Wim, zal ik doen, en ipv dat ik meteen even doorvraag over die ATF, nog even dit.
Om de gehele inhoud te verversen dus 4 x aftappen/bijvullen, maar kan dit achter elkaar of is het beter om een x aantal km te rijden voor elke verversing ?
En dan vooral door alle versnellingen heen ook af en toe achteruit.
Km of 50 per keer is ruim voldoende, en je olie blijft dan lekker dun voor het snel aftappen :D
En je ziet dan snel genoeg hoe de kleur bij de tweede keer wisselen is. Dus aan de hand daarvan bepaal je dan of je nog een derde of vierde keer wisselt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Geen gele mistlampen op de ouwe jongens, dat lijkt maar zo op de foto's, en dat stuur heeft cruisecontrol bediening, en dat wil ik graag houden. Dus op zoek naar een éénspaaks cruisecontrol stuur.
Ik moet alleen op zoek naar serie 2 koplampen, die heb ik nu wel op de YP zitten, maar om die nu weer mee te verhuizen (kwamen van mijn tussenserie Comfort af) .......
Is de cruise control bij die Exclusive met een tweespaaks stuur (altijd radio bediening op het tweespaaks stuur) niet via een pookje? Of is er geen fabrieks cruise control aanwezig?
T/m '91 was er een keuze tussen cruise control en radio af fabriek, beide waren wel tegelijk mogelijk, maar dan ging de cruise control bediening op het éénspakig stuur voor.
Vanaf het het tweespakig stuur heb je het pookje op de plek van de voormalige lichtschakelaar en dan altijd radiobedining op het stuur :wink: .
T/m '91 was er een keuze tussen cruise control en radio af fabriek, beide waren wel tegelijk mogelijk, maar dan ging de cruise control bediening op het éénspakig stuur voor.: .
Uhhh.klopt dit wel JP? Als beide mogelijk zijn dan vervalt dus de ab voor de fabrieksradio...
Zonde om T2 lampen in je T1 te zetten... Dan zou ik toch voor xenon kiezen, heb je het beste en mooiste :wink: En voor t geld hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten :idea:
T/m '91 was er een keuze tussen cruise control en radio af fabriek, beide waren wel tegelijk mogelijk, maar dan ging de cruise control bediening op het éénspakig stuur voor.: .
Uhhh.klopt dit wel JP? Als beide mogelijk zijn dan vervalt dus de ab voor de fabrieksradio...
Ja dat klopt Mike, maar t/m '91 dus bouwjaar '92 met het éénspakig stuurwiel met fabriekscruise en fabrieksradio, dan cruise knopjes op het stuur.
Vanaf bouwjaar '93 met het tweespakig stuurwiel en de schuif lichtschakelaar is er altijd radiobediening op het tweespakig stuur :wink:.
V.w.b de koplampen, als de spiegels en de dimlicht glaasjes nog mooi helder zijn, zou ik ook xenon in de serie1 koplampen inbouwen. Optisch origineel met alsnog veel licht 8) en veel meer dan serie2 koplampen met halogeen verlichting :wink: .
Ik zou hoedanook xenon inbouwen. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: het wordt minder heet en je reflectoren blijven daardoor veel langer goed omdat het zilver niet verdampt. ;-)
@ Wes: ik moet toch achter een éénspakig stuur aan, want dit gruwelijke 2 spakig monster blijft er niet in. Als ik dan geen cruisecontrol exemplaar kan vinden dan hou ik me aanbevolen voor jouw setje, ik wist niet dat je een gewoon 1 spakig stuur zo makkelijk kon converteren :)
(ik dacht dat Broo gister zei dat hij nog een stuur had liggen trouwens...)
@ Xenon: zijn de regels niet inmiddels zodanig verscherpt dat ombouw geen zin meer heeft / niet leuk meer is ? Bv dat er een sproeiinstallatie moet komen en een hoogteregeling ?
@ Xenon: zijn de regels niet inmiddels zodanig verscherpt dat ombouw geen zin meer heeft / niet leuk meer is ? Bv dat er een sproeiinstallatie moet komen en een hoogteregeling ?
Auto's vanaf 2007 moeten verplicht hoogteregeling en koplampsproeiers hebben.
Dus in de XM kan en mag xenon ingebouwd worden, mijn XM en de Xsara van mijn ouders kwamen gewoon normaal door de APK ermee :wink:.
Ik heb mijn dim-, groot en mistlichten naar xenon omgebouwd :wink:. In een XM zonder xenon dimlichten durf ik s'avonds en s'nachts niet meer te rijden.
Zelfs onze Xsara met xenon dimlichten geeft nog meer licht :!: dan een XM met dezelfde xenon dimlichten :roll:.
