Is dit een bestaande kleur voor t interieur? Wel erg aantrekkelijk zo'n kilometerstand...maar ik moet het maar niet doen....hoewel, of toch niet, kortom ik twijfel...
En idd die eerste helling na Luik, ik neem die vaak, afgelopen week nog: inmiddels probeer ik die met 140 aan te rijden, op enig moment schakelt de automaat terug om dat aan te houden, maar maakt dan tegen de 5000 toeren, dus laat ik haar maar afremmen tot 120 tot aan de top...
Ja ik weet het niet. Op verzoek was het dacht ik wel mogelijk om de kleur van het leer te wijzigen. Leer zonder stiknaden valt mij ook op maar heb ik ook wel vaker gezien.
N.a.v: voor de liefhebber... een diesel met een hele lage klimoterstand, En met een uniek interieur.
Absoluut mooi. Bij mijn TCT (serie 1) had de eerste eigenaar er een beige interieur in laten zetten, omdat dat niet in NL leverbaar was. Dat was ook strak, zonder het ietwat rimpelige van het standaardleer. Ik heb het kenteken nog opgezocht, maar de auto bestaat niet meer. Had ik 'm maar bewaard...
Als de auto waarop Veen attendeerde geen diesel was, zou het voor mij zeker de moeite waard zijn geweest om te gaan kijken. Ik vond gisteren nog een stapeltje folders van type 1 en type 2 en zag dat het koppel van de TCT nauwelijks onderdoet voor de 2.1 td: 235 Nm versus 250 Nm. Bovendien lijkt het erop dat diesels van vóór 2014 waarschijnlijk al door de mand vallen als je in 2019 een stad als Arnhem in wilt. Nu kom ik daar zelden, maar het is in navolging van Duitsland een voorteken voor strenger beleid. Misschien verklaart dat ook de, denk ik, relatief lage prijs voor deze XM met nog geen 57K op de teller.
Toen ik een jaar geleden met pensioen ging en minder kilometers ging rijden, heb ik mijn diesel ingeruild voor een benzine. Ik zoek toch door naar een TCT, automaat en type 2. Wie er een heeft of weet, ik hou me aanbevolen! Bij Enting staat een mooie, alleen jammer genoeg geen automaat.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Power van een 2.1 TD is zeker niet mis.
Maar je moet met alle XM diesels inderdaad rekening houden met verboden gebieden: (delen van) Utrecht, Rotterdam, Arnhem, alle grotere Duitse steden en ook Antwerpen (en ik dacht Brussel, maar dat weet ik niet zeker uit het hoofd). En volgend jaar Maastricht Centrum
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Misschien valt mijn reactie niet onder de kop 'XM's te koop', maar voor ik een nieuwe topic start wil ik jullie hier toch eerst even polsen. Ik hoop dat de webmaster geen bezwaar heeft dat ik 'm hier plaats. Zoals ik al schreef ben ik een ex-XM rijder, met pensioen en weer op zoek naar een type 2 TCT automaat. Ik woon in Eindhoven. Afgelopen dagen hen ik eens gekeken naar de mogelijkheid een XM te huren, maar ik vind slechts één aanbieder (Visscher, € 250 per dag, 50 kilometer vrij). Dat vind ik behoorlijk aan de prijs. SnappCar hanteert betere prijzen want dat zijn de echte liefhebbers, maar die zijn geen van alle beschikbaar. Ook kwam ik een print tegen van een drietal pagina's van een artikel op jullie site van september 2005: 'Aankooptips voor XM liefhebbers', destijds geschreven onder redactie van jullie Technische Commissie. Dan moet ik als behoorlijke leek toch wel heel goed opletten, wil ik een betrouwbaar exemplaar aanschaffen...
Daarom dacht ik aan het volgende. Ik snap dat verhuren allerlei verzekeringstechnische haken en ogen kent, maar wat als ik eens een uurtje in een XM rijd mét de eigenaar en hij (of misschien sporadisch zij) een uurtje met mij in mijn auto. Ik rijd een goed uitgeruste BMW 740 Li uit 2016, de meest recente versie dus. Je ziet niet veel XM's maar ook weinig 7-series. Is er iemand die denkt: "Daar zou ik wel eens in willen rijden...", dan is dit wellicht een optie. Ik zou ook in zijn voor een verdergaande optie; een soort co-eigenaarschap. Maar dat is beslist weer een stap verder en misschien te ver. Mijn vrienden hebben helaas allemaal andere interesses dan XM's, dus daarom zo maar eens een balletje opgooien, dacht ik.
