Toch vind ik het een fraai exemplaar. Als je goed kijkt naar de deurpanelen lijken die luidsprekers wel origineel te zijn. Wellicht een hele zeldzame, lees amper verkochte, optie?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Ha, nou zie ik het. Het is een Oort versie.
Geen middenconsole en handbediende spiegels. Inderdaad minimale opties om in aanschafprijs onder een bepaalde grens uit te komen, waardoor autokosten toch nog konden worden afgetrokken van de belasting (wet van Oort, 1990).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Deze die hier staat heeft ook die deurpanelen.<br />
En aan de tellerbak te zien is het de meest kale variant die er te krijgen was.<br />
<br />
Wel hele mooie wieldoppen op die witte. Zou ik ook wel een setje van lusten :-)
Ik ben Ben, zojuist voor het eerst ingelogd op het forum. Vanzelfsprekend XM liefhebber. In de jaren 80 heb ik er twee gehad, beide type 1. De laatste, een Turbo CT, heb ik vele jaren gereden. Groen, automaat, achteraf ingebouwd beige leer en hout, V6 velgen... En nu natuurlijk spijt dat ik 'm destijds niet heb bewaard. Ik ben weer op zoek naar een mooie Turbo CT van type 2. Een aantal jaren geleden was er op dit forum een rubriek waarin ook XM's te koop werden aangeboden. Die rubriek zie ik nu niet meer, dus daarom probeer ik het maar eens onder dit onderwerp.
Wie heeft of weet een mooie Turbo CT, bij voorkeur in grijs op blauw en liefst met een betrekkelijk lage kilometerstand? Het moet wel opnieuw een automaat zijn. Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar, dus een kwalitatief goed exemplaar helpt dan. Een speld in een hooiberg of wellicht toch niet? Dank alvast!
Nog even goed nagekeken, maar het moet natuurlijk de jaren 90 zijn. Mijn Turbo CT kocht ik gebruikt in 1995 en reed in tot 2001. Ingeruild op een A6...
Dank voor je snelle reactie.Top! Ik was er al bang voor dat ze inmiddels schaars zijn, ook al heb ik geen haast.
De Franse XM is eigenlijk precies de uitvoering die ik zoek. Ondanks de ontbrekende strip bij de bumper en het deukje in de deur. Ook nog een schuifdak, lees ik. Rijdt op een kwart super en de rest ethanol à 70 ct. per liter? Kan dat? Wat betekent dat voor de motor? Ik lees dat mailen geen zin heeft, moet 'm bellen... De Duitse XM zou kunnen, maar de kleur is niet de eerste keuze. Hoewel de Duitse wetgeving misschien veiliger is om daar een XM te kopen?
Hebben jullie contacten in Frankrijk die de kwaliteit van zo'n auto zou kunnen bekijken voordat ik er naar toe zou rijden?
Nee helaas hebben we geen Franse kwaiteitscontroleur ;-) Er is wel en clublid die met enige regelmaat XM's koopt in Frankrijk maar alles dan per e-mail regelt en foto's laat sturen etc. Op een gegeven moment maakt hij dan de keuze 'wel- of niet' en laat de auto dan met een vervoerder ophalen.
Op zich worden er wel regelmatig TCT's aangeboden hoor. De mooiste vind je vaak in België want daar zijn ze ook ooit als Exclusive geleverd. Ook in Duitsland kom je ze wel tegen met een lage km-stand. Daar kennen ze nog 'zondagse auto's'.
Dus veel kijken op: mobile.de - autoscout24.nl. - gaspedaal.nl - leboncoin.fr. - 2ehands.be
Wij kiijken wel een beetje mee. Er zijn hier een aantal die regelmatig een rondje langs deze websites maken.
Opnieuw dank! Ideale bezigheid bij de komende kerstdagen. Mijn vrouw is nu al niet zo blij met mijn voornemen er weer een aan te schaffen, dus als jullie me een beetje zouden kunnen helpen om (op termijn) een goed exemplaar te vinden, waardeer ik dat zeer. Voorkom ik bovendien "Zie je wel, ik zei het toch..."