De regels zijn opgeschort vorig jaar, op grond van rechtsongelijkheid.
Er werd namelijk geëist dat de lampen geschikt waren voor de typeaanduiding op het glas. Oudere auto's, zoals SM's hebben dat niet en zouden DUS op de verlichting worden afgekeurd. Verder zijn de regels niet overal in Europa hetzelfde zodat je met import in de knoop zou komen.
;-)
@ Xenon: zijn de regels niet inmiddels zodanig verscherpt dat ombouw geen zin meer heeft / niet leuk meer is ? Bv dat er een sproeiinstallatie moet komen en een hoogteregeling ?
Auto's vanaf 2007 moeten verplicht hoogteregeling en koplampsproeiers hebben.
Dus in de XM kan en mag xenon ingebouwd worden, mijn XM en de Xsara van mijn ouders kwamen gewoon normaal door de APK ermee :wink:.
Ik heb mijn dim-, groot en mistlichten naar xenon omgebouwd :wink:. In een XM zonder xenon dimlichten durf ik s'avonds en s'nachts niet meer te rijden.
Zelfs onze Xsara met xenon dimlichten geeft nog meer licht :!: dan een XM met dezelfde xenon dimlichten :roll:.
Maar jij hjebt je xenon nog achter de serie 1 gele koplampglaasjes zitten ?
Ik rij nooit zoveel snachts, behoudens die ene lange rit op vakantie, ik denk dat ik het allemaal niet om ga halen en serie 2 koplampen met goeie (Osram Nightbreakers ?) lampen ga regelen.
Ik heb geen gele glaasjes :wink:. Als je de vergeelde dimlicht plastic glaasjes bedoeld, die heb ik 2 weken geleden vervangen door nieuwe witte :wink:.
Het is jouw goed recht om serie2 koplampen te nemen met goede halogeen lampjes :wink:.
Jaap? Er liggen toch nieuwe onderdelen op de achterbank, zitten daar ook nieuwe koplamp glazen bij voor de koplampen? Ik wil je wel assisteren bij het er in zetten?
Wes, dat zal misschien wel, maar dat blijven serie 1 koplampglazen, en die zijn beduidend anders dan serie 2. Ik ga als ik de auto heb eerst die Maxlife 10-40 vervangen voor iets van 5-40 van Mobil of zo, de LHM doen, en eens aan de auto-bak denken kwa verversen. De rest komp later. Ik hou je/jullie op de hoogte. En bedankt.
En dan vooral door alle versnellingen heen ook af en toe achteruit.
Km of 50 per keer is ruim voldoende, en je olie blijft dan lekker dun voor het snel aftappen :D
En je ziet dan snel genoeg hoe de kleur bij de tweede keer wisselen is. Dus aan de hand daarvan bepaal je dan of je nog een derde of vierde keer wisselt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het siert je dat je 'm me niet afgeraden hebt dan :wink:
8) merci Mark
Tuurlijk, van harte gefeliciteerd met de aanschaf van deze mooie dame 8).
Je hebt haar gekocht!! Top man, ja ik reageer een beetje laat we hadden het een beetje druk. :wink:
Nog bedankt voor het wijntje. 8)
Zodra jullie je hielen hadden gelicht ben ik terug gegaan en gekocht Wes, bedankt voor de hulp jullie beiden....
Hopelijk vind je ook vlug een liefhebber voor je YP!
Jaap, vergeet je niet je gele mistlampen over te zetten op de nieuwe???
En je stuur!!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Geen gele mistlampen op de ouwe jongens, dat lijkt maar zo op de foto's, en dat stuur heeft cruisecontrol bediening, en dat wil ik graag houden. Dus op zoek naar een éénspaaks cruisecontrol stuur.
Ik moet alleen op zoek naar serie 2 koplampen, die heb ik nu wel op de YP zitten, maar om die nu weer mee te verhuizen (kwamen van mijn tussenserie Comfort af) .......
Grappig, zou zweren dat ze geel waren...
Zijn de serie1's die er nu op zitten dof? Dat stuur wordt nog een uitdaging denk ik :roll:
Jaap?
Ik heb geloof ik nog zo'n stuur kapje met knopjes voor de kroes liggen voor een één spaaks stuurwiel, intresse?
Ik maak er nog wel een foto van. :wink:
Komt het overeen denk je?
Is de cruise control bij die Exclusive met een tweespaaks stuur (altijd radio bediening op het tweespaaks stuur) niet via een pookje? Of is er geen fabrieks cruise control aanwezig?
Niet altijd radio op het stuur hoor, maar wel (volgens mij) altijd een pookje..
bij mij althans.
