10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Kan idd een draad-aansluitingsverschilletje zijn. En airbag blijven zitten?
No worries: ontploft niet zo snel en als je er echt bang voor bent, ff de accu loskoppelen (min eraf).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Komend weekend de kachelradiateur maar eens vervangen. Dat heb ik eerder gedaan, dus gaat best lukken. Meteen ook alle KV verversen, die is bepaald niet schoon.
Daarna gaan we de velgen overzetten. De oude heeft nagenoeg nieuwe Michelins met de mooie Mont Carlo velgen.
Hopelijk is daarmee ook het gehobbel afgelopen al vrees ik dat er meer aan de hand is, maar het voelt als een kromme velg. Zo tot de 80 voel ik de auto hobbelen/schudden. Het is niet een wielonbalans, daarvan gaat de trilling sneller, is een ander gevoel. Het komt niet van de motor. Om dat te checken heb ik de auto op snelheid gebracht en in neutraal gezet. Je voelt haar dan nog steeds hobbelen, een beetje schudden. Ook hoor ik een wiellager ruisen, een beetje schoepen en dat gaat mee met de snelheid. Het geluid neemt niet toe in de bochten. Zoek het maar uit.......
Eerst maar eens op de krik of brug en de wielen draaien, kijken waar de pijn zit. Het stuur staat ook een tikje naar links bij rechtuit rijden.
Misschien heeft de aanrijding iets meer gevolgen gehad dan wat blikschade. Trekt ook iets naar rechts al is dat met de stevige wind van de laatste tijd moeilijk met zekerheid te zeggen.
Mijn eerste bericht op dit forum omdat ik al een poosje met een zekere XM kriebels rondloop.
Steeds weer kom ik terug bij Citroën (visa, ZX, C3) voor 'er bij'... maar de ultieme droom blijft om nog eens rond te kunnen rijden in een eigen XM.
Nu staat er al een tijdje een type 1 op MP:
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. De kleur vind ik prachtig. Het lijkt wel een Oort (temp meter ontbreekt, lager gewicht). Maar wat is die km stand hoog... Verkoper zegt dat hij de vraagprijs heeft geïnvesteerd om deze XM helemaal top te krijgen. Tja... is dit inderdaad een ideale beginners XM, of zijn er betere opties te verzinnen?
Het is geen van Oort want die hebben zelfs geen toerenteller. Verder te weinig weinig foto's om het echt te beoordelen. Deze staat al een tijdje te koop. Als je echt voor autenthiek gaat, is dit wel een twijfelgevalletje. Ik zie de stoelbekleding en velgen van van een later type XM. Verder weet ik niet wat hij zoal gewisseld heeft. En de kilometerstand, ja wel hoog idd. en dan de roestreparaties, ik weet het niet hoor...
Oh echt Mark? Wel vreemd om in die advertentie te beweren dat die wagen 80.000 heeft gelopen. En als je doorvraagt komt hij weer met een verhaal over 140.000 km. Het gaat alle kanten op.
Ik hoop dat een nieuwe eigenaar er zich geen al te grote buil aan valt...
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine. Sable de Langrune
XM 3.0 24V 1999 Automaat. Gris Meteore EYY
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine/Gas. Ganache
DS21 PALLAS 1971
RE: XM's te koop
Zo, vandaag de zwitserse Dame maar eens flink verwend. De lak goed gepolijst en in de was gezet. Is weer een hele andere auto van geworden. Dankbaar werk. Nog even een paar kleine deukjes laten verwijderen en volgende week een nieuwe distributieset erop met alle toeters en bellen. De riem zit er nog maar 8000 KM op, maar is al bijna 10 jaar oud. Ik neem de gok maar niet.
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine. Sable de Langrune
XM 3.0 24V 1999 Automaat. Gris Meteore EYY
C6 3.0 24V 2006 Exclusive. Benzine/Gas. Ganache
DS21 PALLAS 1971
RE: XM's te koop
Ben er ook blij mee. Van de week nog even een grondige inspectie gedaan aan de onderzijde. De onderzijde is werkelijk subliem. Nagenoeg geen enkele roestvorming. Ik had er onder gelegen bij de aankoop, maar op de brug kun je echt alles goed bekijken.
