Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Pagina's

101 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

(kleine disclaimer: Dit is de eerste keer dat ik een dergelijk topic opzet. Mocht de openingstekst/post ietwat chaotisch overkomen dan bidt ik daar bij voorbaat mijn excuus voor aan. In de komende dagen zal ik aan de hand van feedback of ingevingen nog zaken wijzigen aan deze start-post.)

Intro:
Zoals enkele onder ons wel ter oren zal zijn gekomen is er in de afgelopen maanden vanuit de Franse Activa-club het initiatief gekomen om de veerschotels nieuw te laten produceren bij het Spaanse 3RG-Industrial. Mede dankzij het hebben van hele korte lijntjes binnen Stellantis (het huidige moederbedrijf van Citroën) konden ze in de archieven duiken om de originele specificaties van de veerschotels te bemachtigen en zodoende een perfecte reproductie van de veerschotel te verkrijgen.

Gelukkig houden enkele Activa-rijders ook van de Xm en zodoende ontstond dan ook het initiatief om hetzelfde voor de Xm te gaan doen.

Bij gebrek aan de financieële mogelijkheden van europese clubs om hierin te investeren heeft gelukkig het Franse Mecaplace het aangedurft om dit wel te doen. 

Dit houdt in dat er binnenkort de kans is om aan een set gloednieuwe veerschotels voor je geliefde Xm('s) te komen. Houdt er wel rekening mee dat er naast de 'pre-orders' maar een gelimiteerde extra voorraad wordt geproduceerd. Of er ooit nog een extra productie-run wordt gedaan durfde de fabrikant niet te zeggen.

Waarom wil je een nieuwe set veerschotels?:
Zoals bij alle rubberen onderdelen op de wagen veroudert het rubber in de veerschotels. Dit resulteert uieindelijk in het dramatische scheuren van het rubber en het doorschieten van de veerpoot door de motorkap.
Maar ook als het nog niet over is speelt wel dat rubber gedurende zijn levensjaren verhardt. En aangezien dit stuk rubber onderdeel is van je veersysteem wil je dat toch graag net zoals je veerbollen lekker soepel hebben?
Bij de Activa-Club hebben ze het verschil gemeten in hardheid van het oude en nieuwe rubber. Ook hebben ze de hardheid gemeten van de 'bekendere' reproductie uit Litouwen welke met PU wordt gedaan. Duidelijk is dat vers rubber het best presteert.
 De resultaten daarvan staan in de post hier.

Doel van dit topic:
Kort door de bocht, een topic om een 'group,buy' voor setjes nieuwe veerschotels te organiseren en zodoende per setje een mooie korting te verkijgen. De veerschotels worden geleverd door Mecaplace. Momenteel vragen die een prijs van €360,- excl verzendkosten per set. Ze werken met een 'pre-order' systeem waarbij ze aangeven dat bij bestellingen van 10 tot 14 sets een korting van 10% te krijgen valt en wellicht is er een grotere korting mogelijk als er een stuk meer sets in de bestelling zitten.
Zelf hoop ik ze te kunnen contacteren met de vraag wat de bestelling van 30+ sets met de prijs gaat doen. ;)
Update: Mecaplace geeft uit zichzelf aan dat 15+ sets 15% korting oplevert.
Update+: Hoogst haalbare korting staat definitief op 15% bij 15+ sets.
 
Klik hier om naar hun website te gaan (frans/engels)

Plan van aanpak:
In eerste instantie wil ik in dit topic een lijst aanleggen van geïnteresseerden en het aantal sets per geïntersseerde om zodoende Mecaplace te kunnen benaderen mochten we op meer dan 14 sets uitkomen.
Blijven we onder de 14 sets in totaal dan is het uiteraard wel de bedoeling om dan te bestellen voor de 5 of 10% korting.
1 November wil ik de bestelling definitief plaatsen. 

