Oeh... en wat zegt het onafhankelijke autoschadeherstelbedrijf? Ik ben zelf niet zo'n fan van het opelhuis ... omdat ze pas sinds kort citroëns behandelen ...
Aan de andere kant kun je voor dat bedrag de auto wel herstellen met eventueel wat hulp van dit forum.
tsja, hun kennis valt nog wel eens tegen, maar die schadeafdeling zit 'redelijk' los. En ik had nu alleen een indicatie nodig. Stel dat ze me een dagwaarde van €1250 bieden, dan laat ik ergens anders de voorruit vervangen en zoek ik zelf wel een bumper. En die deukjes komen op de volgende sleuteldag of meeting wel ;)
Wie weet verdien ik er dan nog wat op en leer ik er nog wat van. Als die bumper er af moet kan ik misschien gelijk de luchtpijp aanpakken en weet ik veel wat nog meer.
Ik hoop alleen dat het snel kan, want volgende week ben ik vrij en kan ik lekker sleutelen...
Iemand die volgende week ook vrij is met een groot parkeerterrein in de buurt? Misschien kunnen we een onofficiële sleuteldag plannen ;)
Ik heb, vanwege een barst in mijn voorruit, al een paar prijsjes voor het vervangen opgevraagd.
Mocht je dus eraan toekomen dat je voor zo weinig mogelijk een goede voorruit erin wil hebben, dan heb ik al al het voorwerk gedaan voor je :wink:
Laat t.z.t. maar eventueel weten, dan PB ik je wel waar, wat en hoeveel.
Afgaande op het geschetste verhaal moet het niet al te veel problemen opleveren de schade te verhalen, al draaien sommige mensen (eenmaal thuis en bekomen van de schrik) naderhand hun verhaal 180 graden om wanneer het in hun nadeel dreigt uit te pakken. Een goed ingevuld en door beide partijen ondertekend schadeformulier kan wat dat betreft een hoop gezeik schelen.
Die schatting van € 1500,- betekent dat er zo goed als zeker een expert langskomt. Interessant te weten welk schadebedrag er uiteindelijk uit rolt. Pas dan kun je concreet aan het rekenen slaan over het wat en hoe te vervangen. Ik heb jaren geleden buiten mijn schuld een fietser over de motorkap van m'n toenmalige BX gehad. Die had geen helm en sloeg met z'n hoofd tegen de voorruit. Werd met de ambulance afgevoerd en heeft 1 nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg uiteindelijk 50% van m'n schade vergoed en heb daarvan de voorruit laten vervangen. De resterende schade (knikje in het linkervoorscherm en kras op de motorkap) geloofde ik verder wel.
En ik maak hierbij gebruik van de gelegenheid je draadje even te kapen:
Ik loop ook met de gedachte rond m'n voorruit te laten vervangen. Misschien als we t.z.t. met z'n drieën (of nog meer) tegelijk naar zo'n glasboer gaan dat we korting krijgen?
Dat met z'n drieën lijkt me een goed idee, ben ik voor...
En mag ik je quoten op die dagwaarde? Want ik heb niet zo'n vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen en kan dus wel wat hulp gebruiken ;-)
Ik stuur ze die foto die als eerste in dit draadje staat ook mee, dan kunnen ze zien dat hij in vrijwel perfecte staat verkeerde.
Overigens ben ik van mening dat bonus/malus afgeschaft moet worden. Als er IETS voor doorrijders zorgt...
En ook dat hele dagwaarde verhaal slaat nergens op. Als jij wordt aangereden moet je gewoon gerepareerd worden of een nieuwe auto van hetzelfde type krijgen.
"Ja meneer, uw wasmachine is stuk, maar u heeft hem al 6 maanden gebruikt dus krijgt u maar een halve nieuwe!"
Dagwaarde doe ik door gegevens bij een verzekeringssite in te vullen, bijvoorbeeld independer.nl
Ik weet dat de werkelijke dagwaarde kan afwijken. Zeker bij onze dames spelen meer factoren een rol. Maar die maatschappijen nemen toch dat bedrag als uitgangspunt; ze moeten toch ergens van uit gaan. ;-)
Uitgangspunt voor bepaling van de dagwaarde is vaak een ANWB/BOVAG-koerslijst. Verder kijkt een expert op internet wat een vergelijkbare auto onder vergelijkbare omstandigheden doet in de markt. Daarnaast kan recent (groot) onderhoud een dagwaardeverhogend effect hebben.
Wat betreft de vervanging van ruit: Ik kreeg de laagste prijs van een bedrijf dat het aan huis doet. Maar wie weet kunnen we inderdaad nog wat knaakjes besparen als ze direct 3 XM-ruiten en lijstwerk etc. kunnen bestellen. Wie niet waagt, die niet wint.