V6-24 automaat, bj 2000, km.stand ca. 260.000 km, verkocht
V6-24 automaat, bj 1998, km.stand ca. 290.000 km, break, G3
2.1 automaat, bj. 1998, km. stand ca. 340.000 km
RE: XM's te koop
<p>Hebben jullie contacten in Frankrijk die de kwaliteit van zo'n auto zou kunnen bekijken voordat ik er naar toe zou rijden?</p>
[/quote]
Ik heb een betrouwbaar contact in Frankrijk bij Dijon in de buurt. Het is een ex- APK-meester.
Sinds oktober 2015 een 3.0 V6.24 automaat, b.j. 2000, 257.000 km
Dank Paul 14. Ik zag dat de blauwe TCT waarop Veen me attendeerde er niet meer op staat. Ca va vite dus. Het zou ook nog een aardig eindje zijn geweest van Dijon naar Lyon, maar wie weet in de toekomst. Het moet t.z.t. vooral een zo betrouwbaar mogelijke XM zijn en dan helpt zo'n contact beslist.
V6-24 automaat, bj 2000, km.stand ca. 260.000 km, verkocht
V6-24 automaat, bj 1998, km.stand ca. 290.000 km, break, G3
2.1 automaat, bj. 1998, km. stand ca. 340.000 km
RE: XM's te koop
Een aardig endje inderdaad, maar dat heb je in Frankrijk nogal snel. Ik vermoed dat de afstand voor de persoon in kwestie niet zo'n groot probleem zou zijn geweest bij overeenstemming over een onkostenvergoeding. Hij komt vaak naar Nederland en kan de auto ook nog bij je thuis brengen. Ik had laatst een Nederlander uit Frankrijk die een XM zocht in Nederland, omdat het onderhoud in Frankrijk doorgaans niet geweldig is. Iets om rekening mee te houden. Duitsland staat goed bekend op het gebied van onderhoud.
Sinds oktober 2015 een 3.0 V6.24 automaat, b.j. 2000, 257.000 km
Ik weet nog een hele mooie TCT met net 200000 km te staan, een van de laatste van het type 1 uit 94. Vanaf fabriek alle rekeningen. Wij zijn sinds 18 jaar de tweede eigenaar en in die tijd heeft de dame nooit in de winter gereden, altijd binnen gestaan. Wij gebruiken haar alleen 6 a 8 maanden per jaar voor met name de zomervakantie. Dit jaar staat ze wegens omstandigheden van mijn moeder het hele jaar in een verwarmde ondergrondse garage. Gekocht van de directeur van een installatiebureau, had nog nooit iets in de kofferbak gelegen toen wij haar overnamen. Voor de juiste prijs, wie weet.
Dat klinkt goed! Hoewel ik eigenlijk op zoek ben naar een type 2, is de betrouwbaarheid van de auto cruciaal. Ik ben, zoals ik al schreef, geen klusser. Het is wel belangrijk dat de auto een automaat heeft. Ik ben na een operatie aan mijn (linker)been aangewezen op een automaat. Is dat bij deze auto het geval?
Jammer, dan zoek ik nog door. Dank in ieder geval. Mijn TCT type 1 was overigens ook een automaat die jarenlang probleemloos een 1300 kg zware caravan naar zuid-Frankrijk trok. Ook over de steile helling net voorbij Luik...
Toch vind ik het een fraai exemplaar. Als je goed kijkt naar de deurpanelen lijken die luidsprekers wel origineel te zijn. Wellicht een hele zeldzame, lees amper verkochte, optie?
Is juist de 'pauper'-optie volgens mij.
Deze die hier staat heeft ook die deurpanelen.
En aan de tellerbak te zien is het de meest kale variant die er te krijgen was.
Dus in zekere zin wel aardig bijzonder. Denk niet dat er van juist de goedkoopste uitvoering nog veel moois is. Zeker nieuwstaat zoals deze.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Ha, nou zie ik het. Het is een Oort versie.