Je zou ook even naar onze nieuwjaarsborrel op 19 januari bij Bart Ebben in Malden kunnen komen.
Ik kan niet garanderen dat er Turbo CT's zijn maar er zijn vast wel wat XM's om in de juiste stemming te komen. Kun je direct even kennis maken met de club.
mijn XM 2.1 TD prestige is te koop bj 1999, km 287000, gris fulminator, handbak, zuinig 1 op 19 gemiddeld (voorzichtige rijstijl) schoon netjes en roestvrij. Deze auto gebruik ik dagelijks, 176km per dag. Motor en bak zijn goed MAAR Lucas Epic brandstofpomp heeft kuren, door slijtage storing op rotor positie sensor. (vandaag geconstateerd door dieselspecialist Kleinjan te Nijverdal). Starten & lopen maar onregelmatig stationair en vaak afslaan. Reparatie dmv andere pomp (heb ik erbij!!) kost incl distributie toch > 1000 euro dat is me te veel vandaar verkoop. Wie is voldoende liefhebber en dapper om mijn auto een tweede leven te geven? Prijs idee: Goed bod, in elk geval meer dan wat ik voor de losse pomp heb betaald dus > 600 euro. Dan doe ik nog set winterbanden en voorbumper erbij, evt ook los te koop. Voor details graag pb of telefoon.
Deze wordt ons rechtstreeks aangeboden: Harley / Ben opgelet!
Ik heb een xm van 2000 CT prestige automaat met lichte cosmetische schade te koop in Ardooie (belgie) deze staat nog niet online heeft 131000 km met lichte cosmetische schade en contactslot werd vervangen is nu te koop voor 2950 euro
Zou één van jullie leden mischien geïnteresseerd zijn laat dan maar iets weten
Bijgevoegd enkele foto’s:
Dank voor de tip! De kilometerstand en het jaartal zijn prima en zouden een reden kunnen zijn het te overwegen.
Echter de kleur heeft niet mijn voorkeur, eigenlijk zoek ik Mauritiusblauw of Gris fulminator. En dan ook nog in de Exclusive-uitvoering.
Dus leer of alcantara i.p.v. stof. Als ik er dan toch een wil, dan ook in één keer goed. Of dan maar niet misschien.
Veeleisend, maar ja er moet ook niets. Hij is voor erbij en voor vele jaren en dan moet de lat hoog.
Dank Marc! Dat helpt zeker, maar de kleur blijft nog wel een dingetje. Hout op de console en de portieren ook? Kleur zwart? Ik moet 't dan laten wisselen, want kan weinig zelf. Alleen poetsen
@Veen: is het mogelijk meer over de auto te weten te komen? Aantal eigenaren, foto's van het interieur, airco (was deze standaard in 2000?), staat van de onderkant etc. Kan ik rechtstreeks mailen of werkt dat zo niet?
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE:
Het interieur is zwart leer met serie 2 "hout", dat is wooden look fineer (aka Chinees waaibomenhout), zowel op de portierbekleding als in de middenconsole.
En de kleur van de carosserie, ach, daar groei je wel overheen. Ik heb zelf 3 groene Breaks gereden totdat ik weer eens een andere kleur te pakken kreeg.
Ik heb trouwens nog wel een Mauritius Blauwe Berline als sloper staan, zodat je daar de verwijderbare delen af kan halen (zien er eerlijk gezegd nog wel netjes uit, deuren, motor- en achterklep, bumpers, grill en frontflanken), hoef je alleen het dak en achterflanken nog maar te laten spuiten. Voor de snelle beslissert, anders ligt ie in de shredder. (Ophalen in Heerlen).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volgens mij zou dit een leuke basis kunnen zijn om mee te starten. Je dingt nog wat af vanwege die schade. Laat de wagen afleveren bij een spuiter die 'm Fulminator Gris spuit (inclusief de stootstrips). Dat moet kunnen voor een dikke € 2000,-.
