10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: 5e XM ?
Janvb (van Bruggen) heeft nog een diesel in de aanbieding.
Voornaamste tip voor dieselaars is dat de 2.1TD een Lucas Epic heeft; deze moet absoluut droog en goed draaiende zijn (en boven de 350k wordt dat meestal een punt). De 2,5 heeft vaker een hitteprobleem met risico op koppakking effecten.
Voor de rest zijn het betrouwbare blokken die makkelijk de 500k halen en meer (mijn record is 623k). De carosserie geeft het eerder op dan het blok doet.
Diesel wordt wel steeds meer een banproduct: Duitsland is qua steden al taboe; op de snelwegen ga je vanaf volgend jaar tol betalen, en (oude) dieselaars worden hoger belast. In Nederland zijn Utrecht centrum en Rotterdam (Noordkant binnen de ring) verboden gebied. En vanaf 2020 ook Maastricht centrum, hoogstwaarschijnlijk. (maar dan kan je altijd bij mij voor de deur parkeren en met de bus de stad in).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Geen idee, maar hij heeft de wagen in onderhoud bij dezelfde specialist als ik. Inderdaad wel een kundige club.
Deze XM zit wel ca. 2 maand voor de APK dus ik zou de pomp goed checken. Marc heeft denk ik wel tips.
Maar misschien ook even Ceulen & Ko bellen? Ze worden zo nadrukkelijk in beeld gebracht.... ;-)
__________
Crepuscule
Janvb (van Bruggen) heeft nog een diesel in de aanbieding.
Voornaamste tip voor dieselaars is dat de 2.1TD een Lucas Epic heeft; deze moet absoluut droog en goed draaiende zijn (en boven de 350k wordt dat meestal een punt). De 2,5 heeft vaker een hitteprobleem met risico op koppakking effecten.
Voor de rest zijn het betrouwbare blokken die makkelijk de 500k halen en meer (mijn record is 623k). De carosserie geeft het eerder op dan het blok doet.
Diesel wordt wel steeds meer een banproduct: Duitsland is qua steden al taboe; op de snelwegen ga je vanaf volgend jaar tol betalen, en (oude) dieselaars worden hoger belast. In Nederland zijn Utrecht centrum en Rotterdam (Noordkant binnen de ring) verboden gebied. En vanaf 2020 ook Maastricht centrum, hoogstwaarschijnlijk. (maar dan kan je altijd bij mij voor de deur parkeren en met de bus de stad in).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Kan voor een koopje een Skoda 1.9 TDI Combi kopen, morgen proefrijden, als dit enigzins vooruit wil, gaat die het worden.
Komende maanden iedere dag naar Groningen, en ik verrek het om plaats te nemen in het Onrendabelen Vervoer.
Waarschijnlijk heeft een Skoda uit 2006 wél verlichting zodat je op de weg iets ziet
Heb deze week voor het eerst eens kalm aan gedaan met de V6, haal bijna 700 km op een tank!
Hier in Groningen mag je ook nog met een oude diesel de stad in. Dus dat is geen probleem...
__________
Crepuscule
Dit rijdt natuurlijk ook wel lekker..... op lpg
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1333877182-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-aut-1998-lpg-g3.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
__________
Crepuscule
850 lukt ook hoor, netjes onder de 3000 toeren blijven.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.