Hoi allemaal,
Mijn vrouw heeft een voorligger getoucheerd en de grille is dusdanig beschadigd dat ik denk dat het beter is een nieuwe te zoeken.
(zie foto)
Heeft iemand hier een knappe grille (phase 2) ter overname in Vert Vega?
En heeft iemand ervaring met het zelf spuiten van de grille? Of aan te raden naar de spuiter te brengen?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Wannes
Hou er rekening mee dat er vier varianten bestaan van Vert Véga (KQHCR, KQHMR, ERYCR en ERYMR). Ook bladdert bij alle varianten de blanke lak nog wel eens af. Als je huidige grille voor de rest nog mooi is, kan het misschien handiger zijn om die te repareren.
Als het type 2 is, is het sowieso KHQ. ERY was type 1.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Waar staat CR en MR voor ?
Volgens mij wel of niet metallic
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat klopt niet helemaal: ERY is t/m modeljaar '96 geleverd. Halverwege '96 werd dat KQH. Als je een late XM hebt, met de grotere chevrons, heb je dus sowieso KQH en iedere andere grille met grotere chevrons in Vert Véga is ook KQH. Dat kan dus een zorg wegnemen.
Het verschil tussen MR en CR is mij ook nooit geheel duidelijk geweest. Ik heb MR nooit persoonlijk gezien op een XM, maar ik weet wel zeker dat bij Heuliez die kleur in de fabriek aanwezig was. Zou me dus kunnen voorstellen dat een Break die variant kreeg. Wel heb ik ooit twee Xantia's naast elkaar op de foto gezet met MR en CR (beide KQH), dat verschil was best duidelijk. Ik zal die foto eens opzoeken.
Gevonden!
Links is KQHMR en rechts is KQHCR. Nogmaals: ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of MR geleverd is op XM's, maar het is een bestaande variant van Vert Véga en ik zou er daarom zeker op letten. Citroën gaf er in de folder helaas geen onderscheid in aan. Ik wou de motorkap van die break op mijn Xantia schroeven, maar dat heb ik niet gedaan. MR is duidelijk doffer dan CR. Daardoor lijkt het ook iets meer mosgroen. Ze werden wel allebeide als parelmoer/metallic aangegeven in de folder.