Graag zie ik in je post dus hoeveel sets je zou willen aanschaffen.
Daarnaast is het handig als je alvast zou kunnen aangeven of je de set voor een dikke of dunne veerpoot zou willen hebben. Voor de zekerheid zou het handig zijn als je het bouwjaar en motorisereing per Xm ook kan melden om te bepalen voor welke dikte veerpoot je de veerschotels moet hebben. (Een dikke veerpoot zijn alle serie 2 Xm's en serie 1 Xm's met V6 of Diesel motor) 

Dunne veerpoot: ALLE Serie 1 wagens met daarnaast óók de 2.0i motor ZONDER turbo van de Serie 2
Dikke veerpoot: Bijna alle Serie 2 wagens 
2.0TCT / 2.1TD / 2.5TD / V6.12 / V6.24 / ES9J4 allemaal wel.
2.0i niet.
Nameten van de dikte blijft aangeraden. Tenzij je er 100% zeker van bent dat er nooit iemand een andere maat veerpoot heeft gemonteerd op de wagen. Hoe en wat te meten staat in de opvolgende post.

Hydractief of non-hydractief?: De veerschotels worden geleverd met een adapter-nippel zodat ook de dunne 3.5mm leiding van het non-hydractief systeem aangesloten kan worden.  

Betaling:
De totale prijs voor een setje veerschotels staat dus op €360,-. Wel vraagt Mecaplace een aanbetaling van €120,- per set.
Dit houdt dus in dat als we tot bestellen over gaan dat ik dit óf voor iedereen moet voorschieten, óf dat men mij moet vertrouwen en het bedrag en het aanbetalingsbedrag (en later waarschijnlijk de rest) naar mij over moeten schrijven.
Dus dat is nog even iets om over na te denken.

Garantie:
Mecaplace geeft aan dat de garantie via de fabrikant verloopt (3RG-Industrial). De garantietermijn bedraagt 3 jaar.
 
Wanneer worden de veerschotels geleverd:
Momenteel staat er nog geen leverings-datum op de website van Mecaplace. Ik heb ze gemaild om te vragen wanneer ze denken dat de veerschotels in productie gaan en wanneer ze denken uit te leveren.
Als antwoord hierop kreeg ik dat de veerschotels mometeel in productie zijn. Wel verwachten ze dat het nog zo'n 6 maanden zal duren voordat ze ook uitgeleverd worden aan de klanten. Dat komt dan neer op Oktober / November 2023.
Update: Een definitieve uitleverdatum is er nog niet. Wel het bericht dat ze verwachten begin Oktober het eerste test-exemplaar in handen te hebben.

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Beoordelen van een veerschotel:
Veerschotels beoordelen is een ietwat complex verhaal en vooral het oordeel zelf over 'hoe lang kunnen ze nog' is iets waar ik weinig zinnigs over kan zeggen. Tenzij uiteraard overduidelijk is dat het het rubber van het metaal loslaat of al echt ingescheurd is.

Tot nu toe hoor je vaak dat veershotels worden beoordeelt door te kijken hoever de kop en veerbollen omhoog komen richting de motorkap.
Meestal wordt hierbij de stalen rand van het carosserie, waar de motorkap op ligt, als refentie voor genomen.
(de stalen rand waar de blauwe lamp op staat)


Naar mijn mening heeft dit absoluut géén waarde aangezien deze rand regelmatig wordt gebruikt door monteurs/sleutelaars om op te leunen.
De rand verbuigt omlaag en de veerschotel lijkt opeens wel heel hoog te staan. Of in ieder geval hoger dan die aan de andere zijde.

Kijk dan liever naar de hoogte tussen het carosserie en de top van de veerpoot.


Alsnog, ook hier zijn geen harde cijfers van wat er gemeten zou moeten worden. En daarom hanteer ik het liefst de volgende methode.