Pilkington is een van de grootste ruitenboeren ter wereld. Is er in m'n Xant ook in gezet. Ik had maar 1 bezwaar: er stond geen Citroën logo in het ruit :lol:
Nou, ik bedacht me ineens dat ik het op zinloos... windoos probeerde te installeren. Dus even een reboot ;) gelijk werken. Chassisnummer is wel nodig (maar ik had bij Maarten gezien: 12345678901234567) en dan kan ik verder. Nu nog de installatie 'officiëel' maken (staat in de readme) en hopelijk vanavond nog ff testen op de XM. Maar nu eerst wat reddingswerk want ik had 'ja' gezegd tegen SP3 en in de tussentijd hem uitgezet, dus dan wil hij alles weer terugzetten (gelukkig)
Nou ja, werkend... Blijkt dat de key-gen die is meegeleverd een virus aan boord heeft. ff op internet gezocht maar voor een werkende keygen moet ik eerst upgraden naar v 346. Dus dat ben ik nu aan het doen, eventueel morgenochtend afmaken.
Nou, de software is geïnstalleerd, de keygen van 3.46 werkt ook voor 3.45, alles lijkt te werken maar er vindt totaal geen communicatie plaats. Je hoort de Lexia wel klikken maar bij diagnose zoekt hij een minuut of vijf en zegt dan 'geen verbinding'...
Is er iemand met een werkende versie waar ik even kabels mee kan wisselen etc. om te kijken waar de fout precies zit?
Nou, volgens het Motorhuis moet ik €1500 opgeven...
Komt akelig in de buurt van de dagwaarde :(
spannend :? .
Oeh... en wat zegt het onafhankelijke autoschadeherstelbedrijf? Ik ben zelf niet zo'n fan van het opelhuis ... omdat ze pas sinds kort citroëns behandelen ...
Aan de andere kant kun je voor dat bedrag de auto wel herstellen met eventueel wat hulp van dit forum.
Groetjes Erik
voor mij ook geen Motorhuis, ze hebben meer verstand van Opels.
tsja, hun kennis valt nog wel eens tegen, maar die schadeafdeling zit 'redelijk' los. En ik had nu alleen een indicatie nodig. Stel dat ze me een dagwaarde van €1250 bieden, dan laat ik ergens anders de voorruit vervangen en zoek ik zelf wel een bumper. En die deukjes komen op de volgende sleuteldag of meeting wel ;)
Wie weet verdien ik er dan nog wat op en leer ik er nog wat van. Als die bumper er af moet kan ik misschien gelijk de luchtpijp aanpakken en weet ik veel wat nog meer.
Ik hoop alleen dat het snel kan, want volgende week ben ik vrij en kan ik lekker sleutelen...
Iemand die volgende week ook vrij is met een groot parkeerterrein in de buurt? Misschien kunnen we een onofficiële sleuteldag plannen ;)
Ik heb deze week vrij en volgende week ook.
En hier thuis is wel een beetje ruimte.
En ik weet inmiddels ook hoe de bumper+spatborden en alles wat er omheen zit, los moet. :lol:
Ik heb, vanwege een barst in mijn voorruit, al een paar prijsjes voor het vervangen opgevraagd.
Mocht je dus eraan toekomen dat je voor zo weinig mogelijk een goede voorruit erin wil hebben, dan heb ik al al het voorwerk gedaan voor je :wink:
Laat t.z.t. maar eventueel weten, dan PB ik je wel waar, wat en hoeveel.
Afgaande op het geschetste verhaal moet het niet al te veel problemen opleveren de schade te verhalen, al draaien sommige mensen (eenmaal thuis en bekomen van de schrik) naderhand hun verhaal 180 graden om wanneer het in hun nadeel dreigt uit te pakken. Een goed ingevuld en door beide partijen ondertekend schadeformulier kan wat dat betreft een hoop gezeik schelen.
Die schatting van € 1500,- betekent dat er zo goed als zeker een expert langskomt. Interessant te weten welk schadebedrag er uiteindelijk uit rolt. Pas dan kun je concreet aan het rekenen slaan over het wat en hoe te vervangen. Ik heb jaren geleden buiten mijn schuld een fietser over de motorkap van m'n toenmalige BX gehad. Die had geen helm en sloeg met z'n hoofd tegen de voorruit. Werd met de ambulance afgevoerd en heeft 1 nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg uiteindelijk 50% van m'n schade vergoed en heb daarvan de voorruit laten vervangen. De resterende schade (knikje in het linkervoorscherm en kras op de motorkap) geloofde ik verder wel.
Ik heb je dagwaarde opgevraagd, die is €1.700,-.
En ik maak hierbij gebruik van de gelegenheid je draadje even te kapen:
Ik loop ook met de gedachte rond m'n voorruit te laten vervangen. Misschien als we t.z.t. met z'n drieën (of nog meer) tegelijk naar zo'n glasboer gaan dat we korting krijgen?
Dat met z'n drieën lijkt me een goed idee, ben ik voor...
En mag ik je quoten op die dagwaarde? Want ik heb niet zo'n vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen en kan dus wel wat hulp gebruiken ;-)
Ik stuur ze die foto die als eerste in dit draadje staat ook mee, dan kunnen ze zien dat hij in vrijwel perfecte staat verkeerde.
