Nee hoor, wij hebben geen last van jouw gestuiter. :lol:
Maar serieus. Als je dame in de rijstand wel comfortabel veert, zou het ook aan het stangenstelsel kunnen liggen. Denk ik. Want bij 'platte' bollen stuiter je in elke stand. Maar tja, je hebt wel een brug nodig om een blik te kunnen werpen.
Is er niet een vriendelijk buurtgarage waar je een minuutje of vijf op de brug mag zodat je wat foto's kunt maken?
Nou, de enige waar ik dat misschien zou kunnen regelen is zo druk dat ik daar niet echt tussendoor kom, krijg je als je de enige goeie citroën beun (beun in de goede betekenis) in de buurt bent...
Alleen had mijn bruine 30-polige stekker een of ander grijs opzetstuk om hem 'los' te kunnen schuiven. Dat er maar eerst afgehaald want die had Maarten ook niet. Stekker in de XM, komt nu een stuk dieper en jawel hoor!
Hoe vaak heb ik dat niet al geroepen op de sleuteldag :lol:
Zolang het grijze stuk heel is, werkt het ideaal. Stekker er op duwen, grijze ding inschuiven en hij drukt de stekker op die manier een halve cm door.
Ik snap wel waar dat grijze ding voor is, maar als hij gemonteerd is dan neemt hij nog iets van een halve centimeter diepte van je stekker weg. Oftewel: de pootjes halen de gaatjes net niet. Nu hij eraf ligt werkt alles prima omdat ik de stekker dieper in het gat kan steken*
Maar hij is nog heel, dus als je hem wil hebben prima!
Als je hem gebruikt zoals je hem moet gebruiken, gebruik je juist het grijze stuk plastik om die laatste zware halve cm in te schuiven. En daarna ook weer er uit.
Anyway, ik moest gisteren een flink stukkie rijden en toen vielen me twee dingen op waarvan ik me afvraag of ik me er zorgen over moet maken dan wel of ik er iets aan kan doen:
1) Bij kickdown rond de 100km/h (zeg 3000t/m in hoogste) loopt het toerental eerst op tot 550, om daarna in de lagere versnelling pas aan te grijpen en weer te zakken naar de juiste snelheid, oftewel de automaat grijpt pas laat aan. Hebben jullie dat ook of begint er wat te slijten? Verder geen slippende koppeling of zo...
2) Na een langere periode op de snelweg blijft het stationair toerental opeens op 1500t/m hangen (N), of 1200 (D). In N zetten en even gas geven lost dit meestal op maar kan iemand mij zeggen waar dit door komt?
Schakelkabels en gaskabel smeren en de gasklep en gasklephuis schoonmaken met een ontvetter. Misschien blijft de gasklep wat kleven door opgebouwde carterventilatie vuil.
Hou op schei uit, kreeg tussendoor ook nog een brief van mijn tussenpersoon (Voogd&Voogd), dus ik denk goed nieuws, nee! Ze waren ook tussenpersoon voor de tegenpartij en vroegen mij een kopie van het schadeformulier....
Dus heb ik ze gebeld en gezegd dat ze die al hadden...
Tsja, en ik heb de wettelijke rentevoet niet berekend, maar eigenlijk is het tegenwoordig misschien wel voordelig dat het lang duurt... Ik geloof dat die rente ruim boven de 5% ligt en dat levert niemand tegenwoordig ;)
Vandaag bellen met Ed Jansen (Scheveningen) die voor €1600,-- de hele voorkant repareert en spuit.
Dan bij Matthijs langs voor uitlaat (en ABS computer), gat in eerste demper en achteraan niet meer vast te zetten. ABS geeft nog steeds aan dat mijn voorwielen héél hard draaien bij stilstand.
Dan: Veerbollen testen/vullen, daar is echt iets niet ok.
Vervolgens: Bougies nakijken/vervangen, optrekken is niet geleidelijk, het lijkt wel of er hobbels in de vermogensopbouw zitten. Zou kunnen komen door vieze/oude bougies (hoop ik), maar natuurlijk ook door heel veel andere dingen.
Erg netjes :wink: :wink: Je Dame is er stukken op vooruit gegaan, sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb :wink: Ja, mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, de voorruit met gekleurde band :lol: :lol:
Nee hoor, wij hebben geen last van jouw gestuiter. :lol:
Maar serieus. Als je dame in de rijstand wel comfortabel veert, zou het ook aan het stangenstelsel kunnen liggen. Denk ik. Want bij 'platte' bollen stuiter je in elke stand. Maar tja, je hebt wel een brug nodig om een blik te kunnen werpen.
Is er niet een vriendelijk buurtgarage waar je een minuutje of vijf op de brug mag zodat je wat foto's kunt maken?
Nou, de enige waar ik dat misschien zou kunnen regelen is zo druk dat ik daar niet echt tussendoor kom, krijg je als je de enige goeie citroën beun (beun in de goede betekenis) in de buurt bent...
Hoe vaak heb ik dat niet al geroepen op de sleuteldag :lol:
Zolang het grijze stuk heel is, werkt het ideaal. Stekker er op duwen, grijze ding inschuiven en hij drukt de stekker op die manier een halve cm door.
Begrijp ik je nou verkeerd?
