Hi there!
Gewoon om "het te weten" ben ik benieuwd naar het verbruik van onze verschillende XM's. Graag met de onderstaande gegevens.
Als voorbeeld mijn XM:
Type: V6 Ambiance AUT. 1990
Kmstand: 236.000km
Kilometer per jaar: plm 10.000
verbruik gemiddeld: 1 op 7.3
Bijzonderheden: Voornamelijk stadse ritten. Retour Parijs was het verbruik: 1 op 8.8 (bij plm 130km/uur)
2.1TD SX van 1997 met inmiddels 362000km op de teller, gemiddeld 1:15,8. Is niet helemaal reeël omdat ik er een andere maat banden om heb. Het Westland ligt tegenwoordig 7 kilometer dichter bij de achterhoek dan voorheen :lol:
Voornamelijk 80km-wegen naar mijn werk en verder is het snelweg. Klein beetje stad. Globaal gezien is boven de 1:16 makkelijk haalbaar met de juiste bandenmaat.
XM V6 24v 1992
km stand 145.000\
10.000 per jaar allerlei gebruik.
gemiddeld 1 op 8 denk ik zo.....
XM V6 24v 1993
km stand 270.000
10.000 per jaar
gemiddeld 1 op 10, maar was in het begin ook 1 op 8 net als bij Jeroen.
Ik heb werkelijk geen idee, ik schat 1 op 10!?
Nee, lekker duidelijk.................... :?
Idd, ik vindt het dan ook niet echt belangrijk. :wink:
XM v6 uit 2000
Gemiddeld met stadsverkeer en filerijden 1 op 10. ( RON 95)
vakantierit naar zuid frankrijk 1 op 12,7 (op 98, dat is daar wel te betalen)
De es9j4 doet het zo te lezen toch wel netter dan de oude v6'en :lol:
Dat mag ook wel met 10 jaar verschil, ongeveer 3jaar ontwikkelingstijds voor de ES9J4 :wink: . Maar heeft aan karakter moeten inboeten t.o.v. de ZPJ4........
In de C6 en C5-3 deed de ES9J4 met meer koppel (290Nm) en meer vermogen (215pk) het weer slecht qua verbruik....die auto's zijn ook weer 350 tot 400kg zwaarder.
De 3.0 V6 HDI 8) neemt het stokje over van de ES9J4 :wink:.
De c6 is 'maar' 200 kg zwaarder dan mijn 1566 kg XM.
voor de laatste keer off topic in dit draadje, een C6 3.0 V6 benzine weegt 1791kg. Beladen dus dik 1800kg en die was ook niet vooruit te branden, maar wel veel stiller dan de 2,7HDI.
De aanpassingen aan de ES9J4 voor de C5-3 en C6 waren te beperkt en PSA wilde niet meer erin investeren vandaar dat die motor niet meer wordt gemaakt.
Renault stopte relatief snel met deze motor, nadat ze met Nissan verder gingen.
Een C6 met V6 en 3 liter niet vooruit te branden?????????????????????
Niet jokke JP 8)
XM 2.0i Ambiance automaat
November 1992
ruim 265.000op de teller
gemixed gebruik
verbruik 1:10
XM TCT oktober 1994
Iets van 248.000 op de teller.
Net geen 20.000 km/jaar. :shock:
Verbruik zal wel rond de 1:10 zijn (heb 'gelukkig' niet zo'n dipslee ;-).
zo'n display is heel leuk :lol:
Hey!!! Die heb ik ook!! Ik krijg dat maar niet weg die melding van 30 liter. Heel soms meet ze het goed, maar ik weet niet waar ik het zoeken moet om de BC goed te laten meten...niemand weet dat geloof ik... :cry:
Al 'ns geprobeerd in beide gaatjes tegelijk een pennetje te drukken bij wijze van reset?
De gaatjes zijn voor het op tijd zetten, van een reset heb ik nooit iets gelezen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Als ik de spanning er af heb gehad, dan lichten alle segmenten op. Pas bij het instellen verschijnt er iets normaals. De tijd resetten doe ik ook door in beide gaatjes te drukken, vandaar m'n gedachte. Maar ik heb een eenvoudig display. ;-)
Nou ja proberen kan geen kwaad, al denk ik dat bij Mike een signaal gewoon niet aankomt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik heb een 2.1 D12 (Dus geen turbo)
En ik heb het nog precies kunnen meten maar geloof dat mijn verbruik ongeveer op 1:17 ligt.
Huidige verbruik ligt op 1 op 16 en een beetje. Per jaar draai ik met de XM ca. 40.000km, huidige kmstand 268.000. Voornamelijk snelheden tussen 80 en 100km/h met de nodige rotondes en (slecht afgestelde) verkeerslichten op de woon-werkroute. :roll:
XM V6 uit 1996 met 275.000 km (hij staat bij de advertenties :) )
Ik rij circa 25000 km per jaar en verbruik gemiddeld 1:9,5 's zomers iets minder 's winters iets meer............
Je kunt de verbruiksmeter resetten door een tijdje de knop voor het wisseen van functie ingedrukt te houden.
Zo, na een weekje Frankrijk is het tijd voor mijn bijdrage. Wat heb ik zoal gereden? Veel tolweg en RN. En terug de route Napoleon. Vrijwel altijd de airco aan.
Niet precies bijgehouden, maar volgens mij was ik gunstiger dan 1:10. 8) Zal wel komen door het remmen op de motor in de bergen -> energie terugwinnen. :mrgreen:
het ontbreken van stoplichten :mrgreen: scheelt ook veel in het verbruik :wink:
Voor stoplichten hebben die Fransen een alternatief ontwikkeld: minirotondes. :?
maar niet in de bergen :lol:
Oók in de bergdorpen :!: Heel apart om een helling van 10% op te slalommen een dorp in en dan vol in de rem te moeten om op diezelfde helling zo'n rotonde te nemen. :x
in de bergdorpen heb je idd wel rotondes :wink:, dat moet een eitje zijn voor jouw Soixante.
Mn 2.1TD Lucas EPIC '97 doet zo'n 1:16 gemm.
Mn V6 automaat break '97 lukte net 1:9
Mn 2.0 TCT berline '95 doet 1:10.5 +-
Pagina's