RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Laten we het hopen. Ik ging gisteren trouwens op de fietslangs 2 Halfordswinkels op zoeknaar 30 ampere zekeringen. Blijken die dingen gewoon aan de binnenkant van het dekseltje te zitten. Toch wel service van Citroen om alvast 2 stuks mee te leveren
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Goedemorgen,
De geplaatste link http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=8&t=550&start=525 werkt niet, page not found. Heeft u het artikel nog? Mag het ook even mailen naar mij eric.bossard66@gmail.com
84-JHX-5, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
XZ-70-BZ, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
ZK-28-PF, 2.0i, overleden
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Kan het aan dezelfde zekering liggen als het volgende zich voordoet?
V2+airco: bij het aanzetten van de ruitontwazeming wil soms de verwarming wel warm worden, soms niet. Bij het opschroeven van de temperatuur, idem. Als de verwarming eenmaal aan is krijg ik hem niet meer uit en staat ie altijd op max hitte. TIentallen keren van 15 naar 30 graden en weer terug met de tiptoetsen voordat hij weer afslaat. De laatste keer duurde het dagen...
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
De kachelradiator wordt altijd verwarmd door de motor. De temperatuuregeling bepaalt met een luchtklep hoeveel lucht via de radiator het interieur inkomt. Een mengkraan, zeg maar, die koude en warme lucht voor de gewenste temperatuur mengt.
Het motortje (valeo) voor die klep zit aan de linkerzijde van het kachelhuis ter hoogte van het gaspedaal achter de gestoffeerde afdekplaat van de middenconsole.
Denk dat het motortje de geest begint te geven, zou die als eerste eens bekijken en/of doormeten of die wel netjes z'n spanning krijgt bij het verstellen van de temperatuur.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Hallo allemaal, bij mij doet al tijden ook de aanjager het niet meer. Alle lampjes op het paneel (ook maximaal aantal lampjes van de fan) doen het wel. Garage zegt een weerstand of de motor van de fan. Maar ik twijfel nu ik jullie berichten lees. Wie weet raad? Groet, Anton
Ik vermoed dat de diode's ( dat is de regeling die voor de snelheid zorgd) het heben begeven dat is bij mij al een keer voorgekomen.
De monteren dat ding en testen of hij nog wil draaien.
in het magazijn liggen er nog een paar die goed zijn.
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Bij diodeproblemen is het vaak alleen maar hoogste snelheid, Aad. Maar niet meer regelbaar naar niet-stormstand.
Steeds vaker voorkomend is dat de koolborstels zo zijn gesleten dat er geen contact meer wordt gemaakt. Soms kan je dan met wat ringetjes opvullen, of het schuin afgesleten vlak recht schuren met een schuurpapiertje dat het contact er wel is, maar constructiever is om nieuwe koolborstels erin te prutsen. Is ook al eens hier op het forum voorbijgekomen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
3.0 V6-24 Berline Excl. 2000, automaat, Blue Mauritius
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Wie kan me tips geven over repareren of vervangen van de kachel weerstanden op de printplaat van de aanjager? Ik zie dat deze onderdelen te koop zijn bij bv autodoc
Zijn deze zelf te vervangen of wordt dit een specialisten werkje? Groet, Anton
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Als je dit leest, niet doen. Gaat niet echt helpen.
Ook deed ie het bij jou niet op volle kracht, maar vooral niet. Dus dan moet je bij de koolborstels zijn.
Of een andere aanjager plaatsen; dat is het makkelijkst.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Mijn bediengspaneel werkt ook niet meer, gisteren moest ik tijdens de kou eene stuk terugrijden , waardoor mijn ruiten zeker 20 min lang beslagen bleven. Nadat de motor een beetje opgewarmd was en de kachel open ging , kwam er iets warmte uit de blower , waardoor ik weer kon verder rijden.
Kan iemand die voor mij maken met die aparte zekering , tegen betaling uiteraard.
RE: HELP (bedieningpaneel) airco / verwarming uitgevallen
Als de blower nog draait dan is er met die zekering dacht ik niets mis.
