Introductie

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Wim Thie
afbeelding van Wim Thie
  • 1998 Xm 2.0 16V
  • 1996 Xm 3.0 12V
Introductie

Toen ik 13 was zag ik de XM voor het eerst in mijn buurt. Met ernaast een zéér chagrijnige eigenaar. Proefkonijn bleek later. ​ Altied wat,niks weerd. Hmja Hmja, Citroen: roest, onbetrouwbaar, elektrische ellende......Mijn automobiele carriere begon met een rode 2CV en daarna eigenlijk alles: Frans, Duits, Japans, Italiaans.

Maar altijd teruggekomen bij Citroen. Een zeer enthousiaste lokale garage van een oud-Citroenmonteur kon in mij op vaste klandizie rekenen en altijd weer was het een Citroen die ik kocht: ZX, Xantia, Xsara, Berlingo: de sluimerende Citroefiel in mij ontwaakte en bleef altijd terug denken aan die metallicgroene XM met de chagrijnige eigenaar; zou het echt zo erg zijn? 

Toen mijn broer voorreed met een zilvergijze Xm Break wist ik al: type 2, 2 liter 16 klepper, betere kwaliteit, maar helaas doorstond die kwaliteit niet de rijstijl van mijn broer. Na verkoop en oplappen van het ding rijdt het  nog steeds rond....

Goed. Op MP zoeken naar een C6 keek ik ook met een schuin oog naar Xm's. En op een ochtend na mijn nachtdienst zag ik mijn huidige: een donkerbruine/rode 2.0 aangeboden door een aardige mevrouw die er dagelijks mee van en naar haar werk reed. Gezien de vele kleine tekortkomingen en de wens een jongere Xm te bezitten bood ze hem me aan.

Bij de rit naar huis spookte door mijn hoofd dat de opeenstapeling van klussen en reparaties niet zo gladjes gaan verlopen als met mijn huidige C4 of de C3 van mijn egaa. Na zoeken op het www trof ik vele onderdelenleveranciers: Garage80 uit Leeuwarden, Fieten in Beilen en Bart Ebben.

Tot groot genoegen blijkt er ook en XM-club te bestaan: het uwe, nu mijne, het onze. Als nieuw lid is een introductie op zijn plaats waarvan u het meeste boven reeds heeft gelezen. Ik ben Wim Thie,  samen met Ike de Boer, wonend in Lhee Drenthe. Als procesoperator werk ik in ploegen terwijl Ike overdag haar dagen vult in haar Heitelan te Heerenveen.

Mijn tuutje staat nu in een boerenschuur te wachten op de grootste basale klussen (APK etc) maar eenmaal op de weg hoop ik u tijdens een treffen of een sleuteldag de oliebesmeurde hand te kunnen schudden.

U kunt me ook vinden op FB, LinkedIn etc maar meest interessant (denk ik) is mijn site: www.wimthie.com. Daarop ziet u wat ik doe buiten de dagelijkse beslommeringen: poppetjes tekenen, u kunt mijn broer herkennen in zijn Burton. Hopelijk komt er ook een afbeelding van mij in mijn Xm. Of u in uw Xm.....

In ieder geval, dit is mijn eerste bijdrage aan het forum. Hopelijk tot ziens met een groet uut het mooie Lhee,

Wim

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE:

Leuk verhaal Wim, welkom hier.  Volgens mij heb ik die wagen ook te koop zien staan en heb 'm zelfs nog aan iemand getipt. De kleur is waarschijnlijk Brun Épice (code EEQ). Vrij zeldzaam.  Plaats eens wat fotootjes  ;-)

Mocht je nog een wat plaatwerk nodig hebben. 3 weken geleden hadden we een sleutelbijjeenkomst bij Stoebo in Bolsward en die had een sloper staan in dezelfde kleur. 

 

 

 

__________
Crepuscule

de Rus
afbeelding van de Rus
  • 2 x 2,0 16V 1996, 2,0 16V Prestige 1998, 2,0 16V Break 1998, Volvo 850 2,5 10V 1994
RE: Introductie

Welkom bij de club, ben benieuwd naar de auto en kom eens naar een evenement.