Geen middenconsole en handbediende spiegels. Inderdaad minimale opties om in aanschafprijs onder een bepaalde grens uit te komen, waardoor autokosten toch nog konden worden afgetrokken van de belasting (wet van Oort, 1990).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Wel hele mooie wieldoppen op die witte. Zou ik ook wel een setje van lusten :-)
Uit de omschrijving "hij gaat nog wel omhoog en naar beneden, maar is of keihard of heel week."
Deze moet je toch voor een appel en een ei mee kunnen krijgen.
__________
Crepuscule
Deze combinatie zie je zelden: 1e type V6/24 in rouge mandarin
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/37215/12097603
Goedeavond allemaal,
Ik ben Ben, zojuist voor het eerst ingelogd op het forum. Vanzelfsprekend XM liefhebber. In de jaren 80 heb ik er twee gehad, beide type 1. De laatste, een Turbo CT, heb ik vele jaren gereden. Groen, automaat, achteraf ingebouwd beige leer en hout, V6 velgen... En nu natuurlijk spijt dat ik 'm destijds niet heb bewaard. Ik ben weer op zoek naar een mooie Turbo CT van type 2. Een aantal jaren geleden was er op dit forum een rubriek waarin ook XM's te koop werden aangeboden. Die rubriek zie ik nu niet meer, dus daarom probeer ik het maar eens onder dit onderwerp.
Wie heeft of weet een mooie Turbo CT, bij voorkeur in grijs op blauw en liefst met een betrekkelijk lage kilometerstand? Het moet wel opnieuw een automaat zijn. Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar, dus een kwalitatief goed exemplaar helpt dan. Een speld in een hooiberg of wellicht toch niet? Dank alvast!
Nog even goed nagekeken, maar het moet natuurlijk de jaren 90 zijn. Mijn Turbo CT kocht ik gebruikt in 1995 en reed in tot 2001. Ingeruild op een A6...
Welkom Ben, Dat kan moeilijk worden in Nederland maar er staat er een in de buurt van Lyon.
Met een mooie km-stand en een mooie prijs.... Wel een deukje in de deur.
__________
Crepuscule
Of iets dichterbij in Duitsland
__________
Crepuscule
Dank voor je snelle reactie.Top! Ik was er al bang voor dat ze inmiddels schaars zijn, ook al heb ik geen haast.
De Franse XM is eigenlijk precies de uitvoering die ik zoek. Ondanks de ontbrekende strip bij de bumper en het deukje in de deur. Ook nog een schuifdak, lees ik. Rijdt op een kwart super en de rest ethanol à 70 ct. per liter? Kan dat? Wat betekent dat voor de motor? Ik lees dat mailen geen zin heeft, moet 'm bellen... De Duitse XM zou kunnen, maar de kleur is niet de eerste keuze. Hoewel de Duitse wetgeving misschien veiliger is om daar een XM te kopen?
Hebben jullie contacten in Frankrijk die de kwaliteit van zo'n auto zou kunnen bekijken voordat ik er naar toe zou rijden?
Nee helaas hebben we geen Franse kwaiteitscontroleur ;-) Er is wel en clublid die met enige regelmaat XM's koopt in Frankrijk maar alles dan per e-mail regelt en foto's laat sturen etc. Op een gegeven moment maakt hij dan de keuze 'wel- of niet' en laat de auto dan met een vervoerder ophalen.
Op zich worden er wel regelmatig TCT's aangeboden hoor. De mooiste vind je vaak in België want daar zijn ze ook ooit als Exclusive geleverd. Ook in Duitsland kom je ze wel tegen met een lage km-stand. Daar kennen ze nog 'zondagse auto's'.
Dus veel kijken op: mobile.de - autoscout24.nl. - gaspedaal.nl - leboncoin.fr. - 2ehands.be
Wij kiijken wel een beetje mee. Er zijn hier een aantal die regelmatig een rondje langs deze websites maken.
__________
Crepuscule
Opnieuw dank! Ideale bezigheid bij de komende kerstdagen. Mijn vrouw is nu al niet zo blij met mijn voornemen er weer een aan te schaffen, dus als jullie me een beetje zouden kunnen helpen om (op termijn) een goed exemplaar te vinden, waardeer ik dat zeer. Voorkom ik bovendien "Zie je wel, ik zei het toch..."