- Wagen vanuit rijstand aan de voorzijde opkrikken. Dit zodat de veerpoten drukloos worden en aan de veerschotels gaan hangen. Zou je de wagen vanuit de hoogste stand opkrikken dan drukken de veerpoten het rubber de veerschotel in. Hetgeen we niet willen. (Zie afbeelding xx en xx voor het waarom.)
- De stofhoes van de veerpoot kan nu na afstoffen van de veerschotel omlaag worden getrokken.
- We kijken nu tegen de onderzijde van de veerschotel en het rubber daarvan aan:
- Met een schroevendraaier, priem, of iets dergelijks kan je nu voelen of het rubber nog hecht aan:
de schotel


de kelk


Niet schrikken als je ín de vakken zelf losse vlimmen rubber ziet zitten of er naar boven toe doorheen kan steken. Dit hoort open te zijn en is hetgeen dat de veerschotels hun flexibiliteit geeft.

Op voogaande foto's kun je al wat haarscheurtjes zijn zitten. Deze zijn op zich niet erg, maar geven wel aan dat het rubber oud en verdroogt begint te raken.

Als je nu het stuur van de ene naar andere uiterste uitslag draait zul je zien dat de kelk beweegt en het rubber inperst / uitrekt.
Voornamelijk de vakken aan de voorzijde van de wagen gaan als eerste inscheuren heb ik gezien.

Hier nog een voorbeeld van een andere veerschotel welke al iets verder op weg is richting vervanging.
Die begint al langs de kelkrand in te scheuren, maar het rubber zit nog wel goed aan de kelk gehecht.


Als laatste dan nog een oud exemplaar wat al afgeschreven is en zodoende op de werkbank kan.
Houdt in gedachte dat als de wagen hierop zou staan, de rubber delen nog steviger tegen elkaar geperst zouden zitten dan nu op de foto.
De nu zichtbare scheur valt dan dus minder op.


Nu druk ik de kelk omlaag, alsof de veerpoot er aan hangt


En aan de andere kant van de kelk zit nog een scheurtje.




Ofwel! Niet alleen kijken! Maar ook voelen, wrikken en peuteren.


Opmeten diamter zuigerstang:
Om toch zeker te zijn dat je de juiste maat veerschotel besteld is het wijs om de diameter van de zuigerstang op te meten.

- Wagen in de hoogste stand zetten.
 (Voor de veiligheid moet je nu eigenlijk ook bokken plaatsen zodat de wagen niet meer kan inzakken terwijl je met je armen in de wielkast zit)
- Stofhoes even schoonmaken en omlaag trekken.


- En nu valt de zuigerstang diameter op te meten met een schuifmaat.


De dunne zuigerstang geeft 22mm. De dikke zuigerstang geeft 25mm.

- Let er op bij het terugplaatsen van de stofhoes dat je deze weer netjes rondom om de rand van de veerschotel 'klikt'. Vuil en stof op de zuigerstang zijn niet best voor de levensduur hiervan. Je wil dus niet dat de hoes later weer omlaag kan zakken.
 

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Overzicht aanmeldingen:


Blaueboot:            2 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '00 en aangepaste V6.24 '91) 
JaapSt:                 
1 set voor Dikke veerpoot (2.5 TD)
Mark383:              1 set voor Dunne veerpoot (V6.12 '91)
Koos:                    1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '98)
xmturboct:            1 set voor Dikke veerpoot (TCT '98) 
erikpalmjansen:    1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '00)
Stijn:                     1 set voor Dikke veerpoot (2.1 TD '97)
XM Kees:             2 sets voor dunne veerpoot (2.0i '99 / 2.0i '98)
Djidde:                  1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '98)
Janvb:                  1 set voor Dunne veerpoot (2.0 '92)
J.J.                       1 set voor Dikke veerpoot (V6.24 '96)
XM-Jungske         1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '98)
rvdw1986              1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '00)
XMfreak                1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '98)
Lucas Unger         1 set voor Dikke veerpoot
Le Coq                  1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '98)
MJ67                     2 sets voor Dikke veerpoot (ES9J4 '97 & '98) / 1 set Dunne veerpoot (2.0i '97) 
t.brandsma            1 set voor Dunne veerpoot (2.0i '92)
Markv624              1 Set voor Dikke veerpoot  / 1 set Dunne veerpoot 
filipbosscher          1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '99) / 1 set voor Dunne veerpoot (2.0i '99)
Remo2912            1 set voor Dikke veerpoot (ES9J4 '99)
AWelbers              1 set voor Dunne veerpoot (V6.24 '92) / 1 Set voor Dikke veerpoot (??? '98)   
toine.theunisse...   1 set voor Dunne veerpoot (V6.12 '91)
Usman*                 1 set voor Dikke veerpoot 
Leden XMclub Japan* 11 sets voor Dikke veerpoot / 3 sets voor Dunne veerpoot


