer teruggebeld, wil de auto nog een keer zien, hij wou er niet meer in rijden dat was prima voor elkaar.
Hij ging de uiterlijke staat bekijken , waarschijnlijk wil hij hem helemaal overspuiten,dus zal er wel wat van de prijs af moeten, nou ja we zien maandagavond verder, wel fijn dat er weer een goed contact is.
Nog even een andere te koop staande XM (de tekst is van Menno Schoonhoven)
De auto van mijn schoonvader die onlangs is overleden. Hij heeft de auto altijd in een garage gehad, dus weinig roest. Maar hij is niet in perfecte staat wat de lak betreft. Er zal het nodige aan moeten gebeuren. De technische staat is wel behoorlijk voor zover ik kan beoordelen.
een kilometervreter
__________
Crepuscule
Potdorrie, die ziet er nog goed uit bij deze kmstand.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nederlandse auto met een leuke kilometerstand
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-xm-2-0i-16v-benzine-grijs-47641101-a76f-41e9-95f6-1b706c4b666b
Leuk, al die XM's te koop. Ondanks relatief lage productieaantallen lijkt het wel alsof er (internationaal) nog genoeg aanbod is. Wat ik zelf als newby XM rijder opvallend vind zijn de grote prijsverschillen. De prijzen zijn echt "all over the place". Ok, de laatste advertenties in dit draadje voor echt mooie exemplaren zijn natuurlijk wat hoger. Maar met goed zoeken kun je echt ook nog wel een koopje doen. Zal vast met het hoge liefhebbersgehalte te maken hebben...
Koopjes is vaak ook een hoop achterstallig onderhoud, dan is de goedkope XM toch in een keer heel duur.
Ondanks dat de mijne goed onderhouden was door ook een liefhebber heb ik vorig jaar ook meer dan dan 2500 euro met liefde uitgegeven aan mijn bolide.
Ook nu gaat het door een nieuwe uitlaat zeker weer 1200 euro kosten.
Dit maakt me niks uit, ik onderhoud hem goed, maar de mijne staat ook te koop , en ik weet zeker dat de liefhebber na mij een zeer goed onderhouden XM krijgt, dat daar een redelijke prijs voor wordt gevraagd lijkt mij normaal.
Voor de liefhebbers van kettingmonsters. We kregen het volgende bericht over een 24v uit 1992.
Hallo,
Ik woon in Frankrijk en ik verkoop mijn Citroën XM V6 24. Ik zou het graag willen verkopen aan een liefhebber die ervoor gaat zorgen. Dat de reden waarom ik contact opneem met Europese XM-clubs. It's a Citroën XM v6 24v in goede staat. 155.000 Km. 2 eigenaren (de eerste was Franse Adminisration gedurende 7 jaar). Alle historische sinds nieuw (rekeningen, copie van het eerste kentekenbewijs, etc.) Onlangs nieuwe banden. Ik verkoop de auto met originele wielen en stuur.
Prijs : 3500 euros (prijs is te onderhandelen)
__________
Crepuscule
https://link.marktplaats.nl/m1263761647
Citroën XM 2.5TD Break VSX met laswerk voor €400. Net leren interieur en aftermarket lm velgen.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Goh, ik weet nog dat die in de showroom stond bij mijn garage 10 jaar geleden.
__________
Crepuscule
Iemand nog een onderdelendonor voor zijn D12 nodig? Wel snel zijn, veiling loopt over een paar uur af (Sluiting veiling 28-03-2018 19:11)
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31625/10432454
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
Heel soms duikt er weer eens een mooie op
https://link.marktplaats.nl/m1269637702
DE veilingkosten bij BVA zijn 40% (opcenten en BTW ) zo kan de totaal prijs toch tegenvallen.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Wel een mooie km-stand
__________
Crepuscule
Maf.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
In het magazijn ligt genoeg van deze onderdelen, vuilnisbak ??