Overigens ben ik van mening dat bonus/malus afgeschaft moet worden. Als er IETS voor doorrijders zorgt...
En ook dat hele dagwaarde verhaal slaat nergens op. Als jij wordt aangereden moet je gewoon gerepareerd worden of een nieuwe auto van hetzelfde type krijgen.
"Ja meneer, uw wasmachine is stuk, maar u heeft hem al 6 maanden gebruikt dus krijgt u maar een halve nieuwe!"
Wat een onzin...
Eh Wim, vraagje: Hoe en waar heb je de dagwaarde opgevraagd??? Dat ligt toch bij elke XM weer anders, ondanks zelfde leeftijd en kilometers?
Dagwaarde doe ik door gegevens bij een verzekeringssite in te vullen, bijvoorbeeld independer.nl
Ik weet dat de werkelijke dagwaarde kan afwijken. Zeker bij onze dames spelen meer factoren een rol. Maar die maatschappijen nemen toch dat bedrag als uitgangspunt; ze moeten toch ergens van uit gaan. ;-)
Uitgangspunt voor bepaling van de dagwaarde is vaak een ANWB/BOVAG-koerslijst. Verder kijkt een expert op internet wat een vergelijkbare auto onder vergelijkbare omstandigheden doet in de markt. Daarnaast kan recent (groot) onderhoud een dagwaardeverhogend effect hebben.
Ja, ik ga die reparaties van de afgelopen maanden (retourleidingen, multiriem, hoodretourleiding) ook zeker vermelden!
Wat betreft de vervanging van ruit: Ik kreeg de laagste prijs van een bedrijf dat het aan huis doet. Maar wie weet kunnen we inderdaad nog wat knaakjes besparen als ze direct 3 XM-ruiten en lijstwerk etc. kunnen bestellen. Wie niet waagt, die niet wint.
hadden ze ook ruiten met groene zonneband???
Dan kun je evt voor 4 gaan?!
Geen idee, heb ik niet gevraagd. Merk ruit was iig Pilkington, dus geen Saint Gobain met kans op dubbelbeelden, en ook geen Splintex-troep.
Pilkington is een van de grootste ruitenboeren ter wereld. Is er in m'n Xant ook in gezet. Ik had maar 1 bezwaar: er stond geen Citroën logo in het ruit :lol:
Lexia is binnen... Ben nu de software aan het installeren, vanavond of morgenochtend eens zien hoe hij het doet ;)
Spannend of het alemaal gaat lukken, dan heb je minder afhankelijk van anderen en kun je eventueel ook andere mensen mee helpen :wink:.
Voorlopig lukt het nog niet. Leek goed geïnstalleerd maar geeft nu een fout bij opstarten. Eerst nog maar eens op deze laptop proberen...
Dat hoor ik vaak van anderen die Lexia op de pc /laptop installeren.
Als het wel werkt en je wilt gaan uitlezen, bij opr nummer moet je het organisatienummer invoeren en chassisnummer is niet nodig die kun je overslaan.
Nou, ik bedacht me ineens dat ik het op zinloos... windoos probeerde te installeren. Dus even een reboot ;) gelijk werken. Chassisnummer is wel nodig (maar ik had bij Maarten gezien: 12345678901234567) en dan kan ik verder. Nu nog de installatie 'officiëel' maken (staat in de readme) en hopelijk vanavond nog ff testen op de XM. Maar nu eerst wat reddingswerk want ik had 'ja' gezegd tegen SP3 en in de tussentijd hem uitgezet, dus dan wil hij alles weer terugzetten (gelukkig)
Mooi dat je het werkend hebt. Als ik het zo lees, zou ik bijna weer Windows gaan gebruiken. :shock:
Nou ja, werkend... Blijkt dat de key-gen die is meegeleverd een virus aan boord heeft. ff op internet gezocht maar voor een werkende keygen moet ik eerst upgraden naar v 346. Dus dat ben ik nu aan het doen, eventueel morgenochtend afmaken.
nou lekker zeg :?, hopelijk komt het alsnog goed.
Virussen zijn een drama. :-( Ik hoop dat de update meer soelaas biedt. Ik lees het morgen wel. ;-)
Upgrade naar v3.46 lijkt gewerkt te hebben. Zometeen de lexia aan de XM hangen... daarna naar BasisBiX. ben benieuwd!
En? Mij is nieuwsgierig.
Nou, de software is geïnstalleerd, de keygen van 3.46 werkt ook voor 3.45, alles lijkt te werken maar er vindt totaal geen communicatie plaats. Je hoort de Lexia wel klikken maar bij diagnose zoekt hij een minuut of vijf en zegt dan 'geen verbinding'...
Is er iemand met een werkende versie waar ik even kabels mee kan wisselen etc. om te kijken waar de fout precies zit?
Of moet ik wachten tot Maarten weer afgekoeld is?
Pagina's