Totaal:
10 sets voor Dunne veerpoot
31 sets voor Dikke veerpoot

* = niet via topic besteld

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Even ter voorbeeld van een 'aanmelding' doe ik die van mijzelf:

1 Set voor de Dikke veerpoot (serie 2 V6 24v uit 2000)
1 Set voor de Dikke veerpoot (serie 1 V6 24v uit 1992)

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Feije
afbeelding van Feije
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Mocht je nou willen zien hoe zulke nieuwe veerpootschotels er dan uit zien: als Activarijder heb ik net een setje binnengekregen en die zitten nog niet op mijn auto, dus de komende weken (wellicht maanden) zijn ze te bezichtigen. Uiteraard wil ik er ook best een paar foto's van posten als daar vraag naar is. 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Post soswieso maar Feije. Ik wil ze graag eens zien....   

__________
Crepuscule

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Ik wil graag een setje voor de dikke veerpoten

 

Jaap

Jaap

Mark383
afbeelding van Mark383
  • 1998 2.0 TCT Blue Balmoral
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

1 Set voor de Dikke veerpoot (serie 1 V6 12v uit 1991)

Thanks!

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Is het een idee om op het citroen forum dit bericht te delen?

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Ja, maar ik zit nog even te dubben over hoe. 

Volgens mij heeft het citroën-forum een aardig anti-concurrentie beleid danwel iets tegen commerciël (lijkende) posts. Maar eigenlijk heb geen zin/concentratie om 2 aparte topics bij te gaan houden. 

Dus ik moet even een beheerder mailen over hoe hun dit zien. Daarnaast leek het me ook geen gek idee om dit via Facebook te gaan delen asl ik de opeingspost hier een beetje op orde heb.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Zo commercieel is het toch niet. XM op de weg houden kost alleen maar geld

Jaap

Koos
afbeelding van Koos
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Ik heb interesse voor een set veerschotels tbv  dikke veerpoot  V6  bj 1998

alvast bedankt

 

xmturboct
afbeelding van xmturboct
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Wat een goed initiatief. Ik wil graag ook een setje veerschotels voor mijn break turboct uit 1998.

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Is er behalve dikke en dunne veerpoot ook niet een verschil hydractive-niet hydractief? Dan is de leiding dunner toch

Ik wil met alle plezier even een berichtje op citroen forum hoor

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Dat verschil is er inderdaad. Maar dat gaat volgens mij opgelost worden met een verloopnippel. Ik meen dat het bij de Xantia ook zo is opgelost. Misschien dat Feije dat beter weet? (ondertussen ook maar even aan Mecaplace gevraagd)

Aangezien jij wat actiever bent op het Citroën-Forum vind ik het wel een idee als jij dit daar deelt. :)

Aan de startpost toegevoegd:
- Kortingstarief van 15% bij 15+ sets
- Verwachte leveringsdatum oktober 2023

Garantie voor 3 jaar geleverd door 3RG-Industrial.
- Benadrukking in de 'intro' dat er naast de 'pre-orders' maar een gelimiteerde extra productie is. Of er ooit extra productie komt durft de fabrikant niet te zeggen.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Feije
afbeelding van Feije
RE:

blaueboot zegt:

Dat verschil is er inderdaad. Maar dat gaat volgens mij opgelost worden met een verloopnippel. Ik meen dat het bij de Xantia ook zo is opgelost. Misschien dat Feije dat beter weet?

