Sinds kort heb ik de volgende issues: de aanjager/blower doet niets meer, nadat ze al even een wat onregelmatig geluid produceerde. Meen te weten dat de motor zich rechtsonder bij de passagier bevindt. `Ook stopt de snelheidsmeter er af en toe mee.
Zijn dit bekende euvels?
Jazeker, ik zou ze kwalificeren als nr. 2 en nr. 3 in de ergernis top 10. Waarbij nr. 1 is natuurlijk het raammechanisme linksvoor is.
xxxxxxm
Dat is bijna standaard Tom. Die blower-kwaal speelt altijd in de zomer en winter en is door een specialist wel vrij eenvoudig op te lossen met een zwevende zekering onder de motorkap.
Ook de wegvallende snelheidsmeter komt veel voor en is waarschijnlijk een breukje in het soldeerwerk van de teller.
Ik weet toevallig dat Ceulen & Ko* twee weken geleden nog een snelheidsmeter heeft gefixt met hetzelfde probleem dus die hebben daar wel ervaring mee.
__________
Crepuscule
Voor de blower kun je alvast even de zekering wisselen. Die zit in het zekeringkastje achter je linker koplamp.
De zekering die hier staat aangegeven is waarschijnlijk aan vervanging toe. Er moet een groene 30 in.
__________
Crepuscule
En als die zekering nou nog helemaal pico bello is (of je hebt al een zwevende), is waarschijnlijk de blower zelf niet zo fijn meer.
Ff vervangen door een andere blower is een kwartiertje werk.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)