Gisteren met een ander clublid een XM langs de RDW geloodst. Een Turbo-CT Break uit 1996 met maar 82.000 op de teller. Van binnen volledig zwart leer met stoelverwarming etc. Prachtig! Van buiten ... moet ie ff gepoetst....
Hoi Frank. De km stand van 80.000 is volgen mij weer zo een lokkertje, als je de foto van het dasboard wil uitvergroten voor de stand, zit het stuur er mooi voor gedraaid.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: XM's te koop
Veen zegt:
<p>Best uniek, maar toch word ik er niet heel vrolijk van .... Ik zou toch het gevoel hebben dat ik bij elke rit een mondkapje op zou moeten.</p>
En laten die nou erg schaars zijn tegenwoordig.
De bediening van de spiegels is ook helemaal vaal geworden van de lichtinstraling door het dakraam.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Kan idd een draad-aansluitingsverschilletje zijn. En airbag blijven zitten?
No worries: ontploft niet zo snel en als je er echt bang voor bent, ff de accu loskoppelen (min eraf).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
De airbag bleef in zijn doosje..
Komend weekend de kachelradiateur maar eens vervangen. Dat heb ik eerder gedaan, dus gaat best lukken. Meteen ook alle KV verversen, die is bepaald niet schoon.
Daarna gaan we de velgen overzetten. De oude heeft nagenoeg nieuwe Michelins met de mooie Mont Carlo velgen.
Hopelijk is daarmee ook het gehobbel afgelopen al vrees ik dat er meer aan de hand is, maar het voelt als een kromme velg. Zo tot de 80 voel ik de auto hobbelen/schudden. Het is niet een wielonbalans, daarvan gaat de trilling sneller, is een ander gevoel. Het komt niet van de motor. Om dat te checken heb ik de auto op snelheid gebracht en in neutraal gezet. Je voelt haar dan nog steeds hobbelen, een beetje schudden. Ook hoor ik een wiellager ruisen, een beetje schoepen en dat gaat mee met de snelheid. Het geluid neemt niet toe in de bochten. Zoek het maar uit.......
Eerst maar eens op de krik of brug en de wielen draaien, kijken waar de pijn zit. Het stuur staat ook een tikje naar links bij rechtuit rijden.
Misschien heeft de aanrijding iets meer gevolgen gehad dan wat blikschade. Trekt ook iets naar rechts al is dat met de stevige wind van de laatste tijd moeilijk met zekerheid te zeggen.
Toch, met de wielen van de oude maar even laten uitlijnen? (En als je diravi hebt, moet dat op een speciale wijze; ik geloof met draaiende motor?).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ja dat laat ik zeker doen. Geen diravi.
Mijn eerste bericht op dit forum omdat ik al een poosje met een zekere XM kriebels rondloop.
Steeds weer kom ik terug bij Citroën (visa, ZX, C3) voor 'er bij'... maar de ultieme droom blijft om nog eens rond te kunnen rijden in een eigen XM.
Nu staat er al een tijdje een type 1 op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1503402380
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. De kleur vind ik prachtig. Het lijkt wel een Oort (temp meter ontbreekt, lager gewicht). Maar wat is die km stand hoog... Verkoper zegt dat hij de vraagprijs heeft geïnvesteerd om deze XM helemaal top te krijgen. Tja... is dit inderdaad een ideale beginners XM, of zijn er betere opties te verzinnen?
Het is geen van Oort want die hebben zelfs geen toerenteller. Verder te weinig weinig foto's om het echt te beoordelen. Deze staat al een tijdje te koop. Als je echt voor autenthiek gaat, is dit wel een twijfelgevalletje. Ik zie de stoelbekleding en velgen van van een later type XM. Verder weet ik niet wat hij zoal gewisseld heeft. En de kilometerstand, ja wel hoog idd. en dan de roestreparaties, ik weet het niet hoor...
Zo te zien is het een zeldzame Gris Gabion, inderdaad wel een bijondere kleur.