Ik durf het niet te zeggen. De Xantia v6 heeft een specifiek type veerpootschotel en die hebben allemaal hydractive. Maar als ik eens wat rondneus in de boutique van de Activaclub denk ik inderdaad dat dat ook bij Xantia's zo opgelost wordt. Voor viercilinders is er één type veerpootschotel dat past op alle Xantia's met hydractive tot 30 november '98 en alle Xantia's zonder hydractive van alle bouwjaren, en één type schotel dat specifiek is voor viercilinders met hydractive vanaf 30 november '98. 

Ik vermoed dat ze het aantal verschillende varianten zo veel mogelijk hebben geprobeerd te beperken door die verloopnippels te gebruiken. De Xantia heeft er nu al vier (ook de v6 kreeg in nov. '98 andere schotels) en de XM twee. Als je voor non-hydractive dan ook aparte varianten gaat maken, loopt het aantal verschillende varianten al best wel uit de hand. Ik hoop natuurlijk absoluut dat deze schotels een succes worden, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de markt nou zo groot is dat een paar extra varianten in productiekosten niks meer uitmaakt. 

Feije
afbeelding van Feije
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Veen zegt:

Post soswieso maar Feije. Ik wil ze graag eens zien....

U vraagt, wij draaien!


Ik had deze foto's misschien beter bij daglicht kunnen maken, maar ach. Als er iemand benieuwd is naar iets specifieks aan deze schotels wil ik daar best nog een foto van maken. Wat me nu wel opviel is dat de kapjes die eroverheen zitten gewoon los liggen. Ik weet eigenlijk niet of dat normaal is? 

blaueboot zegt:

- Verwachte leveringsdatum oktober 2023

Ik hoop eigenlijk dat mijn veerpootschotels tegen die tijd te bezichtigen zijn in mijn auto in plaats van in mijn garage. Maar ja, je weet hoe dat gaat met plannen 

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE:

Als je op de onderdelen site kijkt, zijn er wel degelijk verschillende types voor hydractive and non-hydractive. Verder zit er bij organr 7195 een verandering. Maar dat zal dan wel die metalen onderkant zijn

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

@Feije
Juist omdat de markt beperkt is maakt het verschil of je vier varianten of 2 varianten maakt. Immers de non-hydractive variant ga je nooit aan een hydractive eigenaar kunnen verkopen. Andersom wel als je gebruikt maat van een verloop-nippel. Scheelt je een hoop risico dat je met een partij non-hydractive schotels blijft zitten. Maar ik ben benieuwd wat Mecaplace gaat antwoorden.

Die kapjes vind ik even wat minder. Die horen niet zo los te liggen maar klem te zitten ronde onderrand van de kop. Op zich geen dramatisch technisch mankement, want je kan je zelf omhoog duwen zodat ze weer klem zitten. Desnoods een druppel lijm of kit er tussen. Meer dan stofkappen zijn het niet.
Maar alsnog, ze hadden eigenlijk niet zo er naast mogen liggen.

@Jaap
Het enige verschil tussen non-hydractive en hydractive is de aansluiting van de drukleiding. Daarnaast dan nog het verschil tussen dikke en dunne poot en de stalen rand.
Theoretisch kom je dan op 8 varianten. 

Waarvan je 4, diegeen zonder stalen rand, niet wíl hebben. En nog 2, de non-hydractive, niet noodzakelijk zijn als je met verloopnippels werkt.
En dan komen we uit op de 2 aangeboden sets. Een voor de dikke veerpoot en een voor de dunne veerpoot.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Feije
afbeelding van Feije
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Die foto's heb ik net op tijd gemaakt, want de Activaclub heeft ze vanavond teruggeroepen. Ze hebben een slechte batch gekregen waar naar verluidt scheurtjes in zouden kunnen onstaan. Letterlijk mailden ze het volgende: 

"After several feedbacks received from our members, and after our initial visual control that led us to eliminate strut tops that looked visually unsatisfying, we demand you NOT TO use strut tops you received. If you already fitted them on your car, please mount the original ones back.