T/m '91 was er een keuze tussen cruise control en radio af fabriek, beide waren wel tegelijk mogelijk, maar dan ging de cruise control bediening op het éénspakig stuur voor.
Vanaf het het tweespakig stuur heb je het pookje op de plek van de voormalige lichtschakelaar en dan altijd radiobedining op het stuur :wink: .
Uhhh.klopt dit wel JP? Als beide mogelijk zijn dan vervalt dus de ab voor de fabrieksradio...
Zonde om T2 lampen in je T1 te zetten... Dan zou ik toch voor xenon kiezen, heb je het beste en mooiste :wink: En voor t geld hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten :idea:
Ja dat klopt Mike, maar t/m '91 dus bouwjaar '92 met het éénspakig stuurwiel met fabriekscruise en fabrieksradio, dan cruise knopjes op het stuur.
Vanaf bouwjaar '93 met het tweespakig stuurwiel en de schuif lichtschakelaar is er altijd radiobediening op het tweespakig stuur :wink:.
V.w.b de koplampen, als de spiegels en de dimlicht glaasjes nog mooi helder zijn, zou ik ook xenon in de serie1 koplampen inbouwen. Optisch origineel met alsnog veel licht 8) en veel meer dan serie2 koplampen met halogeen verlichting :wink: .
Ik zou hoedanook xenon inbouwen. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: het wordt minder heet en je reflectoren blijven daardoor veel langer goed omdat het zilver niet verdampt. ;-)
Xenonbrigade in opstand :lol:
:lol: :lol: :lol:
@ Wes: ik moet toch achter een éénspakig stuur aan, want dit gruwelijke 2 spakig monster blijft er niet in. Als ik dan geen cruisecontrol exemplaar kan vinden dan hou ik me aanbevolen voor jouw setje, ik wist niet dat je een gewoon 1 spakig stuur zo makkelijk kon converteren :)
(ik dacht dat Broo gister zei dat hij nog een stuur had liggen trouwens...)
@ Xenon: zijn de regels niet inmiddels zodanig verscherpt dat ombouw geen zin meer heeft / niet leuk meer is ? Bv dat er een sproeiinstallatie moet komen en een hoogteregeling ?
Klopt, ik heb er ook nog een, met leer die ik zelf gerepareerd heb, die mag je wel lenen tot je er zelf een gevonden hebt. :wink:
Auto's vanaf 2007 moeten verplicht hoogteregeling en koplampsproeiers hebben.
Dus in de XM kan en mag xenon ingebouwd worden, mijn XM en de Xsara van mijn ouders kwamen gewoon normaal door de APK ermee :wink:.
Ik heb mijn dim-, groot en mistlichten naar xenon omgebouwd :wink:. In een XM zonder xenon dimlichten durf ik s'avonds en s'nachts niet meer te rijden.
Zelfs onze Xsara met xenon dimlichten geeft nog meer licht :!: dan een XM met dezelfde xenon dimlichten :roll:.
De regels zijn opgeschort vorig jaar, op grond van rechtsongelijkheid.
Er werd namelijk geëist dat de lampen geschikt waren voor de typeaanduiding op het glas. Oudere auto's, zoals SM's hebben dat niet en zouden DUS op de verlichting worden afgekeurd. Verder zijn de regels niet overal in Europa hetzelfde zodat je met import in de knoop zou komen.
;-)
Maar jij hjebt je xenon nog achter de serie 1 gele koplampglaasjes zitten ?
Ik rij nooit zoveel snachts, behoudens die ene lange rit op vakantie, ik denk dat ik het allemaal niet om ga halen en serie 2 koplampen met goeie (Osram Nightbreakers ?) lampen ga regelen.
Ik heb geen gele glaasjes :wink:. Als je de vergeelde dimlicht plastic glaasjes bedoeld, die heb ik 2 weken geleden vervangen door nieuwe witte :wink:.
Het is jouw goed recht om serie2 koplampen te nemen met goede halogeen lampjes :wink:.
Jaap? Er liggen toch nieuwe onderdelen op de achterbank, zitten daar ook nieuwe koplamp glazen bij voor de koplampen? Ik wil je wel assisteren bij het er in zetten?
Wes, dat zal misschien wel, maar dat blijven serie 1 koplampglazen, en die zijn beduidend anders dan serie 2. Ik ga als ik de auto heb eerst die Maxlife 10-40 vervangen voor iets van 5-40 van Mobil of zo, de LHM doen, en eens aan de auto-bak denken kwa verversen. De rest komp later. Ik hou je/jullie op de hoogte. En bedankt.
Oké...
Dju met zwart logo, die zijn zeldzaaaaaaaam
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's