Bij het loshalen van het stuurhuis i.v.m. lekkage (vervangen O-ringen) is de rondbel beschadigd. Nu moet het stuurhuis vervangen worden. Zijn de stuurhuizen onderling uitwisselbaar? Ik heb een '99 V6 aut. en zou hier een stuurhuis van een 2.0 16v oppassen?
Zijn stuurhuizen onderling verwisselbaar?
di, 06/10/2020 - 15:25
#1
- XM V6 24v Exclusive aut. Gris Quartz '99
Zijn stuurhuizen onderling verwisselbaar?
Poeh, dat heb ik hier nog nooit iemand zien doen. Ze hebben beide Dirass-bekrachtiging maar of die inwendig ook gelijk zijn zou ik niet weten.
Die 16v willen ook nog wel eens niet-hydractieve XM's zijn. Ik kan me voorstellen dat daardoor wel het e.e.a. zou kunnen verschillen omdat de hele hydrauliek waarschijnlijk anders in elkaar steekt.
Persoonlijk zou ik liever een stuurhuis uit een andere V6 halen. We hebben denk ik wel een exemplaar in het magazijn want daar is net een V6 uit 99 gesloopt.
(Ben je al clublid?)
__________
Crepuscule
Er lijkt toch wel iets verschil in te zitten. Kom er maar niet achter. Kan me niet bedenken waarom ze zouden verschillen (op diravi na). Het zal ongetwijfeld zijn anders was er vast wel iets over terug te vinden.
Beter inderdaad maar beter kijken voor 1 van een v6. Ik ben club lid. Nu zou misschien ook een nieuwe rondbel volstaan maar waar haal je zoiets vandaan (en wat gaat het kosten).
Michael
Ik heb er een liggen uit een 2Ltr turbo uit 2000 orgnr 8024cj
Volgens de onderdelen lijsten zit er wel een letter verschil in 4000r2 t/m 6762
4000r5 vanaf 6763 t/m 7125
V6 4000 r6
Maar wat nu fysiek het verschil is ?
Koos
Koos van der Voort
Dat merk je pas als de boel weer in elkaar wil schroeven
xxxxxxm
Wat is dat trouwens: de 'rondbel' ? Misschien kun je die inderdaad overzetten maar die term ken ik niet.
xxxxxxm
Zal de rondsel wel zijn.
verder, inderdaad hebben we in het magazijn een stuurhuis van een V6 liggen. 17 Oktober zijn we er weer. Bij interesse even mailen naar het magazijn en vragen wat het ding kost. Zal niet de hoofdprijs zijn, voor en door leden.
En gezien de hoeveelheid werk zou ik de gok niet wagen.
We zijn al weer een ruime en zeer drukke week verder en de dame staat nog bij de specialist. Er blijkt dus verschil te zitten in de stuurhuizen van de verschillende types.
@de Rus & Veen: dank voor jullie tip van het stuurhuis in het magazijn. Heb gemaild en hij wordt opgestuurd. En dan kan ze hopelijk weer een stap verder gerepareerd worden en hopelijk ook snel weer met haar rijden. Was al niet afhankelijk van een auto en nu met het thuis werken al helemaal niet meer maar mis haar wel.
Michael
Gefeliciteerd.
Nu is het wel zo mooi als we ook te weten komen wat de verschillen zijn. Kun je daar nog iets over vermelden?
Ik ben er sinds vd week achter dat een stuurhuis van een v6 anders is ,de bekrachtigings cilinder is uitwendig 50 mm dus dikker .
Deze cilinder zit aan het stuurhuis bevestigd met 2 platen en 2 bouten
Koos van der Voort
Tip, vervang de 2 silent blocs waarmee de bekrachtigingscilinder aan het stuurhuis vastzit. Is ingebouwd niet te doen. Nu een makkie en voor 2.50 per stuk....
Jaap
Jaap
Zal ik doen ,de reden dat ik het stuurhuis wil vervangen is dat er een stukje van het bevestigingspunt is afgebroken ,en omdat de motor er nu toch uitligt,en jer nu makkelijk bij kunt heb ik het liever geod zodat je geen discussie punt hebt bij de apk (deugdelijke bevestiging van het stuurhuis)\
Zijn die silentblocs nog leverbaar of iets universeels gebruiken ?
Koos van der Voort
SASIC Bus, stuuras
Artikelnummer: 0594104
Bij autodoc
Er zijn ook revisiesetjes voor het rondsel te koop als je niet zeker bent van de werking.
Jaap