Die wagen komt uit de Duitse Janen 'collectie'. Allemaal auto's met een zeer lage km-stand maar zwaar verwaarloosd. Ik ken iemand die die wagens eens heeft bekeken. Volgens hem was het nog erger dan de foto's doen vermoeden...
Als je de boekjes / ondehoudsgeschiedenis erbij hebt is zo' XM misschien wel wat waard. Nieuw interieur erin, naar de spuiter. Alle slangen vervangen. Diravi zal ook wel lekken...
Maar als je er nog eens € 4.000,- tegenaan gooit heb je wel iets unieks.
Ik geloof er geen reet van dat er pas 2400 km op de klok staat, als ik de richtingaanwijzer stengel zie en de spiegel verstelling heeft dat ding imho (flink) meer gelopen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Jeetje, Aart Vos ziet anno 2020 ook weer brood in de XM. We zijn daar in 2004? nog eens als club op bezoek geweest. Was wel een zeer XM-vriendelijk bedrijf.
Hoho Mica... het TANKJE van de koelvloeistof lekt. Volgens mij heeft zoiets een overdukventiel/overloop in de tankdop. Dus de tank zal niet zijn gaan scheuren door exorbitrante drukopbouw.
Als 't een ouwe 24klepper was, dan had ie nu hier voor de deur gestaan. Gelukkig is 't dat niet. Alsnog moeilijk om niet toch ff te gaan kijken.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Volgens mij is dit wel een hele mooie, complete uitrusting altijd binnen gestaan.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1535923862-citroen-xm-3-0-v6-24v-exclusive-nwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Nieuwe Distributie riem, is 235.000 km nog een beetje acceptabel?
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Poeh.... die V6 is wel heel mooi maar bij 351.000 moet je wel een beetje geluk hebben met de automaat, uitlaat etc. De Turbo-ct lijkt me minder riskant....
Mist alleen een leren interieur en een armsteunverhoger. Wel mooi blauw. Misschien inruilen voor mijn Saab 9.3 2.0t uit 2000 die ik nu bijna 4 jaar heb en eigenlijk weinig problemen mee heb.
Ja op die kleur lijkt het inderdaad. Alleen klopt dat niet met het jaartal want die kleur is officieel maar kort geleverd in 96 / 97 of zo. Maar goed, in het laatste productiejaar deden ze vaker vreemde zaken met kleuren.
Op Facebook hoorde ik het verhaal van iemand in Denemarken die in 2000 graag Bleu Balmoral wilde en dat blijkbaar ook kon bestellen bij de Deense dealer. Later bleek het toch niet leverbaar en daarom ontving hij een XM in Bleu Lehman.
<p>Die V6 is niet te bezichtigen wegens Corona.</p>
<p>Vind deze ook nog.</p>
<p>Mist alleen een leren interieur en een armsteunverhoger. Wel mooi blauw. Misschien inruilen voor mijn Saab 9.3 2.0t uit 2000 die ik nu bijna 4 jaar heb en eigenlijk weinig problemen mee heb.</p>
Die wagen komt uit de Duitse Janen 'collectie'. Allemaal auto's met een zeer lage km-stand maar zwaar verwaarloosd. Ik ken iemand die die wagens eens heeft bekeken. Volgens hem was het nog erger dan de foto's doen vermoeden...
__________
Crepuscule
Jaa te mooi om waar te zijn.
De foto's zijn door een filter gehaald volgens mij.
Lijkt natuurlijk mooier dan het is maar inspirerend hoor zwart, striping en die velgen.
Toch nog weggegaan voor € 6600,-
Als je de boekjes / ondehoudsgeschiedenis erbij hebt is zo' XM misschien wel wat waard. Nieuw interieur erin, naar de spuiter. Alle slangen vervangen. Diravi zal ook wel lekken...
Maar als je er nog eens € 4.000,- tegenaan gooit heb je wel iets unieks.
__________
Crepuscule
Ik geloof er geen reet van dat er pas 2400 km op de klok staat, als ik de richtingaanwijzer stengel zie en de spiegel verstelling heeft dat ding imho (flink) meer gelopen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Jeetje, Aart Vos ziet anno 2020 ook weer brood in de XM. We zijn daar in 2004? nog eens als club op bezoek geweest. Was wel een zeer XM-vriendelijk bedrijf.
