hahaha, goed gespot. Er is nog iets raars aan deze wagen en dat is het dashboardkastje. Dit is een hele vroege S2 uit 94 of 95 want de wagen heeft maar 1 airbag. Ik ben benieuwd naar het organummer
Alles bij elkaar ca 1500,- aan werk en onderdelen bovenop de 1000,- aanschafprijs geeft het een aardig beeld wat er in is gestoken. Het is een XM en leuk, maar niet 9950,- euro leuk.
Dat schoonmaakproject van laatst komt in de rebound:
Kennelijk vorige keer niet gegund? Vind het een mooie wagen. Goeie kleur en mooi interieur met echt hout en 1 spaaks stuurwiel. Alleen even grondig schoonmaken...
Kilometerstand is ook nog wel interessant voor deze prijs. Iemand enig idee wat je zou kunnen verwachten op technisch vlak?
Dat de wagen haal uit elkaar ligt en wordt aangeboden in een veiling genaamd "Export, Koopjes en Te Restaureren" geeft me echter weinig vertrouwen. Alsof iemand halverwege vastliep met een project en het maar zo heeft gelaten omdat hij er niet meer uitkwam....
Dat ie niet start hadden ze aan de laatste bonnen te zien al last van denk ik (brandstofpomp vervangen / bougies)
Anderzijds kan het ook en lekkere grote beurt zijn geweest.., waarna het code paneel weer werd aangesloten.
Dat zou dan weer verklaren waarom het dashboard half open ligt. Een niet specialist op zoek naar een mogelijkheid de startcode te omzeilen.
Maarja.., da's allemaal gissen.
En dat zal 't ook blijven totdat je er naast staat om eens goed in de dorpels te mogen porren en even een startpoging kan doen met een zelf meegebrachte ZPJ-ecu met bekende code.
Dat ie een paar jaar buiten heeft gestaan maakt me sowieso wel wat huiverig. En er heeft in ieder geval minimaal één 'kaker' onder de motorkap geleefd.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Wat je kunt verwachten lees je in de verslagen van Blaueboot en Chris B. Heel veel slechte plekken, veel laswerk, veel kosten. Als je pech hebt daarna ook nog een motor met nukken want het is een V6 uit 1990.
Ik vind XM's geweldig, maar die hele oude V6-en krijg ik de kriebels van.
Die dingen zijn ooit op het economisch dieptepunt stilgezet omdat er iets aan mankeerde en het niet meer uit kon om ze te fixen. Als het eenvoudige 2 liters waren geweest waren ze al lang gesloopt. Maar ja, een V6 Exclusive gooi je niet zomaar weg want die worden misschien ooit nog veel waard, zo is de gedachte.
En zo staat zo'n wagen dan 10 jaar onder suboptimale omstandigheden ergens buiten of in een boerenschuur. Mogelijk ook nog met de kwaal van lang geleden onder de motorkap.
aan de andere kant. Stel, dat je genoeg geld hebt en je vind XM's leuk. Dan kun je natuurlijk een budget vaststellen en zo'n wagen opknappen. Je hebt dan wel een heel mooi exemplaar die waarschijnlijk z'n waarde ook wel houdt. Stuur deze XM naar Q&K in Polen met een cheque van € 8000,- dan krijg je over een jaar een topper terug.
<p>Leuk verhaal erbij. Maar wat is er met dat luchtfilter aan de hand?</p>
Er zijn mensen die zeggen dat je dan meer vermogen krijgt (luchtfilter smoort minder). Maar je zuigt danwel warme lucht uit het motorruim aan waardoor je dat weer teniet doet. zodoende heeft de eigenaar een buizen constructie aangelegd waarbij je ongetwijfeld frisse lucht van buiten opvangt en aflevert bij deze 2 luchtfilters.
Ok, ik hoor hier nog wel eens dat er her en der quick & dirty wordt geleverd. Ik ben dan ook niet iemand die een gehele restauratie aangaat dat gaat me te ver en zou ook veel te lang duren. Zo heb ik wel bij mijn eigen XM alle dorpelhoeken + krikpunten hersteld of vernieuwd. Onderzijde is nu ook weer als nieuw. Ook de nodige keerringen vervangen want de voorzijde was 1 en al olie. Achteras verwijdert/ontroest en alle leidingen vervangen aan de achterzijde en deze voornamelijk op het chassis gemonteerd ipv. op de achteras waar je totaal niet bij kan.
1e foto: oude kriksteun RV
2e foto: nieuwe kriksteun RV + stuk dorpel
3e foto: RA stuk plaatwerk vervangen, kriksteun was nog goed.
Mooi werk. Altijd fijn als je dat allemaal zelf kunt fixen.
Bij Q&K bepaalt het budget vaak ook hoeveel energie er in wordt gestoken. Daarnaast restaureren ze soms op eigen initiatief een XM en daarbij gaan ze helemaal los om te laten zien wat ze kunnen.