Ik vind die km-stand wel stoer maar het kan ook riskant zijn. Denk aan veerpootschotels, draagamlagers, hydrauliek-leidingen, subframe achter...
Mwoah.... als de prijs onder de 1000 zakt zou ik het acceptabeler vinden
__________
Crepuscule
Maak een proefrit en ga dan langs een specialist en kijk hem na en dan lul je er nog 250 euro af , dan is hij goedkoper dan een electriche fiets.
Ik vind dat hij er op het oog netjes uitziet.
Km stand maakt relatief weinig uit. Staat, kwaliteit van onderhoud en hoe de XM bereden is des te meer.
Zeker het laswerk zou goed beoordeeld moeten worden op kwaliteit. De rest, och, met een beetje goede wil is alles te fixen.
Leuke XM is dit. Een serie 1
Turbo CTV6 met airco en leer...__________
Crepuscule
Veen: mooie V6 toch, geen TCT? ;-)
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Ja ik zie het nu ook. Ik ben in de war geloof ik Ik had een aantal Turbo CT's bekeken
__________
Crepuscule
Klopt inderdaad, een toenmalige vriend van mij heeft het ontwerp gemaakt. Hij heeft de tekeningen tot op heden nog thuis liggen.
Frank ,
Die schuurvondst heb ik bekeken.
Staat nu gereserveerd.
Ik had er nog geen € 500,- voor over.
De teller staat overigens op 308k en er mankeert van alles aan. Heb er 30 meter mee gereden (stond op eigen terrein ) en toen wist ik genoeg.
Groet .
Mark
Oh echt Mark? Wel vreemd om in die advertentie te beweren dat die wagen 80.000 heeft gelopen. En als je doorvraagt komt hij weer met een verhaal over 140.000 km. Het gaat alle kanten op.
Ik hoop dat een nieuwe eigenaar er zich geen al te grote buil aan valt...
__________
Crepuscule
Deze opmerking volg ik even niet.... maar maakt mij wel nieuwsgierig.
__________
Crepuscule
Frank ,
Op de sleutelhanger stond 80k , zo kwam hij op die km stand !
dat was nieuwwaarde in guldens
Zo, vandaag de zwitserse Dame maar eens flink verwend. De lak goed gepolijst en in de was gezet. Is weer een hele andere auto van geworden. Dankbaar werk. Nog even een paar kleine deukjes laten verwijderen en volgende week een nieuwe distributieset erop met alle toeters en bellen. De riem zit er nog maar 8000 KM op, maar is al bijna 10 jaar oud. Ik neem de gok maar niet.
Gisteren met een ander clublid een XM langs de RDW geloodst. Een Turbo-CT Break uit 1996 met maar 82.000 op de teller. Van binnen volledig zwart leer met stoelverwarming etc. Prachtig! Van buiten ... moet ie ff gepoetst....
__________
Crepuscule
Dat klopt. Hij was 'm in 2012 tegengekomen. Heeft 'm toen meegenomen en weggezet en nu pas ingevoerd.
__________
Crepuscule
Na 8 jaar stilstand ben ik altijd benieuwd naar eventuele opstartproblemen. Vaak gaat er in het begin wat stuk in zo'n gevallen.
Mooi km-stand / prijs
__________
Crepuscule
Hoi Frank. De km stand van 80.000 is volgen mij weer zo een lokkertje, als je de foto van het dasboard wil uitvergroten voor de stand, zit het stuur er mooi voor gedraaid.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Dit is toch een leuke opknapper! Mooie km-stand ook. Als ie klaar is, is deze XM een vermogen waard
__________
Crepuscule
Hoe mooi is dit zeg!
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/46643/14530897?pid=0
Best uniek, maar toch word ik er niet heel vrolijk van .... Ik zou toch het gevoel hebben dat ik bij elke rit een mondkapje op zou moeten.
De lak is versleten en het interieur zit onder de schimmel. Die wagen heeft denk ik 30 jaar buiten gestaan....
__________
Crepuscule
En laten die nou erg schaars zijn tegenwoordig.
De bediening van de spiegels is ook helemaal vaal geworden van de lichtinstraling door het dakraam.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Pagina's