Als ik links af stapvoets of wat sneller ga dan begint ze te dribbelen.
Toen ik zaterdag bij Heusden links af ging naar het industrie terrein was het meer slaan, ook op rotondes heb ik er last van, op de snelweg dribbelt ze ook heel ligt. Ik heb het al eerder aan mensen voor gelegd toen het zich nog niet zo ernstig voor deed en die zijden toen al "ooo das een aandrijf as", ik kan op dit moment ook niets anders verzinnen.
Als ik dit zo lees, dan is de kans heel groot dat het de aandrijfas is :wink:. Hoor je dan ook rammelgeluiden bij het nemen van bochten?
Bij een 205 GTI die ik gehad heb was de tripoïde van de korte as (bestuurderszijde) helemaal versleten en die ging ook bij bochten als rechtuit rijden schudden.
Ik hoorde geen rammelgeluiden bij het nemen van bochten, dit is wel zo met een versleten homokineet.
Bij bepaalde snelheden tot 70km/h ongeveer was het heel erg en daarboven werd het een stuk minder maar wel op de achtergrond aanwezig.
Na die as vervangen te hebben door een gereviseerde was heel het schudden van de auto en het enorm trillen van de versnellingspook voorbij :D, wat een verschil was dat zeg.
Ik wens jou en Sohail veel succes vanmiddag.
Waar zijn jullie bezig vanmiddag? Ik ben vandaag on tour en als het lukt dan wil ik nog wel effe langskomen. ;-)
Al kost ie 150€ dan nog kun je er op leeg lopen, veer ellende, leiding ellende, ect, ik weet wat ik aan "Breaky" heb, gewoon een goede XM.
De dingen die aan mijn "Breaky" zijn of moeten gebeuren horen er gewoon bij en kosten geld en energie, vergeet niet hoeveel wij XM liefhebbers al tijd energie en geld in onze dames gestopt hebben, dan valt het bij mij nog mee. :wink:
Transplantatie is prima verlopen, de dame is een stuk stiller geworden tijdens het rijden, maar het euvel is nog niet echt weg.
Maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, echt wel een verbetering.
Ik denk dat ik haar nog een keer laat uitlijnen en een banden wissel ga doen, kijken of er dan verbetering op treed.
Wat voor speling bedoel je JP? Radiale of axiale? Ik kan me eerlijke gezegd niet herinneren dat de heren naar radiale speling hebben gekeken. Is ook niet zo interessant als er toch gereviseerde onder gaan. ;-)
Volgens mij is het lek boven en rijd "Breaky" weer goed, haar sporing was niet nagekeken na de draag arm wissel, dat is nu wel gebleken (foei Gert!!)
Beide wielen stonden naar buiten en gaf dus deze dribbel en ze verbruikte meer benzine dat viel mij ook al op.
Heb haar dus laten uitlijnen en de achterbanden naar voren en voor naar achteren + het balanceren van de achterbanden want de loodjes kwamen tegen de remklauw voor, maar nu is het goed!! 8)
Als ik links af stapvoets of wat sneller ga dan begint ze te dribbelen.
Toen ik zaterdag bij Heusden links af ging naar het industrie terrein was het meer slaan, ook op rotondes heb ik er last van, op de snelweg dribbelt ze ook heel ligt. Ik heb het al eerder aan mensen voor gelegd toen het zich nog niet zo ernstig voor deed en die zijden toen al "ooo das een aandrijf as", ik kan op dit moment ook niets anders verzinnen.
Wim, natuurlijk help ik jou. 8)
Als ik dit zo lees, dan is de kans heel groot dat het de aandrijfas is :wink:. Hoor je dan ook rammelgeluiden bij het nemen van bochten?
Bij een 205 GTI die ik gehad heb was de tripoïde van de korte as (bestuurderszijde) helemaal versleten en die ging ook bij bochten als rechtuit rijden schudden.
Ik hoorde geen rammelgeluiden bij het nemen van bochten, dit is wel zo met een versleten homokineet.
Bij bepaalde snelheden tot 70km/h ongeveer was het heel erg en daarboven werd het een stuk minder maar wel op de achtergrond aanwezig.
Na die as vervangen te hebben door een gereviseerde was heel het schudden van de auto en het enorm trillen van de versnellingspook voorbij :D, wat een verschil was dat zeg.
