Vandaag bleek de sloop gesloten dus geen serie1 koplampen kunnen bemachtigen. Wel iets anders gedaan wat me al een hele tijd irrtieert (ken je dat gevoel??)
Na 20 jaar blijken de raamrubbers op de deuren fors gekrompen. Gevolg is dat op de hoeken het rubber terugtrekt en zijn verbinding verliest.
Op het plaatwerk bij die verbindingen ontstaan roestplekjes. Sommige XM zijn onder die rubbers er al aardig slecht aan toe, bij mij valt het mee. Heb ze geschuurd en gegrond, Daarna weer in Noir Verni gepoten. En momenteel staan de rubbers in de klemtang want heb ze vastgekit.
Verder nog de bijkeuken opgesierd met 2 canvas fotó's van
La Noir Verni :lol: Smooi-hè ???
Vanavond de bumper roset van de DS gemonteerd...wat een hoop verschillende maten bouten ziiten er in zo'n ds neus..pffff Maar ze zit. Alleen nu de kinnebak (Onderkant bumper) weer vast monteren. Onbegrijpelijk dat de vorige eigenaar niet overal nieuwe boutjes heeft gebruikt...dat doe je toch als je de auto weer opbouwt :evil:
DeXM van Hielke is verkocht dus heb nog geen donor. De beige lederen fauteuil komen over een week of 2.
En nog steeds geen veerschotel.... weet niet hoe ik dit ga oplossen maar vermoed dat het The German -Way gaat worden.... :roll:
Ik kan me goed voorstellen dat de vorige eigenaar van je DS geen nieuwe bouten gebruikt heeft hoor... Alles is specifieke maat, en ga dat maar eens bestellen in die aantallen. Kost je nóg eens een vermogen, en je had al zoveel uitgegeven aan de restauratie.
De oude bouten schoonmaken en met een lik kopervet vastzetten is ook prima. Maar dan moet je dus wél dat kopervet gebruiken, anders ben je gewoon aan het beunen! En als ik jou zo hoor, wringt daar de schoen juist.
Kinnebak is altijd kl*te trouwens, aangezien dat ding altijd in weer en wind zit.
Jammer voor jou dat de XM van Hielke verkocht is, maar voor hem wel fijn. Hij heeft er zó lang mee lopen leuren. Ik hoop dan wel dat er gewoon mee gereden gaat worden, gesloopt zijn er al genoeg. Het is volgens mij een auto die best nog wel een paar KM's aan kan, ook al heeft ze er al genoeg gelopen.
V.w.b. je veerschotel: tja, wil je het écht sure-shot in 1 keer goed oplossen... dan ontkom je er bijna niet aan. Anders blijf je klooien waarschijnlijk, of je moet aardig wat geluk hebben.
Nog even een vraagje over de veerpoten. Straks heb ik onze Chiel, net 8, even gevraagd om met stationair draaiende motor het stuur van rechtuit naar vol links en vol rechts te draaien. Dan zie je de veerpoten met de bollen ook meedraaien. Nou draaien; ze "twisten" eigenlijk meer. als een wokkel.. (hetzoutje bedoel ik)
Ik denk dat ik morgen eerst monsieur Jan van Gompel eens bel. Zekers te weten dat hij veerschotels heeft liggen, hij heeft alles. Alleen de prijs is meestal de bottleneck. :roll:
Laat maar weten of dat een goede mogelijkheid is met de veerschotels :wink:.
Let goed op de diameter van het schroefdraad van de veerpoot. Als je de zwarte dop bovenop eraf haalt en die diameter opmeet weet je of je de juiste veerschotels meekrijgt :wink: .
Juist, want er zijn toch nog verschillende diameter veerpoten toegepast. Dus je kunt met een schuifmaat meteen meten of je de juiste verschotels krijgt.
Je zult zien dat je de boel demonteerd en daarna de "betere" veerschotel hebt gemonteerd en de veerpoot niet erin past :cry:.
Daar hoort idd een zwarte plastic dop op, check mijn foto`s bijv. en die van anderen :wink:
Vandaag even bij van Gompel geweest. Of hij een veerschotel had en wa-da-kos. Hij had alleen een goede gebruikte, maar wel incl veerpoot.
Kost 100,= euro. Daarna vroeg hij waarom ik ze niet nieuw bestel en zocht het even op! Hij schrok zich de pleuris van de prijs.... en vond nu dat hij de gebruikte te goedkoop had aangeboden. "Mag hier ook wel eens mee zitten" zei ik :lol:
Vanmiddag met la noir terruggegaan om te kijken of het de juiste poot en schotel was. Dit was zo, en daar stond ik dan met een poot in mijn hand. Maar gevraagd hoelang montage duurt....1.5 uur... dus afspaak 21 mei gemaakt. Gaan ze m monteren en ben ik van t gezeik af. Het gerammel wordt toch wel erger als ik eerlijk ben. Ze staat nu voor de deur met een blok eronder en ik kom er 2 weken niet meer aan.