Hahhaha nee, vrouwen zijn niet te voorkomen
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan heb ik het getroffen, die van mij wil het liefst niets anders rijden. Inmiddels staat er dus een voorraadje zodat we nog een vooruit kunnnen.
Volgens mij zijn XM's zijn door hun chique verschijning vaak best populair bij de eega's.
Zo lang ze het maar doen en het niet te duur wordt
__________
Crepuscule
NIET TE KOOP.
Daar staat zij op de voor pagina van "Ambiance Extreme 80", feliciteerd haar, met December 30 jaar !!
Hier en daar heeft zij wat rimpeltjes gekregen maar dat is wel weer strak te trekken met zalfjes en een aaitje.
Nog steeds even mooi in deze uitvoering
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Jouw XM is een terechte 'covergirl' Aad. Echt een plaatje....
__________
Crepuscule
<p>Hebben jullie contacten in Frankrijk die de kwaliteit van zo'n auto zou kunnen bekijken voordat ik er naar toe zou rijden?</p>
[/quote]
Ik heb een betrouwbaar contact in Frankrijk bij Dijon in de buurt. Het is een ex- APK-meester.
Sinds oktober 2015 een 3.0 V6.24 automaat, b.j. 2000, 257.000 km
Dank Paul 14. Ik zag dat de blauwe TCT waarop Veen me attendeerde er niet meer op staat. Ca va vite dus. Het zou ook nog een aardig eindje zijn geweest van Dijon naar Lyon, maar wie weet in de toekomst. Het moet t.z.t. vooral een zo betrouwbaar mogelijke XM zijn en dan helpt zo'n contact beslist.
Een aardig endje inderdaad, maar dat heb je in Frankrijk nogal snel. Ik vermoed dat de afstand voor de persoon in kwestie niet zo'n groot probleem zou zijn geweest bij overeenstemming over een onkostenvergoeding. Hij komt vaak naar Nederland en kan de auto ook nog bij je thuis brengen. Ik had laatst een Nederlander uit Frankrijk die een XM zocht in Nederland, omdat het onderhoud in Frankrijk doorgaans niet geweldig is. Iets om rekening mee te houden. Duitsland staat goed bekend op het gebied van onderhoud.
Sinds oktober 2015 een 3.0 V6.24 automaat, b.j. 2000, 257.000 km
Ik weet nog een hele mooie TCT met net 200000 km te staan, een van de laatste van het type 1 uit 94. Vanaf fabriek alle rekeningen. Wij zijn sinds 18 jaar de tweede eigenaar en in die tijd heeft de dame nooit in de winter gereden, altijd binnen gestaan. Wij gebruiken haar alleen 6 a 8 maanden per jaar voor met name de zomervakantie. Dit jaar staat ze wegens omstandigheden van mijn moeder het hele jaar in een verwarmde ondergrondse garage. Gekocht van de directeur van een installatiebureau, had nog nooit iets in de kofferbak gelegen toen wij haar overnamen. Voor de juiste prijs, wie weet.
<p><br />
</p>
Dat klinkt goed! Hoewel ik eigenlijk op zoek ben naar een type 2, is de betrouwbaarheid van de auto cruciaal. Ik ben, zoals ik al schreef, geen klusser. Het is wel belangrijk dat de auto een automaat heeft. Ik ben na een operatie aan mijn (linker)been aangewezen op een automaat. Is dat bij deze auto het geval?
Geen automaat, toendertijd bewust niet voor gekozen ivm het reizen met een caravan.
Jammer, dan zoek ik nog door. Dank in ieder geval. Mijn TCT type 1 was overigens ook een automaat die jarenlang probleemloos een 1300 kg zware caravan naar zuid-Frankrijk trok. Ook over de steile helling net voorbij Luik...
Ah, die helling ken ik. Met een 2.1TD Break, 2 volwassenen en 4 kinderen, bagage in en op de auto daartegenaan rijden! Pffff....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Voor de liefhebber:... een diesel met een hele lage km-stand. En met een uniek interieur...
__________
Crepuscule
Pagina's