Leren intereurs zijn nog wel te krijgen. Monte Carlo velgen worden ook om de haverklap aangeboden. Het is ook wel leuk om dat gaandeweg te verzamelen maar erg lang hoef je er waarschijnlijk niet naar te zoeken (Marc hier kan je al een eind op weg helpen ;-)
Dan heb je voor pakweg € 6000,- een mooie vers gespoten TCT met en geweldige km-stand.
Maar misschien kun je ook een specialist inschakelen die dit voor je verzorgt. De wagen moet ook even langs de RDW etc. Maar als je met pensioen bent lijkt me het ook leuk om het zelf te regelen.
Hoe dan ook, dit is het e-mailadres van de verkoper: vverheye@gmail.com
Wederom dank voor jullie reacties Veen en Marc! @ Marc: Als ik 20 jaar jonger was, zou ik jouw Mauritiusblauwe komen demonteren... Het lederen interieur is zeker wat, mocht ik toch met de TCT verder gaan. Ik ben een nitiwit, dus gaat hem om complete stoelen of om hoezen? Ik weet dat je met behandelen een heel eind kunt komen, maar hoe is de kwaliteit van het interieur? Lastige klus om dit interieur om te wisselen?
@ Veen: misschien toch maar eens contact opnemen. Ben geneigd een min of meer kant en klare instapper te kiezen (zoals de TCT bij Enting), maar als deze als basis goed is, heeft een project ook wel wat. Misschien... Ik meld me als ik meer weet.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE:
Hoi Harley,
Het gaat om complete stoelen en achterbank, alsook bekleding voor de deuren.
Stoelen en achterbank wisselen is letterlijk zo eenvoudig als het los- en vastdraaien van een paar bouten en schroefjes.
Ik moet wel even kijken of de achterbank voor een Berline of een Break is (of misschien heb ik wel beide liggen, de maat is iets verschillend, maar met aanpassing past het één in het ander en andersom): het is enige tijd geleden dat ik het in mijn handen heb gehad. Schoonmaken gaat over het algemeen goed. Het is natuurlijk geen nieuw leer, maar eerst goed poetsen en daarna in het ledervet zetten (of andere middelen; worden regelmatig hier op het forum besproken en Frank (Veen) weet daar ook wel het e.e.a. van), doet een hoop wonderen. Volgens mij ziet het er allemaal nog wel redelijk goed uit.
Daarbij heb ik geloof ik, ook nog de keuze tussen handbediend en electrisch bediende stoelen. Het laatste vergt ook nog een extra stekker die er mogelijk al standaard (nu ongebruikt: ik zie handbediende stoffen stoelen) inligt. Anders is een aanpassing van de kabelboom nodig.
Allemaal geen rocket-science, maar soms moet je iets handiger zijn.
Deurpanelen zijn iets lastiger, maar ook dat is goed zelf te doen. Evt. is er mogelijk wat af te spreken over hulp van mede XM-ers.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dank Marc voor je uitgebreide antwoord. Ik leer 'n boel hier. Mooi dat jullie zo de erfenis qua onderdelen maar ook met eventuele hulp van mede XM-ers in stand houden. Hoewel ik nog steeds denk aan kant en klaar, wordt zo ook een 'project XM' een mogelijkheid. Groet van Ben!
De afgelopen dagen het forum uitgebreid bekeken. Ik krijg toch het gevoel dat je een halve monteur moet zijn om deze mooie auto rijdend te houden. Dat ben ik niet, twee linkerhanden. Ik ben ook nog eens naar mijn oude Citroën garage geweest en ook daar bleek dat ik me voor moet bereiden op vaker storingen dan me lief is. Als ik dan ook nog bedenk dat ik nogal perfectionistisch ben, lijkt het goed toch maar even pas op de plaats te maken. Ik moet eerst weten of de kick van het rijden groot genoeg is om deze nadelen voor lief te nemen. Ik ga er komende zomer eentje een dag huren.
Inmiddels heb ik mailcontact gehad met de verkoper van de TCT in België en ik zal laten weten dat ik er van af zie. Dus wellicht tot later allemaal, maar in ieder geval dank voor jullie reacties!
Ik ben ook niet direct een mnteur hoor, dus laat je niet bang maken.