Maar jij zit dus ook in Polen? Hou ons vooral op de hoogte van je XM-projecten. Dat vinden we leuk en je bent hier bij gelijkgestemden.
Maak anders even een eigen 'topic' aan want we zitten nu in het onderwerp 'Te koop'
Ja doe alles zelf alleen airco vullen niet. En die doet het nu ook weer als je de relais maar kunt vinden:) Kreeg ook nog complimenten bij de keuring, dat maakt je wel blij natuurlijk. Mijn XM heeft al 9 maanden op de brug gestaan dus nu even nog geen ander project hoewel ik wel al iets leuks heb gezien. Ben nu nog aan het experimenteren met de sierlijsten, de finishing touch.
Even een kleine Flashback-friday. 7 jaar geleden werd deze wagen aangeboden in Berlijn met idioot lage km-stand voor een nu ook idioot lage prijs. De auto is opgehaald door 2 Groningers en rijdt gelukkig nog steeds rond....
Ik wou t net vragen. Maarre, mooie auto, stevige prijs
Jaap
Het interieur is wel een samenraapsel. Alcantara deurpanelen, stoffen stoelen, zwarte hemel maar lichtgrijze zonnekleppen. Aftermarket airco.
xxxxxxm
hahaha, goed gespot. Er is nog iets raars aan deze wagen en dat is het dashboardkastje. Dit is een hele vroege S2 uit 94 of 95 want de wagen heeft maar 1 airbag. Ik ben benieuwd naar het organummer
__________
Crepuscule
Als je op die link https://www.micexclusive.nl/citroen-xm-v6-break?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral klikt zie je de hele todo-lijst uit 2020 ook gefotografeerd. Banden, remmen, uitlaat, raammotor links voor, bollen etc
Alles bij elkaar ca 1500,- aan werk en onderdelen bovenop de 1000,- aanschafprijs geeft het een aardig beeld wat er in is gestoken. Het is een XM en leuk, maar niet 9950,- euro leuk.
Misschien de helft
xxxxxxm
Dat schoonmaakproject van laatst komt in de rebound:
Kennelijk vorige keer niet gegund? Vind het een mooie wagen. Goeie kleur en mooi interieur met echt hout en 1 spaaks stuurwiel. Alleen even grondig schoonmaken...
Kilometerstand is ook nog wel interessant voor deze prijs. Iemand enig idee wat je zou kunnen verwachten op technisch vlak?
Dat de wagen haal uit elkaar ligt en wordt aangeboden in een veiling genaamd "Export, Koopjes en Te Restaureren" geeft me echter weinig vertrouwen. Alsof iemand halverwege vastliep met een project en het maar zo heeft gelaten omdat hij er niet meer uitkwam....
Moeilijk wat van te zeggen.
Dat ie niet start hadden ze aan de laatste bonnen te zien al last van denk ik (brandstofpomp vervangen / bougies)
Anderzijds kan het ook en lekkere grote beurt zijn geweest.., waarna het code paneel weer werd aangesloten.
Dat zou dan weer verklaren waarom het dashboard half open ligt. Een niet specialist op zoek naar een mogelijkheid de startcode te omzeilen.
Maarja.., da's allemaal gissen.
En dat zal 't ook blijven totdat je er naast staat om eens goed in de dorpels te mogen porren en even een startpoging kan doen met een zelf meegebrachte ZPJ-ecu met bekende code.
Dat ie een paar jaar buiten heeft gestaan maakt me sowieso wel wat huiverig. En er heeft in ieder geval minimaal één 'kaker' onder de motorkap geleefd.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Wat je kunt verwachten lees je in de verslagen van Blaueboot en Chris B. Heel veel slechte plekken, veel laswerk, veel kosten. Als je pech hebt daarna ook nog een motor met nukken want het is een V6 uit 1990.
Ik vind XM's geweldig, maar die hele oude V6-en krijg ik de kriebels van.
xxxxxxm
Die dingen zijn ooit op het economisch dieptepunt stilgezet omdat er iets aan mankeerde en het niet meer uit kon om ze te fixen. Als het eenvoudige 2 liters waren geweest waren ze al lang gesloopt. Maar ja, een V6 Exclusive gooi je niet zomaar weg want die worden misschien ooit nog veel waard, zo is de gedachte.
En zo staat zo'n wagen dan 10 jaar onder suboptimale omstandigheden ergens buiten of in een boerenschuur. Mogelijk ook nog met de kwaal van lang geleden onder de motorkap.
__________
Crepuscule
aan de andere kant. Stel, dat je genoeg geld hebt en je vind XM's leuk. Dan kun je natuurlijk een budget vaststellen en zo'n wagen opknappen. Je hebt dan wel een heel mooi exemplaar die waarschijnlijk z'n waarde ook wel houdt. Stuur deze XM naar Q&K in Polen met een cheque van € 8000,- dan krijg je over een jaar een topper terug.
__________
Crepuscule
Ja zo kun je het ook zien. En met een Bitcoin-kwartje kun je ook veel doen
xxxxxxm
Dank dat jullie me weer even met beide benen op de grond hebben gezet!
Ik hou het voorlopig maar even bij de TCT. Die heeft uitdagingen genoeg :)
Op het CiFo staat deze 'beetje dikke' Turbo-CT te koop....
__________
Crepuscule
Dat is de TCT van Fred: https://xmclub.nl/forum/mijn-2e-xm-20
In dit topic staat ook de toenmalige aanschafprijs vermeld.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
https://www.catawiki.com/en/l/57703547-citroen-xm-v6-24-1993
Leuk verhaal erbij. Maar wat is er met dat luchtfilter aan de hand?
xxxxxxm
Er zijn mensen die zeggen dat je dan meer vermogen krijgt (luchtfilter smoort minder). Maar je zuigt danwel warme lucht uit het motorruim aan waardoor je dat weer teniet doet. zodoende heeft de eigenaar een buizen constructie aangelegd waarbij je ongetwijfeld frisse lucht van buiten opvangt en aflevert bij deze 2 luchtfilters.
@Veen: heb je wel eens wat van Q&K daadwerkelijk gezien?
Btw: je kan haar ook naar mij sturen voor het nodige laswerk en dat gaat je geen € 8000,- kosten!
1 nadeeltje wellicht: het is ook in Polen maar wel 600km dichterbij.
Ja Q&K was bij 100 jaar Citroen in La Ferte Vidame. Ik heb ook in de Multimedia-kopie van ze gezeten. Ze leveren keurig werk.
Heb jij voorbeelden van jouw werk? Ben benieuwd. Post ze hier maar.....
__________
Crepuscule
Ok, ik hoor hier nog wel eens dat er her en der quick & dirty wordt geleverd. Ik ben dan ook niet iemand die een gehele restauratie aangaat dat gaat me te ver en zou ook veel te lang duren. Zo heb ik wel bij mijn eigen XM alle dorpelhoeken + krikpunten hersteld of vernieuwd. Onderzijde is nu ook weer als nieuw. Ook de nodige keerringen vervangen want de voorzijde was 1 en al olie. Achteras verwijdert/ontroest en alle leidingen vervangen aan de achterzijde en deze voornamelijk op het chassis gemonteerd ipv. op de achteras waar je totaal niet bij kan.
1e foto: oude kriksteun RV
2e foto: nieuwe kriksteun RV + stuk dorpel
3e foto: RA stuk plaatwerk vervangen, kriksteun was nog goed.
4e foto: LV deels vernieuwd
5e foto: als nieuw:)
Mooi werk. Altijd fijn als je dat allemaal zelf kunt fixen.
Bij Q&K bepaalt het budget vaak ook hoeveel energie er in wordt gestoken. Daarnaast restaureren ze soms op eigen initiatief een XM en daarbij gaan ze helemaal los om te laten zien wat ze kunnen.
Maar jij zit dus ook in Polen? Hou ons vooral op de hoogte van je XM-projecten. Dat vinden we leuk en je bent hier bij gelijkgestemden.
Maak anders even een eigen 'topic' aan want we zitten nu in het onderwerp 'Te koop'
__________
Crepuscule
Ja doe alles zelf alleen airco vullen niet. En die doet het nu ook weer als je de relais maar kunt vinden:) Kreeg ook nog complimenten bij de keuring, dat maakt je wel blij natuurlijk. Mijn XM heeft al 9 maanden op de brug gestaan dus nu even nog geen ander project hoewel ik wel al iets leuks heb gezien. Ben nu nog aan het experimenteren met de sierlijsten, de finishing touch.
idd, sinds bijna 2 jaar geemigreerd.
Best leuk
__________
Crepuscule
Bart Ebben heeft een leuke 2 liter in de aanbieding.
__________
Crepuscule
Toch wel jammer dat zo'n xm nooit onderdeel heeft uitgemaakt van onze ziekenhuis vloot.............
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/citroen-xm-y3-ambulanz-krankenwagen-camper-tausch-/2098510801-216-307
1500 euro klinkt haast te mooi om waar te zijn........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Papiere sind NICHT vorhanden,
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Even een kleine Flashback-friday. 7 jaar geleden werd deze wagen aangeboden in Berlijn met idioot lage km-stand voor een nu ook idioot lage prijs. De auto is opgehaald door 2 Groningers en rijdt gelukkig nog steeds rond....
__________
Crepuscule
Dat was gewoon het dieptepunt 7 jaar geleden. Sindsdien gaat het weer omhoog
xxxxxxm
Pagina's