draadboom achterklep XM BJ 1996 break

20 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
gijs1968
afbeelding van gijs1968
draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Hallo heeft iemand voor een XM bj 1996 een achterklep draadboom over
betreft een break

gr

gijs

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Ik denk dat je die niet gaat vinden, wat is het probleem?

Draad voor draad vervangen is waarschijnlijk de enigste optie.

gijs1968
afbeelding van gijs1968
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

alle draden zijn door, het wordt een puzzel om uit te vinden wat wat is
ben nu ook opzoek naar elektrisch schema tekening

of een sloop xm in de buurt van R;dam

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Ik heb ze samen met Wim stuk voor stuk vervangen en dat werkte prima, het is even uitzoeken maar dan heb je ook wat.

IMAGE(http://i30.tinypic.com/fwucmr.jpg)

IMAGE(http://i26.tinypic.com/21e9nq1.jpg)

wimb
afbeelding van wimb
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Het lijkt aanlokkelijk om er een andere draadboom in te vlechten. In de auto zijn het totaal 4 stekerverbindingen; dat valt dus mee. Maar van de berline weet ik dat de bedrading zodanig is uitgespannen over de achterklep dat ik daar totaal geen heil meer in zag om m'n oude draadboom los te halen.
En het draadje voor draadje vastzetten valt reuze mee. Het is een geestdodend werkje maar niet moeilijk. :wink:

gijs1968
afbeelding van gijs1968
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

hallo

ja een draadje vastzetten is niet al te moeilijk , maar alle draden zijn door dus het is 1 puzzel waar wat op wat hoort
tenzij ik alle tape los haal en vervolgens na her aansluiten opnieuw tape

wimb
afbeelding van wimb
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Je zult er toch een nieuw stukje draad tussen moeten zetten, dus dat tape moet toch weg. :wink:

gijs1968
afbeelding van gijs1968
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Thx

maar kan iemand mij dan zeggen waar de stekkers bijhoren

de witte
de gele
de rode
de bruine

gr
gijs

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Geen idee, maar dat is uit te zoeken of even met elkaar verbinden?

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Zomaar lukraak draden doorverbinden lijkt me niet echt wenselijk..

Ik heb mijn elektrische schemas hier niet, maar mark en ik dacht cdpf hebben die wel liggen..

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Dat hebben Wim en ik ook gedaan even de multimeter er bij en je weet zo wat wat is. Natuurlijk ga je niet lukraak draden aan elkaar verbinden!!

wimb
afbeelding van wimb
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

De enige waarmee je echt de bietenbrug op kan gaan is de massa. Gelukkig is dat wel makkelijk uit te vogelen omdat alle lampen aan massa verknoopt zitten. Dus als je die hebt zou je de rest inderdaad op goed geluk kunnen aansluiten. Als het verkeerd gaat krijg je effecten als dat je mistlampen gaan knipperen bij richting aangeven. :lol:
Maar door gericht te meten (op elke draad die schakelt staat +12V) kom je er vrij snel uit:
Licht uit/aan. Welke draad heeft spanning?
Mistlampen dito, etc.

Jos Haeftinck
afbeelding van Jos Haeftinck
  • XM TCT `94
  • Delahaye 175 S Roadster
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Hoe komen al die draden in 1 keer allemaal door?
Afgesneden ? Ongeluk gehad?

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

wimb zegt:

effecten als dat je mistlampen gaan knipperen bij richting aangeven

Dat nou net weer niet: ook bij een Break zitten de knippers buiten de klep.

Ik heb een keer een aantal draden hersteld; niet alles was door. Maar ik kan me herinneren dat zowat elke draad een andere kleur had, dus voor en na de breuk moet het (indien orgineel) goed te herkennen zijn. Was toen alleen pielen om nieuwe draden door te voeren langs de bestaande nog intacte draden.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Jos Haeftinck zegt:

Hoe komen al die draden in 1 keer allemaal door?
Afgesneden ? Ongeluk gehad?

Door het open en dicht doen van de klep jaren lang, een andere verklaring heb ik niet.

gijs1968
afbeelding van gijs1968
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

alle draden waren uitgedroogd, als ik er 1 wilde vervangen brak een ander

nu heb ik alles vervangen...maar blijft mijn linker achterlicht branden zelfs met contact uit
grrr....weer alles doorlopen

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Ik zou de XM houden en er een apart topic voor aanmaken! :lol:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Marc Alsemgeest zegt:

wimb zegt:

Was toen alleen pielen om nieuwe draden door te voeren langs de bestaande nog intacte draden.

Aan de oude draad de nieuwe solderen en dan trek je hem er met een beetje afwasmiddel zo door :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

T.ritsma
afbeelding van T.ritsma
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

Hallo allemaal ik heb gister me achter klep ver vangen. Was iets op me achter ruit gekomen dus lag in 1000 stukjes. Bij de sloop een andere gehaalt zelfte kleur. Maar 1 ding was ander ja de kleur van de kabels van mijn zijn groen grijs blauw. Deze oranje enzo maar ja die Franse dagte laaten we niks markeeren :wtf: dus ben wel even bezeg.zag maar als een van Julie foto's of ander hulp middelen heben om het mijn iets makkleker te maken :buig: alfast dank Mvg Thomas

Ps let niet op me speling dislecsie :zwaai:

wimb
afbeelding van wimb
Re: draadboom achterklep XM BJ 1996 break

De kabels van de achterklep zitten boven de achterruit vast met stekers: 3 aan de rechterkant en links 1 + een slang. Vervolgens de tules met bedrading uit de carrosserie trekken.
Het is even zoeken achter de kunststof afdekplaatjes tegen het plafond maar veel makkelijker dan draden omzetten. Zo heb ik het destijds ook gedaan.