De XM break en andere grote stations

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Doesbrand
afbeelding van Doesbrand
De XM break en andere grote stations

De voorgangers van mijn XM break waren enkele andere grote stations: Mercedes 230 TE (1982), Volvo 240 Estate (1989), 740 Estate (1987) en 940 Estate (1997). De XM overklast deze jongens met gemak op ruimte, comfort, rij-eigenschappen en value-for-money. Benieuwd hoe er in de jaren '90 over gedacht werd over de concurrentiepositie van de XM ten opzichte van de BMW 5 station, Mercedes 200/300 serie, Volvo Estates?

Ik hoop dat ik ook op het onderdeel betrouwbaarheid een goeie zet heb gedaan. Als je afgaat op het aantal nog rijdende auto's dan wint de Volvo 940 Estate het met gemak van de XM Break (zie je er nog dagelijks een paar van rijden). Maar mischien heb ik wel een goed onderhouden exemplaar, want in mijn 450.000 km oude XM break diesel is nog geen rammeltje of kraakje te horen. En alles (inclusief de vele extra's) doet het netjes, tot en met de verlichting van de knopjes voor de electrische stoelverstelling aan toe. Heerlijk zoeven!

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 2.1 TD Break Bleu Mauritius 1997
  • 2.1 TD Berline Gris Graphite 1999
  • C4 coupé Bleu Oriental Nacre 2004
RE: De XM break en andere grote stations

Van de Volvo 940 zijn er misschien ook veel meer gemaakt?

Kweetniet, roep maar wat, heb geen zicht op productiecijfers.

Misschien een oude Autoweek-test opduikelen Break vs. toenmalige concurrenten?

 

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)