Ik rij inmiddels bijna 10 jaar gok ik met dezelfde Dame in de rondte en nog steeds tot grote tevredenheid al kan ook ik niet anders dan beamen dat als het "fout" zit het vaak wel een aantasting is van de geldbuidel
Heb mijn TCT nu 19 jaar en afgezien van een kapote ABS sensor alleen het reguliere onderhoud, verder nooit problemen. Alles aan mijn dame werkt ook, moet ook wel aangezien ik ook een pietleut ben
Mijn 2.1TD Prestige (zie post #476) is inmiddels helaas technisch total loss :( Bij terugreis van de nieuwjaarsmeeting is door losgeraakte multiriem de distributieriem versprongen met schade aan de kop tot gevolg, geen compressie meer. De hele auto is in zijn geheel of voor onderdelen te koop. Auto is roest en vrijwel schadevrij en was dagelijks in gebruik. Laat maar weten wat ik eraf moet halen voordat ik hem op laat halen door het demontagebedrijf. Lijstje met wensen??
He wat jammer, was behoorlijk onder de indruk van de staat en buitenkant van deze gris fulminator. Kan die niet meer gered worden? Ombouwen naar benzine bijvoorbeeld als dat mogelijk is. Echt jammer weer 1 minder
Is dit een bestaande kleur voor t interieur? Wel erg aantrekkelijk zo'n kilometerstand...maar ik moet het maar niet doen....hoewel, of toch niet, kortom ik twijfel...
En idd die eerste helling na Luik, ik neem die vaak, afgelopen week nog: inmiddels probeer ik die met 140 aan te rijden, op enig moment schakelt de automaat terug om dat aan te houden, maar maakt dan tegen de 5000 toeren, dus laat ik haar maar afremmen tot 120 tot aan de top...
Ik geloof niet dat het interieur af fabriek zo geleverd is. Aan de zijpanelen (geen stiknaad horizontaal) zie je ook dat het later erop is gezet.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ja ik weet het niet. Op verzoek was het dacht ik wel mogelijk om de kleur van het leer te wijzigen. Leer zonder stiknaden valt mij ook op maar heb ik ook wel vaker gezien.
Ook in blauw bijvoorbeeld...
__________
Crepuscule
N.a.v: voor de liefhebber... een diesel met een hele lage klimoterstand, En met een uniek interieur.
Absoluut mooi. Bij mijn TCT (serie 1) had de eerste eigenaar er een beige interieur in laten zetten, omdat dat niet in NL leverbaar was. Dat was ook strak, zonder het ietwat rimpelige van het standaardleer. Ik heb het kenteken nog opgezocht, maar de auto bestaat niet meer. Had ik 'm maar bewaard...
Als de auto waarop Veen attendeerde geen diesel was, zou het voor mij zeker de moeite waard zijn geweest om te gaan kijken. Ik vond gisteren nog een stapeltje folders van type 1 en type 2 en zag dat het koppel van de TCT nauwelijks onderdoet voor de 2.1 td: 235 Nm versus 250 Nm. Bovendien lijkt het erop dat diesels van vóór 2014 waarschijnlijk al door de mand vallen als je in 2019 een stad als Arnhem in wilt. Nu kom ik daar zelden, maar het is in navolging van Duitsland een voorteken voor strenger beleid. Misschien verklaart dat ook de, denk ik, relatief lage prijs voor deze XM met nog geen 57K op de teller.
Toen ik een jaar geleden met pensioen ging en minder kilometers ging rijden, heb ik mijn diesel ingeruild voor een benzine. Ik zoek toch door naar een TCT, automaat en type 2. Wie er een heeft of weet, ik hou me aanbevolen! Bij Enting staat een mooie, alleen jammer genoeg geen automaat.
Power van een 2.1 TD is zeker niet mis.