__________
Crepuscule
Tja.
Voor dat bedrag??
Klik hier.
Ja, direct ophalen. Gelukkig heb ik géén ruimte want anders....
__________
Crepuscule
Kan je geen buil aan vallen, zou ik denken.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Lekkende koelvloeistof? Mmmm, dat kan natuurlijk ook drukopbouw in de motor zijn. Dan wordt het al gauw minder leuk.
xxxxxxm
Hoho Mica... het TANKJE van de koelvloeistof lekt. Volgens mij heeft zoiets een overdukventiel/overloop in de tankdop. Dus de tank zal niet zijn gaan scheuren door exorbitrante drukopbouw.
Als 't een ouwe 24klepper was, dan had ie nu hier voor de deur gestaan. Gelukkig is 't dat niet. Alsnog moeilijk om niet toch ff te gaan kijken.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Hoeveel kleppen heeft die dan 16?
En wat maakt het verschil. Soms hydraulische klepstoters?
Normaal is het 12 kleppen. Het verschil is dat een 24 v veel krachtiger is. Meer PK's dus en verder ook wat zeldzamer.
__________
Crepuscule
Scheurend KVS tankje heb ik ook al eens meegemaakt, hoor. Als de dop niet goed functioneert, krijg je toch forse druk.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Volgens mij is dit wel een hele mooie, complete uitrusting altijd binnen gestaan.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1535923862-citroen-xm-3-0-v6-24v-exclusive-nwstaat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Nieuwe Distributie riem, is 235.000 km nog een beetje acceptabel?
C i t r o ë n X M WH5032 Previous owned R25 Baccara Focus Ghia Citroën Xantia
Zo te zien niet altijd binnen gestaan. De enige foto, waarop ie binnen staan, is ie niet herkenbaar.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Prachtige wagen inderdaad....
__________
Crepuscule
Turbo CT's gaan ook lekker....
__________
Crepuscule
Ik ben toch weer op zoek en zag deze.
Zijn dit nu wieldoppen of lichtmetalen velgen.
Zie hier.
Automaat en alcantara.
Eigenlijk weet ik niet zo goed waarop te letten met een automaat tijdens een proefrit.
Of deze. Weer een automaat.
Klik hier.
Lichtmetalen, Monte Carlo Velgen (in de volksmond: worstjesvelgen).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Poeh.... die V6 is wel heel mooi maar bij 351.000 moet je wel een beetje geluk hebben met de automaat, uitlaat etc. De Turbo-ct lijkt me minder riskant....
Maar weet niet hoe handig je zelf bent?
__________
Crepuscule
Die V6 is niet te bezichtigen wegens Corona.
Vind deze ook nog.
Mist alleen een leren interieur en een armsteunverhoger. Wel mooi blauw. Misschien inruilen voor mijn Saab 9.3 2.0t uit 2000 die ik nu bijna 4 jaar heb en eigenlijk weinig problemen mee heb.
TCT en handbak. Klik hier.
Deze zag ik zojuist voorbijkomen op Facebook. Wel een aparte kleur blauw (Balmoral??)
__________
Crepuscule
@Veen
Deze kleur toch ? https://www.youtube.com/watch?v=2bh2YgVvU54
Ja op die kleur lijkt het inderdaad. Alleen klopt dat niet met het jaartal want die kleur is officieel maar kort geleverd in 96 / 97 of zo. Maar goed, in het laatste productiejaar deden ze vaker vreemde zaken met kleuren.
Op Facebook hoorde ik het verhaal van iemand in Denemarken die in 2000 graag Bleu Balmoral wilde en dat blijkbaar ook kon bestellen bij de Deense dealer. Later bleek het toch niet leverbaar en daarom ontving hij een XM in Bleu Lehman.
Hij heeft nu helemaal een unieke XM...
__________
Crepuscule
Das niet een verkeerde kleur
Dan plant je er toch een electrische in?
Hoe demonteer je die "knop"op de automaathandel ? wellicht is het mogelijk om 'm d.m.v. een 3D-printer na te laten maken ?
D'r zullen wel meer xm rijders in geinteresseerd zijn.........
Pagina's