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Voor eenieder die nog 24v wil scoren met een lage km-stand..... Ze worden wel wat zeldzamer hoor
__________
Crepuscule
Het lijkt alleen wel of er een iets oudere grille op zit. Misschien toch een keer een tik op de neus gehad? Voorbumper is ook niet meegespoten volgens mij.
__________
Crepuscule
Voor de liefhebber ...... met geld
__________
Crepuscule
En dan ook nog eens niet origineel, type 1 met een type 2 grill en stoffen bekleding, je moet het maar durven te vragen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oi ,wat een geld.
Had afgelopen zaterdag ook nog een kijker bij de mijne, man was al maanden op zoek naar een XM die niet de hoofdprijs koste maar die wel netjes en aantoonbaar onderhouden was.
Hij heeft van te voren alle foto's gehad, kon alles bekijken, toen hij er was was het alleen maar oei en ah wat mooi , en alles werkt enz, enz.
Toen is hij nog naar mijn garage geweest om het verhaal daar ook nog te checken, toen hij terug kwam was de glimlach alleen nog maar groter.
Hij gaf me een hand ,vroeg of ik hem vast wou houden , deze wou hij hebben, prima geen probleem.
Zijn eigen auto was net in elkaar gedrukt door een vrachtauto, de verzekering kwam maandag en dan ging hij mij ook bellen.
Maandag geen telefoon, wel in het begin van de avond een mailtje met daarin een bedankje voor mijn eerlijkheid om alles te laten zien, maar hij was toch bang dat er op een gegeven moment moeilijk aan onderdelen gekomen kon worden.
Dus hij staat weer te koop....
Toch even een positief bericht, de beste man belde mij vanavond op en wou het even uitgepraat hebben, het zat hem ook niet lekker.
Van beide kanten de boel uitgepraat, en dan blijkt weer dat als hij gelijk had gebeld de boel al lang opgelost was, het is platte tekst en moeilijk te begrijpen wat iemand nou bedoelt of eigenlijk zegt.
Hij wil mischien toch er een kopen in concoursstaat maar die vind hij dan weer te duur.
De mijn zou hij dan van buiten helemaal overspuiten, de man is een perfectionist, de prijs is een vraagprijs zei ik je kunt altijd een bod doen , nou daar ging hij dan nog over nadenken.
Ik hoop dat het lukt Herbert. Met die onderdelenschaarste valt het wel mee hoor. Zeker voor de 2 liters.
__________
Crepuscule
Hij heeft weer teruggebeld, wil de auto nog een keer zien, hij wou er niet meer in rijden dat was prima voor elkaar.
Hij ging de uiterlijke staat bekijken , waarschijnlijk wil hij hem helemaal overspuiten,dus zal er wel wat van de prijs af moeten, nou ja we zien maandagavond verder, wel fijn dat er weer een goed contact is.
Er staat er weer eentje te koop...
__________
Crepuscule
Nog even een andere te koop staande XM (de tekst is van Menno Schoonhoven)
De auto van mijn schoonvader die onlangs is overleden. Hij heeft de auto altijd in een garage gehad, dus weinig roest. Maar hij is niet in perfecte staat wat de lak betreft. Er zal het nodige aan moeten gebeuren. De technische staat is wel behoorlijk voor zover ik kan beoordelen.
Model Citroën XM 2.0I TURBO COMFORT
Bouwjaar 1994 (geen import)
KMstand ~200.000
Kleur: bordeauxrood metallic
APK geldig tot: 7 aug 2018
Het zou mooi zijn als iemand de auto wil kopen en opknappen. Graag komen we in contact met een geïnteresseerde. I
Met vriendelijke groet,
Menno Schoonhoven
__________
Crepuscule
Niet veel geld voor deze kilometerstand: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1285694202-citroen-xm-2-1-td-1998-blauw.html
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volgens de bschrijving is deze eenvoudige SX van het Belgisch koningshuis geweest
__________
Crepuscule
Het zijn racers daar dus het zou zo maar kunnen met dat verbogen rechtervoorscherm .
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ongetwijfeld Prins Laurent.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Is dit nu weer de oude XM van Gerrie ?
__________
Crepuscule
Pagina's