Maar je moet met alle XM diesels inderdaad rekening houden met verboden gebieden: (delen van) Utrecht, Rotterdam, Arnhem, alle grotere Duitse steden en ook Antwerpen (en ik dacht Brussel, maar dat weet ik niet zeker uit het hoofd). En volgend jaar Maastricht Centrum
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Leuke service Break: (alleen kapotte brandstofpomp
) https://www.autowereld.nl/citroen/xm-break/service-2-1-d12-comfort-27866504/details.html#occasion-contact-form
En waarom moeten die garbage runners onze dames toch altijd zo mishandelen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1361603048-citroen-xm-2-1-dsl-12-1993-grijs-carbagerun-auto.html
Misschien een leuk projectje? Van twee één maken? (En dan zou ik uiterlijk natuurlijk voor de Break gaan).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Misschien valt mijn reactie niet onder de kop 'XM's te koop', maar voor ik een nieuwe topic start wil ik jullie hier toch eerst even polsen. Ik hoop dat de webmaster geen bezwaar heeft dat ik 'm hier plaats. Zoals ik al schreef ben ik een ex-XM rijder, met pensioen en weer op zoek naar een type 2 TCT automaat. Ik woon in Eindhoven. Afgelopen dagen hen ik eens gekeken naar de mogelijkheid een XM te huren, maar ik vind slechts één aanbieder (Visscher, € 250 per dag, 50 kilometer vrij). Dat vind ik behoorlijk aan de prijs. SnappCar hanteert betere prijzen want dat zijn de echte liefhebbers, maar die zijn geen van alle beschikbaar. Ook kwam ik een print tegen van een drietal pagina's van een artikel op jullie site van september 2005: 'Aankooptips voor XM liefhebbers', destijds geschreven onder redactie van jullie Technische Commissie. Dan moet ik als behoorlijke leek toch wel heel goed opletten, wil ik een betrouwbaar exemplaar aanschaffen...
Daarom dacht ik aan het volgende. Ik snap dat verhuren allerlei verzekeringstechnische haken en ogen kent, maar wat als ik eens een uurtje in een XM rijd mét de eigenaar en hij (of misschien sporadisch zij) een uurtje met mij in mijn auto. Ik rijd een goed uitgeruste BMW 740 Li uit 2016, de meest recente versie dus. Je ziet niet veel XM's maar ook weinig 7-series. Is er iemand die denkt: "Daar zou ik wel eens in willen rijden...", dan is dit wellicht een optie. Ik zou ook in zijn voor een verdergaande optie; een soort co-eigenaarschap. Maar dat is beslist weer een stap verder en misschien te ver. Mijn vrienden hebben helaas allemaal andere interesses dan XM's, dus daarom zo maar eens een balletje opgooien, dacht ik.
Je zou ook even naar onze nieuwjaarsborrel op 19 januari bij Bart Ebben in Malden kunnen komen.
Ik kan niet garanderen dat er Turbo CT's zijn maar er zijn vast wel wat XM's om in de juiste stemming te komen. Kun je direct even kennis maken met de club.
__________
Crepuscule
Dank voor de uitnodiging, maar dat weekend hebben we een uitje met de kleinkinderen... Ik zal de evenementenagenda in de gaten houden.
Iemand nog NOS onderdelen nodig?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/motorhaube-tuer-kotfluegel-fuer-citroen-xm-neuteile-/1017687119-223-1811
In D staat ook nog (weer?) een XM Camper te koop:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/citroen-xm-wohnmobil-einmalig-von-stauber/935494380-220-1905
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
@Harley: https://m.facebook.com/groups/1339044669479774?view=permalink&id=2251540991563466
Nieuwe hydroliekleiding erin en gaan!
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
beste zwevers,
mijn XM 2.1 TD prestige is te koop bj 1999, km 287000, gris fulminator, handbak, zuinig 1 op 19 gemiddeld (voorzichtige rijstijl) schoon netjes en roestvrij. Deze auto gebruik ik dagelijks, 176km per dag. Motor en bak zijn goed MAAR Lucas Epic brandstofpomp heeft kuren, door slijtage storing op rotor positie sensor. (vandaag geconstateerd door dieselspecialist Kleinjan te Nijverdal). Starten & lopen maar onregelmatig stationair en vaak afslaan. Reparatie dmv andere pomp (heb ik erbij!!) kost incl distributie toch > 1000 euro dat is me te veel vandaar verkoop. Wie is voldoende liefhebber en dapper om mijn auto een tweede leven te geven? Prijs idee: Goed bod, in elk geval meer dan wat ik voor de losse pomp heb betaald dus > 600 euro. Dan doe ik nog set winterbanden en voorbumper erbij, evt ook los te koop. Voor details graag pb of telefoon.
