84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: Onderdelen: Einddemper 2.0 16V en V6 24V ZPJ4 op MP
Voor de snelle oplossing zeker ok.
Sinds de prijzen voor de pisbakkenstalen uitlaatonderdelen een vlucht hebben genomen, ben ik maar een potje gestart om te sparen voor een duurzamere oplossing.
Heb nog een offerte van Crooke Tuning uit Bunschoten liggen; zij hebben dit eerder gedaan en rekenen voor een uitlaat vanaf de katalysator naar achteren geheel RVS ongeveer 1000,-
RE: Onderdelen: Einddemper 2.0 16V en V6 24V ZPJ4 op MP
erikpalmjansen zegt:
<p>Voor de snelle oplossing zeker ok.<br />
<br />
Sinds de prijzen voor de pisbakkenstalen uitlaatonderdelen een vlucht hebben genomen, ben ik maar een potje gestart om te sparen voor een duurzamere oplossing.<br />
Heb nog een offerte van Crooke Tuning uit Bunschoten liggen; zij hebben dit eerder gedaan en rekenen voor een uitlaat vanaf de katalysator naar achteren geheel RVS ongeveer 1000,-</p>
<p> </p>
"Maar" €1000, dat vind ik erg meevallen. Is dat voor de ZPJ V6.12 of voor de latere 2.9V6?
RE: Onderdelen: Einddemper 2.0 16V en V6 24V ZPJ4 op MP
Heb laatst ook bij Crooke Tuning offierte opgevraagd: is 1000e voor een zo goed mogelijk kopie van origineel met in het middenstuk ook dubbelpijps. Doe je het middenstuk enkel dan scheelt dat 300e. Vond het alles mee vallen. Die van mij is dit jaar ook aan de beurt... probeer nog wel ergens een originele te vinden maar als dat neit lukt dan kan hier volgens mi prima op terug gevallen worden. Overigens was de prijs vanaf de catalysator.Het is voor een 24v de ES9.
Ga Crooke ook eens bellen voor de ZPJ V6.12 dan. Die heeft geen dubbele pijpjes, wel een rare extra bocht erin. Zelfde ordegrootte aan kosten zou ik dan verwachten. Was dit inclusief montage, ja toch?
Mijn middendemper is door Brian vakkundig dichtgesmeerd, alweer ruim jaar geleden. In januari nog steeds lekvrij voor APK, maar dat blijft natuurlijk niet eeuwig zo.
Hm opvallend dat de PRV V6.12 duurder is bij Crooke dan de dubbelpijps-ES9: € 1149 incl. montage en btw. Das toch duidelijk meer dan de € 1000 die matimmer daar te horen kreeg... Die rare kronkel tussen midden- en einddemper zal daar wel voor zorgen.
Voor de snelle oplossing zeker ok.
Sinds de prijzen voor de pisbakkenstalen uitlaatonderdelen een vlucht hebben genomen, ben ik maar een potje gestart om te sparen voor een duurzamere oplossing.
Heb nog een offerte van Crooke Tuning uit Bunschoten liggen; zij hebben dit eerder gedaan en rekenen voor een uitlaat vanaf de katalysator naar achteren geheel RVS ongeveer 1000,-
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
Had de de oude V6-24V ZPJ4 nog geen dubbele pijpjes?
xxxxxxm
Dempers nu voor € 50,= per stuk en ook nog nieuwe mistlampen.
Met vriendelijke groet, Edwin
"Maar" €1000, dat vind ik erg meevallen. Is dat voor de ZPJ V6.12 of voor de latere 2.9V6?
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Nee, die zaten alleen op de ES9.
Heb laatst ook bij Crooke Tuning offierte opgevraagd: is 1000e voor een zo goed mogelijk kopie van origineel met in het middenstuk ook dubbelpijps. Doe je het middenstuk enkel dan scheelt dat 300e. Vond het alles mee vallen. Die van mij is dit jaar ook aan de beurt... probeer nog wel ergens een originele te vinden maar als dat neit lukt dan kan hier volgens mi prima op terug gevallen worden. Overigens was de prijs vanaf de catalysator.Het is voor een 24v de ES9.
Michael
Ook vorig jaar bij CT opgevraagd wat een uitlaat voor een ZPJ4 kost, 1200 euro vanaf de kat..
Met Simons dempers moet ook een eind te komen zijn..
En o ja, ik haal dinsdag die einddemper op in Alkmaar :)
Ga Crooke ook eens bellen voor de ZPJ V6.12 dan. Die heeft geen dubbele pijpjes, wel een rare extra bocht erin. Zelfde ordegrootte aan kosten zou ik dan verwachten. Was dit inclusief montage, ja toch?
Mijn middendemper is door Brian vakkundig dichtgesmeerd, alweer ruim jaar geleden. In januari nog steeds lekvrij voor APK, maar dat blijft natuurlijk niet eeuwig zo.
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Deze is er ook nog: https://rakaror.o.se/avgassystem/citroen.html
Hm opvallend dat de PRV V6.12 duurder is bij Crooke dan de dubbelpijps-ES9: € 1149 incl. montage en btw. Das toch duidelijk meer dan de € 1000 die matimmer daar te horen kreeg... Die rare kronkel tussen midden- en einddemper zal daar wel voor zorgen.
Toch weer een XM!? Ja, toch weer een XM!
Crooke heeft mij die prijs opgegeven voor mijn type op basis van een eerdere, gelijke order.
3.0L 24v V6 AUT Excl (XZFmotortype) hier.
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF