Allen, ik ben momenteel in Zuid-Frankrijk en helaas is er een nieuwe LHM-lekkage ontstaan bij de TCT. Er is zoveel vloeistof uit het systeem dat het hele voorraadvat leeg is. Meldingen die ik krijg: 'druk hydraulisch systeem', 'let op remdruk' en de 'STOP' melding. Gelukkig zijn we al bij onze accomodatie...
Zie hieronder de foto's. De druppels hangen aan het subframe net achter de veerbol. Vanaf boven is er niets te zien. Ook de retourslang die ik laatst heb vervangen zit er nog netjes op en lekt niet.
Wat zou het kunnen zijn? Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?
Ja, die kennen we. (vakantie in Polen)
Sowieso een retourslang die gescheurd is.
In het ergste geval in de retourbundel naar het vat zelf (die loopt daar omhoog), maar waarschijnlijker is dat je mazzel hebt en er een knietje van een component gescheurd is.
Aan de lekkage te zien gok ik op de prioriteits-klep (rood) Een 2e kanshebber is de hydractief-regelaar (blauw).
De kleinere circeltjes geven de plek weer waar het retourslangetje aan het component vast zit.
Verderop zit nog de hoogteregelaar die ook zo'n knietje heeft wat kapot kan. Maar ik denk niet dat die het is deze keer.
Op zich redelijk makkelijk te fiksen als je VEILIG onder de wagen kan en beschikking hebt over een stukje silicone/nbr/rubber slangetje met interne diameter van 3mm. En wat slangklemmetjes uiteraard.
Dat knietje waar ik 't over heb koppelt dus de kunstof retourlang aan een metalen pijpje op het component. Knietje is aan beide insteek, dus vandaar dat een slangetje in een grote lus ook voldoet.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Gelukkig ben je in Frankrijk. Gewoon even naar de lokale Citroen/dorpsgarage anders want een brug is wel handig in dit geval.
Die kunnen dat eenvoudig even fixen en ook de LHM weer bijvullen.
__________
Crepuscule