The steel quality of some strut tops looks problematic. If it is for now only a source of leaks for some parts, we are afraid that this quality issue on the batch we have received might have more serious consequences (internal cracks, potential strut top breakdown).


This is for us a technical, moral, but also legal risk, that exceeds by far what we considered at first when starting this project. We aimed at solving a problem that concerns us all, and not creating a new one."

Scheelt wel voor de forummers hier dat wij Xantiarijders proefkonijn zijn . Voor mij wordt het netjes opgelost, maar ik vind het wel heel lullig voor de fanatiekelingen binnen de Activaclub die dit op poten gezet hebben. Die hebben hier extreem veel tijd in gestoken en ook vóór deze schotels weren geleverd hebben ze al genoeg tegenslagen gehad. 

erikpalmjansen
afbeelding van erikpalmjansen
  • 84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
  • XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
  • ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE
Indien mankementen opgelost zijn, dan wil ik mij ook graag aanmelden voor een setje voor dikke poten voor V6 bj 2000.

84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF

Feije
afbeelding van Feije
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Vast wel. De fabrikant heeft het probleem ook toegegeven. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit in oktober nog niet opgelost hebben. 

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

Zo, dat is flink balen. Zeker als je zo'n set ook al heb laten inbouwen.

Als het alleen maar voorkomt in de Franse Activa batch dan lijkt het dat ze een slechte batch gietstaal hadden ofzo? Klinkt niet echt als een structurele fout in het fabricage-proces.

Maar goed dat er in ieder geval garantie op zit.

@erikpalmjansen
De hele aanmeldlijst is onder voorbehoud zolang ik nog geen order ga plaatsen. Ik heb je er dus gewoon zo bijgezet.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Feije
afbeelding van Feije
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

blaueboot zegt:

Als het alleen maar voorkomt in de Franse Activa batch dan lijkt het dat ze een slechte batch gietstaal hadden ofzo? Klinkt niet echt als een structurele fout in het fabricage-proces.

Zoiets vermoed ik ook. Ze hebben bij de Activaclub genoeg preproductiemodellen in handen gehad en ik kan me niet voorstellen dat die dit probleem ook hadden. Dan hadden ze het van tevoren wel opgelost. 

Stijn
afbeelding van Stijn
  • 2.0 Turbo C.T. '97
  • 2.1 Turbo automaat 97
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Ik heb interesse in een setje voor een serie 2 met 2.1TD motor. Goed wel dat ze het gezien hebben :-)

XM Kees
afbeelding van XM Kees
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Ja, ik doe graag mee, daar zal mijn XM Break uit 1999 heel blij mee zijn:-)

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Kees, je moet nog ff vermelden of je de dikke of dunne poten nodig hebt. Dat is afhankelijk van de motor

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Op zich niet nodig, de wagen is van 1999 wat het een serie 2 maakt. Dus automagisch een Dikke Veerpoot variant.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Dat is nieuw voor mij, als ik in de database kijk, is mijn veerpoot 5271C4 en die van een 2.0 16V 5271 C3(na organr 7200 oid)

Ook de domenummers zijn anders.

Misschien moet Kees ff kijken welke moer erop zit, of is het n dikke V6?

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE: Nieuw Geproduceerde Veerschotels INKOOPACTIE

Hmm..., dan ga ik toch ook eens als ik net wat meer tijd heb de doc-backup doorspitten.

Volgens de site van Mecaplace zijn alle serie 2 wagens een dikke veerpoot. Alleen bij serie 1 hebben bepaalde motoriseringen een dunne.
Maar goed, dit is wel de reden dat ik graag de moter vermeld heb. Dan valt dit nog na te lopen of 't allemaal klopt voor er iets besteld wordt.

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE:

Of ff kijken wat voor moer er op de veerpoot zit. Dan weet je het zeker. Zie ik je zaterdag trouwens nog?

 

Als ik de site van mecaplace lees heeft elke Type 1 de kleine variant, en alleen de type 2 grote motor de grote. Maar twijfel of dat klopt

Jaap

Pagina's