André Holtrop
Deze wordt ons rechtstreeks aangeboden: Harley / Ben opgelet!
Ik heb een xm van 2000 CT prestige automaat met lichte cosmetische schade te koop in Ardooie (belgie) deze staat nog niet online heeft 131000 km met lichte cosmetische schade en contactslot werd vervangen is nu te koop voor 2950 euro
Zou één van jullie leden mischien geïnteresseerd zijn laat dan maar iets weten
Bijgevoegd enkele foto’s:
__________
Crepuscule
Dank voor de tip! De kilometerstand en het jaartal zijn prima en zouden een reden kunnen zijn het te overwegen.
Echter de kleur heeft niet mijn voorkeur, eigenlijk zoek ik Mauritiusblauw of Gris fulminator. En dan ook nog in de Exclusive-uitvoering.
Dus leer of alcantara i.p.v. stof. Als ik er dan toch een wil, dan ook in één keer goed. Of dan maar niet misschien.
Veeleisend, maar ja er moet ook niets. Hij is voor erbij en voor vele jaren en dan moet de lat hoog.
Ik heb nog wel een leerset liggen om erin te zetten, Harley.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dank Marc! Dat helpt zeker, maar de kleur blijft nog wel een dingetje. Hout op de console en de portieren ook? Kleur zwart? Ik moet 't dan laten wisselen, want kan weinig zelf. Alleen poetsen
@Veen: is het mogelijk meer over de auto te weten te komen? Aantal eigenaren, foto's van het interieur, airco (was deze standaard in 2000?), staat van de onderkant etc. Kan ik rechtstreeks mailen of werkt dat zo niet?
Het interieur is zwart leer met serie 2 "hout", dat is wooden look fineer (aka Chinees waaibomenhout), zowel op de portierbekleding als in de middenconsole.
En de kleur van de carosserie, ach, daar groei je wel overheen. Ik heb zelf 3 groene Breaks gereden totdat ik weer eens een andere kleur te pakken kreeg.
Ik heb trouwens nog wel een Mauritius Blauwe Berline als sloper staan, zodat je daar de verwijderbare delen af kan halen (zien er eerlijk gezegd nog wel netjes uit, deuren, motor- en achterklep, bumpers, grill en frontflanken), hoef je alleen het dak en achterflanken nog maar te laten spuiten.
Voor de snelle beslissert, anders ligt ie in de shredder. (Ophalen in Heerlen).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volgens mij zou dit een leuke basis kunnen zijn om mee te starten. Je dingt nog wat af vanwege die schade. Laat de wagen afleveren bij een spuiter die 'm Fulminator Gris spuit (inclusief de stootstrips). Dat moet kunnen voor een dikke € 2000,-.
Leren intereurs zijn nog wel te krijgen. Monte Carlo velgen worden ook om de haverklap aangeboden. Het is ook wel leuk om dat gaandeweg te verzamelen maar erg lang hoef je er waarschijnlijk niet naar te zoeken (Marc hier kan je al een eind op weg helpen ;-)
Dan heb je voor pakweg € 6000,- een mooie vers gespoten TCT met en geweldige km-stand.
__________
Crepuscule
Maar misschien kun je ook een specialist inschakelen die dit voor je verzorgt. De wagen moet ook even langs de RDW etc. Maar als je met pensioen bent lijkt me het ook leuk om het zelf te regelen.
Hoe dan ook, dit is het e-mailadres van de verkoper: vverheye@gmail.com
__________
Crepuscule
Wederom dank voor jullie reacties Veen en Marc! @ Marc: Als ik 20 jaar jonger was, zou ik jouw Mauritiusblauwe komen demonteren... Het lederen interieur is zeker wat, mocht ik toch met de TCT verder gaan. Ik ben een nitiwit, dus gaat hem om complete stoelen of om hoezen? Ik weet dat je met behandelen een heel eind kunt komen, maar hoe is de kwaliteit van het interieur? Lastige klus om dit interieur om te wisselen?
@ Veen: misschien toch maar eens contact opnemen. Ben geneigd een min of meer kant en klare instapper te kiezen (zoals de TCT bij Enting), maar als deze als basis goed is, heeft een project ook wel wat. Misschien... Ik meld me als ik meer weet.