Ik heb trouwens de neiging om vreemd te gaan :roll:
Staat een mooie zilvere Turbo uit 1987 met 145.000km en airco. Ein Deutsche die noch nicht eingeklard ist.... :roll: :roll: :roll:
Nee, de XM is pas in '88 in Frankrijk losgelaten.
Sidenote: ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we half juni in Parijs rondliepen en een donkere XM zagen staan. De reisleider en ik waren door het dolle heen. De rest van de groep versleet ons voor gek. 8)
Een zilvere CX GTI Turbo2 uit `87 met airco is zeker niet verkeerd :P.
:lol: klopt JP, ze is geen XM...
van Gompel heeft wel wat XM maar zit meer in CX. Een 22 TRS heb ik al gehad dus als er een CX komt wil ik de top of the bill. Vandaar dat die Turbo naar me zat te lonken... Ben alleen moelijk in afscheid nemen, dus La noir blijft nog wel even. :wink:
Bovendien is het hier een gezellig kluppie, da's ook veel waard!
Weet ik Wim, maar ik wilde er gewoon vanaf zijn. Die 1.5 uur montage kosten heb ik er wel voor over. Okay, het is niet zo'n leerzame weg.
Maar ik denk als ik in de toekomst een donor heb en die sloop daar ook wel veel van kan leren. :wink:
netjes! nu de hele motor nog eens cleanen en zo goed als neit :wink:
Not yet mate, not yet. :mrgreen:
Vandaag bleek de sloop gesloten dus geen serie1 koplampen kunnen bemachtigen. Wel iets anders gedaan wat me al een hele tijd irrtieert (ken je dat gevoel??)
Na 20 jaar blijken de raamrubbers op de deuren fors gekrompen. Gevolg is dat op de hoeken het rubber terugtrekt en zijn verbinding verliest.
Op het plaatwerk bij die verbindingen ontstaan roestplekjes. Sommige XM zijn onder die rubbers er al aardig slecht aan toe, bij mij valt het mee. Heb ze geschuurd en gegrond, Daarna weer in Noir Verni gepoten. En momenteel staan de rubbers in de klemtang want heb ze vastgekit.
Verder nog de bijkeuken opgesierd met 2 canvas fotó's van
La Noir Verni :lol: Smooi-hè ???
Da's zeker mooi. 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Heel erg stoer 8) 8) 8)
8)
Vanavond de bumper roset van de DS gemonteerd...wat een hoop verschillende maten bouten ziiten er in zo'n ds neus..pffff Maar ze zit. Alleen nu de kinnebak (Onderkant bumper) weer vast monteren. Onbegrijpelijk dat de vorige eigenaar niet overal nieuwe boutjes heeft gebruikt...dat doe je toch als je de auto weer opbouwt :evil:
DeXM van Hielke is verkocht dus heb nog geen donor. De beige lederen fauteuil komen over een week of 2.
En nog steeds geen veerschotel.... weet niet hoe ik dit ga oplossen maar vermoed dat het The German -Way gaat worden.... :roll:
Ik kan me goed voorstellen dat de vorige eigenaar van je DS geen nieuwe bouten gebruikt heeft hoor... Alles is specifieke maat, en ga dat maar eens bestellen in die aantallen. Kost je nóg eens een vermogen, en je had al zoveel uitgegeven aan de restauratie.
De oude bouten schoonmaken en met een lik kopervet vastzetten is ook prima. Maar dan moet je dus wél dat kopervet gebruiken, anders ben je gewoon aan het beunen! En als ik jou zo hoor, wringt daar de schoen juist.
Kinnebak is altijd kl*te trouwens, aangezien dat ding altijd in weer en wind zit.
Jammer voor jou dat de XM van Hielke verkocht is, maar voor hem wel fijn. Hij heeft er zó lang mee lopen leuren. Ik hoop dan wel dat er gewoon mee gereden gaat worden, gesloopt zijn er al genoeg. Het is volgens mij een auto die best nog wel een paar KM's aan kan, ook al heeft ze er al genoeg gelopen.
V.w.b. je veerschotel: tja, wil je het écht sure-shot in 1 keer goed oplossen... dan ontkom je er bijna niet aan. Anders blijf je klooien waarschijnlijk, of je moet aardig wat geluk hebben.
Ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is. Niet de goedkoopste, maar je hebt wel een nieuwe. Dus een zorg minder. ;-)
Nog even een vraagje over de veerpoten. Straks heb ik onze Chiel, net 8, even gevraagd om met stationair draaiende motor het stuur van rechtuit naar vol links en vol rechts te draaien. Dan zie je de veerpoten met de bollen ook meedraaien. Nou draaien; ze "twisten" eigenlijk meer. als een wokkel.. (hetzoutje bedoel ik)
Is dat bij jullie allemaal ook zo?
Ja dat klopt Mike, dat was mij al opgevallen bij de BXen die ik had. Ze gaan als het ware ja-knikken met een hoekverdraaiing :wink:.
Dus da's eigenlijk geen teken van slijtage... :)
Ik denk dat ik morgen eerst monsieur Jan van Gompel eens bel. Zekers te weten dat hij veerschotels heeft liggen, hij heeft alles. Alleen de prijs is meestal de bottleneck. :roll:
Laat maar weten of dat een goede mogelijkheid is met de veerschotels :wink:.
Let goed op de diameter van het schroefdraad van de veerpoot. Als je de zwarte dop bovenop eraf haalt en die diameter opmeet weet je of je de juiste veerschotels meekrijgt :wink: .
JA die zwarte dop...die heb ik niet volgens mij...
Maar bedoel je de diameter waar de pijl naar wijst???
Jah!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hoort daar een zwarte dop op?
Juist, want er zijn toch nog verschillende diameter veerpoten toegepast. Dus je kunt met een schuifmaat meteen meten of je de juiste verschotels krijgt.
Je zult zien dat je de boel demonteerd en daarna de "betere" veerschotel hebt gemonteerd en de veerpoot niet erin past :cry:.
Daar hoort idd een zwarte plastic dop op, check mijn foto`s bijv. en die van anderen :wink:
Vandaag even bij van Gompel geweest. Of hij een veerschotel had en wa-da-kos. Hij had alleen een goede gebruikte, maar wel incl veerpoot.
Kost 100,= euro. Daarna vroeg hij waarom ik ze niet nieuw bestel en zocht het even op! Hij schrok zich de pleuris van de prijs.... en vond nu dat hij de gebruikte te goedkoop had aangeboden. "Mag hier ook wel eens mee zitten" zei ik :lol:
Vanmiddag met la noir terruggegaan om te kijken of het de juiste poot en schotel was. Dit was zo, en daar stond ik dan met een poot in mijn hand. Maar gevraagd hoelang montage duurt....1.5 uur... dus afspaak 21 mei gemaakt. Gaan ze m monteren en ben ik van t gezeik af. Het gerammel wordt toch wel erger als ik eerlijk ben. Ze staat nu voor de deur met een blok eronder en ik kom er 2 weken niet meer aan.
Ik heb trouwens de neiging om vreemd te gaan :roll:
Staat een mooie zilvere Turbo uit 1987 met 145.000km en airco. Ein Deutsche die noch nicht eingeklard ist.... :roll: :roll: :roll:
uit 1987 :shock:
Yep, geen type fout! 8)
daar is niet veel mee gereden dan... maar een V6 inruilen op een turbo....
Dan zou ikgelijk voor de hoofdprijs gaan dus wat extra klepjes.....
Geef is een link? Want dat kan niet kloppen!!
Nee, de XM is pas in '88 in Frankrijk losgelaten.
Sidenote: ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we half juni in Parijs rondliepen en een donkere XM zagen staan. De reisleider en ik waren door het dolle heen. De rest van de groep versleet ons voor gek. 8)
in '88 was de XM nog in ontwikkelingfase, in mei 1989 is de XM officieel geïntroduceerd in Frankrijk.
Een zilvere CX GTI Turbo2 uit `87 met airco is zeker niet verkeerd :P.
:lol: klopt JP, ze is geen XM...
van Gompel heeft wel wat XM maar zit meer in CX. Een 22 TRS heb ik al gehad dus als er een CX komt wil ik de top of the bill. Vandaar dat die Turbo naar me zat te lonken... Ben alleen moelijk in afscheid nemen, dus La noir blijft nog wel even. :wink:
Bovendien is het hier een gezellig kluppie, da's ook veel waard!
Die veerpoot lijkt me wel een goede deal, niet??
Zekerste weten. En volgens mij zijn er hier forumleden die je zouden willen helpen, wordt het nog goedkoperder. :wink:
Maar Mike heeft al een afspraak staan........... :(
Weet ik Wim, maar ik wilde er gewoon vanaf zijn. Die 1.5 uur montage kosten heb ik er wel voor over. Okay, het is niet zo'n leerzame weg.
Maar ik denk als ik in de toekomst een donor heb en die sloop daar ook wel veel van kan leren. :wink:
:wink:
Kijk maar in mijn topic wat er met een donor gebeurt. :mrgreen:
Pagina's