Weet iemand hoe je de strip bovenop de deur van een break netjes los krijgt? Ik heb 4 kleine kruiskopjes gelokaliseerd aan de onderkant en 1 gaatje aan de binnenzijde, waar een schroef in hoort, maar niet zat. Maar het ding geeft nog geen sjoege. Wil hem natuurlijk netjes eraf krijgen om hem op mijn nieuwe deur te kunnen plaatsen.
Bovenstrip deur Break
wo, 25/09/2013 - 18:41
#1
- 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
- Nu C6 2.2 HDi, zwart
Bovenstrip deur Break
Welke strip bedoel je precies Marc? Dan kijk ik even in het wph.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Welke strip bedoel je precies Marc? Dan kijk ik even in het wph.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
De strip bovenop de deur, die de deur hoger maakt dan bij een Berline, zie foto en tekening SCC:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
die zitten met heel veel kit vast helaas
Ik heb 1 deel liggen voor een achterdeur die iemand voor mij verwijderd heeft. Kostte hem meerdere uren om dat netjes en heel voor elkaar te krijgen. Als gereedschap heeft hij snijdraad en mes gebruikt geloof ik. Mocht je een goede manier vinden ben ik erg benieuwd hoe. Mijn Break heeft (ook) scheuren in die kappen zitten.
Daar was ik al een beetje bang voor.................Kit: je hoeft alleen de middelste letter te vervangen.
Oh ja, nieuw zijn ze natuurlijk NFP.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Nou veel succes bij het lossnijden dan!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
bestaat er niet zoiets als lijmoplosser, dat er je langzaam tussen kan laten lopen?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Dat bestaat wel, maar ik denk dat de kans vrij groot is dat dat ook het kunststof van de kap aantast.
Voor Furrie, foto's:
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik kwam dit tegen: http://webshop.kitcentrum.nl/nl/webshop/product/159/primers-cleaners/cleaners/natufix-200ml/
Toepasbaar op harde kunststoffen, staat er.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
volgens mij is dat om kit vlekken van niet uitgehard kit goed te kunnen verwijderen. Of het uitgehard kit week maakt weet ik niet....
Eigenlijk valt het me nog mee met de afwijking. Vraag me af waarom de voorruit strip anders is. Lijkt haast of daar de boel nog gewoon aansluit...
Ja klopt. De break loopt naar achter wat hoger op dan de Berline. Dus het verschil is het grootst aan de achterrand van de achterdeur. Voorruitstrip is hoger dan bij de Berline, scheelt daar in het echt ook nog wel wat, hoor. De dakrand van de Berline is ook anders, smaller.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Verfafbrander op de laagste stand en een glassnijdersdraadje?
Ik zou via dan via de binnenkant het metaal flink opstoken zodat die de warmte weer overdraagt aan de kit, waardoor die soepeler wordt en dan met een glasdraadje de boel eraf snijden. Oplosmiddelen en kunstof/lak lijkt me geen goede combinatie.........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Is dit ooit nog gelukt Marc? Ik heb vandaag bij een clublid 4 Vert Triton-deuren kaal gemaakt. Die gaan bij het oud ijzer (tenzij iemand hier nog belangstelling heeft.) Een van die deuren komt van een break en daar zit nog een gave bovenstrip op.....
Op twee van die deuren zaten onderstaande leren deurpanelen. Nou draai ik al een tijdje mee in XM-kringen maar deze paneelvariant kende ik nog niet
We hebben alle raammechanismen eruit gehaald. Hieronder volledig roestvrije S1 mechanismen. Die kun je dus ook in een S2 plaatsen. Zeker achter in....
__________
Crepuscule
Nope is mij nooit gelukt. Ik moet dat stuk deur hier nog ergens hebben liggen, denk ik. Inclusief kunststof strip dus.
Maar misschien is het bij andere strips makkelijker. Net zoals bij plafonds, zullen ze niet overal even veel lijm tussen hebben gespoten in de fabriek.
En die panelen ken ik ook niet; lijkt me een aftermarket iets.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Mmmm okay, die bovenstrip was nog verbazingwekkend flexibel. Ik zou 'm er best af willen halen maar weet niet hoe en weet ook niet of er ooit nog iemand voor komt.... Aan de codes te zien was die break-deur uit maart 1995.
De overige deuren zijn van een XM uit 1993. Op zich zag het er allemaal wel heel erg origineel uit. Maar jij kent dit type paneel dus ook niet? Grappig dat je na al die jaren ook nog iets nieuws kunt ontdekken. De buitenzijde was in Vert Triton met zwarte stootstrips. Kan dus een luxe Ambiance zijn geweest ??
__________
Crepuscule
Ja die is er ook nog. Ga je toevallig ook naar de sleutelmeeting in Aalsmeer? Dan kan ik 'm wel voor je meenemen.
__________
Crepuscule
Ja, daar ben ik bij! Superfijn als je 'm voor me mee wilt nemen :)
Ps: zie ik dat de spiegel er nog bij zit? Dat zou helemaal mooi zijn, aangezien die van mij een beetje scheef zit. Waarschijnlijk een keer een tik gehad:
Prima. Daar zat trouwens al geen raammechanisme meer in maar verder is redelijk netjes dacht ik.
Die bovenstrip ga ik wel ff proberen denk ik, met een pannekoekmes / broodzaag o.i.d. Als ie kapot gaat is het jammer maar dan heb ik het i.i.g. geprobeerd. Die deur is toch al niet heel mooi meer.
__________
Crepuscule
[quote=Mark383]
<p>Ja, daar ben ik bij! Superfijn als je 'm voor me mee wilt nemen :)</p>
<p>Ps: zie ik dat de spiegel er nog bij zit? Dat zou helemaal mooi zijn, aangezien die van mij een beetje scheef zit. Waarschijnlijk een keer een tik gehad:</p>
De spiegel van het type 1 zit met een asje (welke in de spiegelkap zit) in een U vormige vanger waaraan een veer zit
Spiegel naar het raam drukken dan wordt deze U zichbaar.
Met een dunne schroevendraair deze voorzichtig een kwartslag naar buiten draaien dan blijft deze in die stand staan
nu kan de spiel er in worden geklikt.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Ah, dank voor de tip! Ik ga dat vanavond gelijk even proberen :)
Is het er nog van gekomen een poging te wagen om de (vul)bovenstrip los te krijgen? . Ben met de moeilijke, zo niet onmogelijke missie begonnen er 4 te proberen vinden voor mijn 07-XR-FN V624V Break 1998 Exclusive. Die auto is eerder ter sprake geweest op dit forum. Strips zijn bij allemaal gebroken .Kan wel komen halen, desnoods als hele deur., zij het niet direct. Voorlopig staat mijn XM i reparatie met motorprobemen, waarschijnlijk koppakking(en) lek maar heb wel andere auto (tijdelijk).
En wie dit (verder) moge lezen:: strips gezocht dus Heel graag bericht voor wie mij (verder) kan helpen, alvast dank. Vincent
Vincent
Nee helaas Vincent, Ik was zelfs van plan om de hele bovenzijde inclusief bovenstrip er dan maar af te zagen ...
maar de deuren zijn inmiddels opgeruimd. Ze stonden al 6 jaar behoorlijk in de weg.
__________
Crepuscule