Of bedoelde je dat er warme lucht uit de roosters kwam 'getocht', zeg maar rijwind.
Als je uit de buurt van Gouda komt wil ik er sowieso wel ff naar kijken voor je.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Nou brand krijg je in ieder geval niet meer Frank.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Laten we het hopen. Ik ging gisteren trouwens op de fiets langs 2 Halfords winkels op zoek naar 30 ampere zekeringen. Blijken die dingen gewoon aan de binnenkant van het dekseltje te zitten. Toch wel service van Citroen om alvast 2 stuks mee te leveren
__________
Crepuscule
Mooi dat je het in ieder geval hebt gezien en dus opgelost. Dat ding, samen met die relais' bij beide koplampen zijn onmogelijke constructies.
Goedemorgen,
De geplaatste link http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=8&t=550&start=525 werkt niet, page not found. Heeft u het artikel nog? Mag het ook even mailen naar mij eric.bossard66@gmail.com
Gr Eric
Top! Dankjewel. Gr Eric
Kan het aan dezelfde zekering liggen als het volgende zich voordoet?
V2+airco: bij het aanzetten van de ruitontwazeming wil soms de verwarming wel warm worden, soms niet. Bij het opschroeven van de temperatuur, idem. Als de verwarming eenmaal aan is krijg ik hem niet meer uit en staat ie altijd op max hitte. TIentallen keren van 15 naar 30 graden en weer terug met de tiptoetsen voordat hij weer afslaat. De laatste keer duurde het dagen...
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
De kachelradiator wordt altijd verwarmd door de motor. De temperatuuregeling bepaalt met een luchtklep hoeveel lucht via de radiator het interieur inkomt. Een mengkraan, zeg maar, die koude en warme lucht voor de gewenste temperatuur mengt.
Het motortje (valeo) voor die klep zit aan de linkerzijde van het kachelhuis ter hoogte van het gaspedaal achter de gestoffeerde afdekplaat van de middenconsole.
Denk dat het motortje de geest begint te geven, zou die als eerste eens bekijken en/of doormeten of die wel netjes z'n spanning krijgt bij het verstellen van de temperatuur.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Bedankt voor de info!
84-JHX-5, XZ-70-BZ, ZK-28-PF
Ik vermoed dat de diode's ( dat is de regeling die voor de snelheid zorgd) het heben begeven dat is bij mij al een keer voorgekomen.
De monteren dat ding en testen of hij nog wil draaien.
in het magazijn liggen er nog een paar die goed zijn.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Bij diodeproblemen is het vaak alleen maar hoogste snelheid, Aad. Maar niet meer regelbaar naar niet-stormstand.
Steeds vaker voorkomend is dat de koolborstels zo zijn gesleten dat er geen contact meer wordt gemaakt. Soms kan je dan met wat ringetjes opvullen, of het schuin afgesleten vlak recht schuren met een schuurpapiertje dat het contact er wel is, maar constructiever is om nieuwe koolborstels erin te prutsen. Is ook al eens hier op het forum voorbijgekomen.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Als je dit leest, niet doen. Gaat niet echt helpen.
Ook deed ie het bij jou niet op volle kracht, maar vooral niet. Dus dan moet je bij de koolborstels zijn.
Of een andere aanjager plaatsen; dat is het makkelijkst.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mijn bediengspaneel werkt ook niet meer, gisteren moest ik tijdens de kou eene stuk terugrijden , waardoor mijn ruiten zeker 20 min lang beslagen bleven. Nadat de motor een beetje opgewarmd was en de kachel open ging , kwam er iets warmte uit de blower , waardoor ik weer kon verder rijden.
Kan iemand die voor mij maken met die aparte zekering , tegen betaling uiteraard.
Als de blower nog draait dan is er met die zekering dacht ik niets mis.
Of bedoelde je dat er warme lucht uit de roosters kwam 'getocht', zeg maar rijwind.
Als je uit de buurt van Gouda komt wil ik er sowieso wel ff naar kijken voor je.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Pagina's