De olietemperatuurmeter geeft geen sjoege, sensor is kennelijk overleden. Wie heeft er een werkende voor mij?
(1991 V6 12v aut.)
En welke van de 2 is het eigenlijk die aan de zijkant van de oliepan of aan de achterkant?
De olietemperatuurmeter geeft geen sjoege, sensor is kennelijk overleden. Wie heeft er een werkende voor mij?
(1991 V6 12v aut.)
En welke van de 2 is het eigenlijk die aan de zijkant van de oliepan of aan de achterkant?
Voor een tientje koop je toch fff een nieuwe ? Zit in de oliepan aan de kant van de DB ketting (weet n.l. niet wat je bedoelt met zijkant of achterkant). Oh ja, nummer 133809.
https://www.besteonderdelen.nl/kw-9885579.html
Zo zie je maar weer, ben er zo aan gewend dat XM onderdelen niet leverbaar zijn dat ik in eerste instantie niet eens aan nieuw denk...
Dank voor de tip. Heb er eentje van Facet besteld bij Bogijn voor €8,30 ex porto.
Wie kan mij verder helpen met start probleem, waarschijnlijk door slechte sensor? Mijn v6 uit 2000 slaat slecht aan, vooral bij warme motor of warmer weer. Bij aanslaan komt grote benzine-rookpluim en stank. Het lijkt een kwestie van teveel 'choken', omdat systeem kennelijk een koude motor meet. Welke sensor kan het aan liggen: nokkenas sensor, krukas sensor, olietemp. sensor?
Wie weet raad? Groet, Anton.
Dat is gissen en gissen is...........missen. Hij is van 2000 dus uitlezen zou geen probleem moeten zijn.
Ik kan 'm uitlezen. Maar woon in het noorden (Frl) van het land. wellicht iemand die bij jou in de buurt woont 'm kan uitlezen. Kun je niet wachten dan kan de dealer 'm ook uitlezen. Ik ga , als je toch voor een sensor gaat, voor de motorblok temperatuursensor.
Waar zit je Anton. Ik kan hem ook wel uitlezen (Maastricht).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ondertussen is de sensor binnen en gemonteerd. Voor een tientje wilde ik wel gokken, maar in dit geval was dat dokken... Want de meter geeft nog geen sjoege. Zal eens de bekabeling doorpiepen.
Ik heb nog 3 tellerbakken liggen, elk met een ander gebrek. Weet iemand zo of de oliemeter een beetje makkelijk te wisselen is?
Ik zou de 15 polige blauwe stekker eens lostrekken van de tellerbak en dan een ohmmeter zetten over pen 8 van de losse stekker en de massa.
Ook kun je van de oude sensor fff de weerstand meten: meet je een weerstand dan is de (oude) sensor goed. Sluit de ene aansluiting van de oude sensor aan de massa en het andere op pen 8 van de tellerbak dan contactslot op contact zetten en doet de meter het nu wel ?
bedankt voor de tips, ga ik zeker toepassen. Het bovenstaande kan ik niet helemaal plaatsen, de betreffende sensor is eenpolig. De massa lijkt mij dan te gaan via de sensorbehuizing, dus de sensor tegen massa klemmen lijkt mij dan logisch om te testen of de meter het dan doet. In dat geval is er dus iets aan de hand met de bekabeling.
Klopt: als hij éénpolig is ligt de behuizing aan de massa. Je kan in dit geval ook even een snoertje aansluiten op sensor nieuwe sensor en het andere uiteinde aansluiten op pen 8 van je tellerblok.