Hoi Harley,
Het gaat om complete stoelen en achterbank, alsook bekleding voor de deuren.
Stoelen en achterbank wisselen is letterlijk zo eenvoudig als het los- en vastdraaien van een paar bouten en schroefjes.
Ik moet wel even kijken of de achterbank voor een Berline of een Break is (of misschien heb ik wel beide liggen, de maat is iets verschillend, maar met aanpassing past het één in het ander en andersom): het is enige tijd geleden dat ik het in mijn handen heb gehad. Schoonmaken gaat over het algemeen goed. Het is natuurlijk geen nieuw leer, maar eerst goed poetsen en daarna in het ledervet zetten (of andere middelen; worden regelmatig hier op het forum besproken en Frank (Veen) weet daar ook wel het e.e.a. van), doet een hoop wonderen. Volgens mij ziet het er allemaal nog wel redelijk goed uit.
Daarbij heb ik geloof ik, ook nog de keuze tussen handbediend en electrisch bediende stoelen. Het laatste vergt ook nog een extra stekker die er mogelijk al standaard (nu ongebruikt: ik zie handbediende stoffen stoelen) inligt. Anders is een aanpassing van de kabelboom nodig.
Allemaal geen rocket-science, maar soms moet je iets handiger zijn.
Deurpanelen zijn iets lastiger, maar ook dat is goed zelf te doen. Evt. is er mogelijk wat af te spreken over hulp van mede XM-ers.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dank Marc voor je uitgebreide antwoord. Ik leer 'n boel hier. Mooi dat jullie zo de erfenis qua onderdelen maar ook met eventuele hulp van mede XM-ers in stand houden. Hoewel ik nog steeds denk aan kant en klaar, wordt zo ook een 'project XM' een mogelijkheid. Groet van Ben!
De afgelopen dagen het forum uitgebreid bekeken. Ik krijg toch het gevoel dat je een halve monteur moet zijn om deze mooie auto rijdend te houden. Dat ben ik niet, twee linkerhanden. Ik ben ook nog eens naar mijn oude Citroën garage geweest en ook daar bleek dat ik me voor moet bereiden op vaker storingen dan me lief is. Als ik dan ook nog bedenk dat ik nogal perfectionistisch ben, lijkt het goed toch maar even pas op de plaats te maken. Ik moet eerst weten of de kick van het rijden groot genoeg is om deze nadelen voor lief te nemen. Ik ga er komende zomer eentje een dag huren.
Inmiddels heb ik mailcontact gehad met de verkoper van de TCT in België en ik zal laten weten dat ik er van af zie. Dus wellicht tot later allemaal, maar in ieder geval dank voor jullie reacties!
Ik ben ook niet direct een mnteur hoor, dus laat je niet bang maken.
Ik rij inmiddels bijna 10 jaar gok ik met dezelfde Dame in de rondte en nog steeds tot grote tevredenheid al kan ook ik niet anders dan beamen dat als het "fout" zit het vaak wel een aantasting is van de geldbuidel
Heb mijn TCT nu 19 jaar en afgezien van een kapote ABS sensor alleen het reguliere onderhoud, verder nooit problemen. Alles aan mijn dame werkt ook, moet ook wel aangezien ik ook een pietleut ben
Als lid van de XM club, en er is een probleem, kan je altijd de hulp en kennis van het magazijn in roepen.
Zo kan je toch nog een ervaren monteur worden.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Mijn 2.1TD Prestige (zie post #476) is inmiddels helaas technisch total loss :( Bij terugreis van de nieuwjaarsmeeting is door losgeraakte multiriem de distributieriem versprongen met schade aan de kop tot gevolg, geen compressie meer. De hele auto is in zijn geheel of voor onderdelen te koop. Auto is roest en vrijwel schadevrij en was dagelijks in gebruik. Laat maar weten wat ik eraf moet halen voordat ik hem op laat halen door het demontagebedrijf. Lijstje met wensen??
André Holtrop
Ai pijnlijk André.
Geen leuke manier om afscheid te moeten nemen.
He wat jammer, was behoorlijk onder de indruk van de staat en buitenkant van deze gris fulminator. Kan die niet meer gered worden? Ombouwen naar benzine bijvoorbeeld als dat mogelijk is. Echt jammer weer 1 minder
Pagina's