Ik ben momenteel bezig met mijn gesmolten kabelboom te herstellen. Ik heb inmiddels een meter of 10 aan draad vervangen. Alleen nog de stekker van de deur, en dan ben ik er weer. Het enige wat het verder nog níet doet is de climatecontrol. Bij lopende motor doet het paneeltje niets, en de blower ook niet. Als ik het relais wat de boel moet schakelen eruit haal en de de voedingsdraden direct doorverbind doet hij het wel, het ligt dus níet aan de zekering in de motorruimte (al een hele tijd geleden vervangen door een zwevende zekering). Aan het relais ligt het ook niet, ik heb al een aantal bewezen werkende anderen probeerd, was ook niet de oplossing. Wat kan het euvel zijn? Wordt er een signaal gegeven richting dit relais als de motor aan staat vanuit een ander relais wat het niet meer kan doen?
Clima/blower werkt niet meer
ma, 10/03/2014 - 20:16
#1
- XM 3.0 V6 24v Aut 1998
Clima/blower werkt niet meer
Doen andere zaken die het alleen moeten doen als de motor draait het wel? Ik weet alleen even niet direct wat die zouden zijn....
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Enige wat ik weet dat alleen werkt als de motor draait is een electrische middenarmsteun.
Kan het paneeltje niet gewoon defect zijn?
Mark
Ik heb je moeder de schema's onlangs gestuurt, op deel 12-6 electrics vanaf blad 30 staan de schema's. Beetje afhankelijk vh bouwjaar (orga tabel zit er ook in) maar dan zie je wel welke componenten er mee in verbinding staan. Zekering F3 (en zoals ik het lees F5) ook in het circuit, en 2 relais, dan gaat het vervolgens naar je blower controle module.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oke! Het paneeltje zelf is niet defect, ik vermoed dat er geen stroom komt van het eerste relais.. Schema's eens doorkijken welke dat is en waar hij zit.. Elektrische middenarmsteun zit op het moment niet aangesloten, maar ik kan wel even de multimeter erop zetten.
Ik bedenk me net; de dynamo zit er op het moment níet op; wordt dat relais (848 als ik me niet vergis) dan niet geschakeld? Heb dat nog niet eens in gedachten genomen..
Lijkt me inderdaad wel handig om eerst de boel electrisch weer compleet te hebben voordat je storingen gaat zoeken
Haha ja, die dynamo heb je wel nodig goochem ;)
Daar heb ik dus niet aans gedacht, DÛH. I derped.
Je hebt het zelf bedacht dus dat telt toch ook :)
Dat dan weer wel, ik herinnerde me ineens wat dat relais ook alweer deed. Dan heb ik dus nog maar weinig draad te gaan! Weer een probleempje minder.
Terug met Die schema's lummel!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Reden dat ik het vroeg trouwens; nu is het dashboard nog open, voordat ik de boel dichtbouw en ik alsnog een kabel had laten zitten die niet goed was..
Is voor jou toch geen werk, dashboardje open en dicht.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Net zo weinig als dash eruit en er weer in...
Luceo non uro....