Ik snap wel waar dat grijze ding voor is, maar als hij gemonteerd is dan neemt hij nog iets van een halve centimeter diepte van je stekker weg. Oftewel: de pootjes halen de gaatjes net niet. Nu hij eraf ligt werkt alles prima omdat ik de stekker dieper in het gat kan steken*
Maar hij is nog heel, dus als je hem wil hebben prima!
*: Sexistische opmerking verwijderd...
Als je hem gebruikt zoals je hem moet gebruiken, gebruik je juist het grijze stuk plastik om die laatste zware halve cm in te schuiven. En daarna ook weer er uit.
Nou, je mag mijn grijze stukje hebben. Bij mij werkt dat niet :(
Anyway, morgen expert langs...
ff alle notae zoeken...
Zoals in café gepost, gelukkig geen Total Loss...
Anyway, ik moest gisteren een flink stukkie rijden en toen vielen me twee dingen op waarvan ik me afvraag of ik me er zorgen over moet maken dan wel of ik er iets aan kan doen:
1) Bij kickdown rond de 100km/h (zeg 3000t/m in hoogste) loopt het toerental eerst op tot 550, om daarna in de lagere versnelling pas aan te grijpen en weer te zakken naar de juiste snelheid, oftewel de automaat grijpt pas laat aan. Hebben jullie dat ook of begint er wat te slijten? Verder geen slippende koppeling of zo...
2) Na een langere periode op de snelweg blijft het stationair toerental opeens op 1500t/m hangen (N), of 1200 (D). In N zetten en even gas geven lost dit meestal op maar kan iemand mij zeggen waar dit door komt?
cu!
bij punt2)
Schakelkabels en gaskabel smeren en de gasklep en gasklephuis schoonmaken met een ontvetter. Misschien blijft de gasklep wat kleven door opgebouwde carterventilatie vuil.
Nou, de verzekeraar heeft gisteren een brief gestuurd dat het geld voor de plastische chirurgie onderweg is, inclusief rente...
Vandaag een afspraak maken!
Hey mooi @Detlev, kun je eindelijk aan de slag want het zal wel "jeuken"onderhand...
Wat duurt dat toch allemaal lang die flauwekul... :(
Eindelijk gebeurt er wat :D.
Hou op schei uit, kreeg tussendoor ook nog een brief van mijn tussenpersoon (Voogd&Voogd), dus ik denk goed nieuws, nee! Ze waren ook tussenpersoon voor de tegenpartij en vroegen mij een kopie van het schadeformulier....
Dus heb ik ze gebeld en gezegd dat ze die al hadden...
Tsja, en ik heb de wettelijke rentevoet niet berekend, maar eigenlijk is het tegenwoordig misschien wel voordelig dat het lang duurt... Ik geloof dat die rente ruim boven de 5% ligt en dat levert niemand tegenwoordig ;)
Dat dan weer wel!
Zeg en nu? Plan van aanpak??
Ik gok dat er nog een dwarsdempertje vervangen moet worden :lol:
PvA:
Vandaag bellen met Ed Jansen (Scheveningen) die voor €1600,-- de hele voorkant repareert en spuit.
Dan bij Matthijs langs voor uitlaat (en ABS computer), gat in eerste demper en achteraan niet meer vast te zetten. ABS geeft nog steeds aan dat mijn voorwielen héél hard draaien bij stilstand.
Dan: Veerbollen testen/vullen, daar is echt iets niet ok.
Vervolgens: Bougies nakijken/vervangen, optrekken is niet geleidelijk, het lijkt wel of er hobbels in de vermogensopbouw zitten. Zou kunnen komen door vieze/oude bougies (hoop ik), maar natuurlijk ook door heel veel andere dingen.
en dan.... Nog véél meer natuurlijk ;)
hè, Matthijs, je postte dat net terwijl ik met de respons hierboven bezig was ;)
Nou, ze is terug, ze is mooi, er komt een pluim en morgen foto's!
Neus is fantastisch hersteld, ook de spiegels zijn nog even meegenomen dus ze komt mooier uit de strijd dan ze erin ging...
Enneh, voorruit is een Sekurit met een groene bovenrand... Ik is happie
En dat ik nu pas reageer is door het voetbal, nadat die strafschop in de eerste minuut niet gegeven werd (aan ons!!!) had ik weinig hoop meer
Mooi dat je tevreden bent over het resultaat :wink:, zo`n voorruit met een groene zonneband heeft zeker wel wat. Benny heeft ook zo`n voorruit 8).
Gefeli met je dame. En inderdaad staat zo'n groene band erg retro. Ikzelf vind het erg mooi. Dus onthouden: Sekurit heeft groene band. 8)
ja onthouden.
Dat is iets wat ook op mijn verlanglijstje staat.
En natuurlijk een dikke proficiat met je hernieuwde voituur!
Fotooooosss:
_______________________________________________
___________________________________________________
Mooi strak allemaal :D en een mooie vooruit met een groene zonneband 8).
Sjiek de friemel
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mes compliments. De hersteloperatie is zeer goed geslaagd. 8)
idd erg mooi weer!
ik wil zo'n ruit nu!
3x 8)
Nee, 4x
ik zeg 5x :D
Erg netjes :wink: :wink: Je Dame is er stukken op vooruit gegaan, sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb :wink: Ja, mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, de voorruit met gekleurde band :lol: :lol:
Heel erg mooi Detlev.
Mag ik vragen of je zelf veel hebt moeten bijleggen, in totaal, of ben ik dan onbeleefd?
Oh, en 6x :wink:
Pagina's