Dat is aardig wat ik ook in mijn hooft heb als probleem bij "Breaky".
Wes, ga je morgen aan de aandrijfassen beginnen?? Is al het benodigde binnen?
Yep, alles is binnen, ergens morgen middag gaan ze er onder.
Kosten zijn zo ongeveer 308€ totaal. This niet anders....
Ik wens jou en Sohail veel succes vanmiddag.
Waar zijn jullie bezig vanmiddag? Ik ben vandaag on tour en als het lukt dan wil ik nog wel effe langskomen. ;-)
Zo da's dan ook weer een hele slok op de borrel. Had je ook die Vert Triton 2.0i uit Almelo voor kunnen kopen :roll:
Enniewee, succes vandaag !!!
Waarvan je 1 ding zeker weet: dat je ook niet weet of de aandrijfas goed is.
Kwestie van testritje toch, je weet nu hoe het klinkt. Maar ik dram niet meer door hoor.. :wink:
Heul verstandig Mike... :wink:
Al kost ie 150€ dan nog kun je er op leeg lopen, veer ellende, leiding ellende, ect, ik weet wat ik aan "Breaky" heb, gewoon een goede XM.
De dingen die aan mijn "Breaky" zijn of moeten gebeuren horen er gewoon bij en kosten geld en energie, vergeet niet hoeveel wij XM liefhebbers al tijd energie en geld in onze dames gestopt hebben, dan valt het bij mij nog mee. :wink:
Helemaal met je eens Wes, bij iedere andere XM is het altijd weer van voren af aan achterstallig onderhoud wegwerken.
En hoe is de vervanging gegaan Wes???
Transplantatie is prima verlopen, de dame is een stuk stiller geworden tijdens het rijden, maar het euvel is nog niet echt weg.
Maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, echt wel een verbetering.
Ik denk dat ik haar nog een keer laat uitlijnen en een banden wissel ga doen, kijken of er dan verbetering op treed.
Sohail dank voor je hulp. 8)
Zut alors! Hoor je bij recht uitrijden nog wat of alleen bij bochten?
Je hoort niks, je voelt het een beetje.
De transplantatie is ook snel verlopen. Na iets van 3 uur kon Breaky alweer rijden.
De foto's zal ik later plaatsen. ;-)
Foto's. 8)
zit het probleem misschien dan nog in de banden en/of velgen :arrow: hoogteslag of een slingering?
met uitlijnen helpt het om goed rechtuit te rijden zonder scheve bandensijtage.
Ik weet het JP ik weet het, lees eerdere post's. :wink:
En dan nu de toegezegde foto's.
De afspraak was dat Wes zou leren, dus doen. Onder de bezielende leiding van Sohail. Zo nu en dan werd S. actief:
:lol: :lol: :lol:
Het plaatsen van de krik links om de linker draagarmbout los te draaien:
De rammelas:
Plaatsen van de nieuwe linkeras:
Zo ziet een goed geplaatste keerring er uit:
C'est ça mes amis.
8)
voelden jullie nog speling op de oude assen?
De korte as was nog vrij goed, de lange as had na genoeg geen vet meer in dat gedeelte net na het tussen lager.
Wat voor speling bedoel je JP? Radiale of axiale? Ik kan me eerlijke gezegd niet herinneren dat de heren naar radiale speling hebben gekeken. Is ook niet zo interessant als er toch gereviseerde onder gaan. ;-)
Volgens mij is het lek boven en rijd "Breaky" weer goed, haar sporing was niet nagekeken na de draag arm wissel, dat is nu wel gebleken (foei Gert!!)
Beide wielen stonden naar buiten en gaf dus deze dribbel en ze verbruikte meer benzine dat viel mij ook al op.
Heb haar dus laten uitlijnen en de achterbanden naar voren en voor naar achteren + het balanceren van de achterbanden want de loodjes kwamen tegen de remklauw voor, maar nu is het goed!! 8)
Hè hè....
Mooi dat je probleem eindelijk is opgelost. Gefeli!
En dan nu: Champagne! :oops: Oh nee: jasmijnthee. ;-)
indeed confrere...
Mooi Wes.
proficiat :!:
gefeli Wes, tijd voor een feestje :wink:
Pagina's