Ik heb vandaag De hand gelecht op een Witte XM waarvan het bouwjaar onbekend is.
De XM is afkomstig van een PVA veilig , En is met Engelse platen en zonder papieren geleverd
Het betreft dus een rechts gestuurde auto, Exclusive model.
Vol leder , Electrische Dakraam en elektrische ramen.
maar nu het probleem een kenteken aanvragen en eventueel opknappen.
Ik ben wel in het bezit van het chassie nummer, als iemand mij het bouwjaar en eventuele gegevens kan toespelen graag.
Foto's volgen want de auto wordt volgende week opgehaald.
aan de hand van het orga-nummer moet je toch achter het bouwjaar en zelfs maand komen?
Maar zonder papieren wordt wel een hele dobber om hem dan via de RDW op kenteken te krijgen. Dan moet er een i dentiteits controle plaatsvinden en daarvoor keren ze hem binnenstebuiten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zonder papieren? Je moet er maar zin in hebben :mrgreen:
Lijkt me ook lastig! Ik heb een jaar of 7 geleden ook een Engelse TCT gekocht en die in onderdelen verkocht, bracht eenvoudig € 1900 op. Aanschaf was € 450, ik denk vergelijkbaar met die witte uit Kraggenburg.
Wellicht moet je dat overwegen.
Dat is ook een optie,
had een aantal opties ingedachten
1: Proberen kenteken papieren tekrijgen
2: zelf gaan gebruiken voor onderdelen en een andere XM erbij aanschaffen
Anders blifjt hij lekker op de optrit staan, hij vreet niets staat niet in de weg tot er een kenteken is.
RDW is ook bezig met een en ander te proberen achterhalen.
Ze mogen van mij hem binnenstebuiten keren, wat moeten ze vinden op Chassie nr en orga nr en de bekende informatie platen na dan ?
Bericht is aangepast
Ah! Deze dus: http://link.marktplaats.nl/519980201
Klopt, heeft er al lang opgestaan, maar ik denk dat velen zich er de vingers niet aan wilden branden...
Luceo non uro....
Benzzie wel, dur ist maar ene Benzzie!
@Micheline
ik had hem toen al willen kopen voor mijn XT-JH-58 mee optelappen, maar was toen plots verkocht.
maar zag hem met toeval weer staan, en hij is altijd leuk voor de show of voor latere onderdelen voor een eventuele mooie nederlandse XM.
komt het OGR niet over een met de laatste 4 cyfers van het chassie nr ? dus zoals bij mij 6572 is ?
6572=6 november 1994
Wat is een ORGA-nummer?
Op 1 januari 1980 heeft Citroen het ORGA-nummer ingevoerd. Dit is begonnen bij 1149 en voor elke volgende dag met 1 opgehoogd. Het ORGA-nummer van je Citroen min 1149 is dus het aantal dagen van 1 januari 1980 tot de productiedatum van de auto
@LNV
dat is hem zekers
Het is een type 1, dus wordt het gokken tussen de '89 en '94. :mrgreen:
Op de site van Dr. Theo kun je het organummer invoeren: http://www.drtheo.nl/CX/orga-number.htm
Je organr staat op de binnenkant van de A stijl, dus als je de voordeur open doet moet je het zien zitten. Bij links gestuurde XM's zit het links, maar bij een Engelse weet ik niet, kan daar dus rechts zitten!
Orga nr heeft niets met het chassisnr te maken!!
Er is ook een app voor Android die het orga-nummer omrekent ;)
En een handtekening!!!!
@Detlev
Altijd makkelijk als je het controleerd bij koop op je mobiel.
Ik ben gaan speuren en kom het kenteken L48 KBL tegen uit 1994,Mijn auto bezit kenteken L94 KBL en zou dus ook uit 1994 moeten zijn.
als ik de laatste 4 cyfers van het chassie nr mag geloven komt hij dus werkelijk uit eind 1994.
Chassie NR : VF7Y3AX0000AX6572
ik weet niet hoe ik dit chassie nummer kan ontcyferen naar de gegevens van de auto, dit is wel mogelijk bij MB.
als iemand voor mij de gegevens kan opzoeken graag.
Zelfde type en model
Tja, omdat ik in al mijn bescheidenheid gewoonweg geweldig ben heb ik wat info over je auto. :grijns: Dit zegt Citroën:
Model XM
ORG. NR. 06069 CJ 3 0059
Begindatum Garantie 1-1-1990
OPB XTL4
Algemene informatie
PRODUCTGROEP PERSONENAUTO
COMMERCIEEL MERK/TYPE COMPONENT CITROËN
PRODUCTLIJN XM
CARROSSERIEVARIANT 5-DEURS SEDAN
MOTOR INJECTIE TURBO XU10J2TE
AANDRIJVING TRANSM. 4
KLEUR BEKLEDING "FY"
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) 4HP18
Autogegevens
KLEUR BEKLEDING "FY"
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) 4HP18
STUURINRICHTING STUURBEKRACHTIGING
Brandstofsysteem motor
MOTOR INJECTIE TURBO XU10J2TE
VOEDING INJECTIE TURBO WARMTEW
EMISSIEREGELING (MOTOR) EMISSIE US 83 (MOTOR)
BIJBEHORENDE VARIABELEN INJECTIE/INSPUITING UITV BOSCH
Versnellingsbak Aandrijfas
AANDRIJVING TRANSM. 4
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) 4HP18
Uitrusting interieur
INBRAAKALARM ZONDER ALARM
ACHTERSTOEL NEERKLAPBARE BANK
BESTUURDERSZIJDE (COCKPIT) RECHTS STUUR
BEDIENING BESTUURDERSSTOEL ELEKTR BEDIENING STOEL V
OLIENIVEAUMETER OLIENIVEAUSENSOR
AIRCONDITIONING AUTOMATISCHE AIRCO
SNELHEIDSREGELAAR SNELHEIDSREGELING
CONTACT CONTACT CODE
BRANDSTOFMETER INFIC INFO ACTIERADIUS
SCHEIDINGSRUIT MET TUSSENRUIT
Merken van uitrustingen
BIJBEHORENDE VARIABELEN INJECTIE/INSPUITING UITV BOSCH
Diversen
BESTUURDERSZIJDE (COCKPIT) RECHTS STUUR
KOUDEMIDDEL FREON R12
Kijk Wim daaar hebben we wat aan,
Bedankt voor de hulp
6069=21 juni 1993
Alweer bijna een youngtimer en snel richting de oldtimer ( al zal dat voor deze pas op zijn 30ste zijn )
Via de site van de DVLA (Engelse RDW) kom je ook het nodige te weten:
bron: https://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPortalApp/app/home/intro, optie "Vehicle enquiry". Datum eerste toelating is dus 11 maart 1994. Staat nog niet als geëxporteerd te boek.
De auto staat in Engeland geregistreerd als Xm Prestige Auto: https://www.mycarcheck.com/check/options/L94KBL/
@PBO
zijn daar dan nog wel de papieren voor optevragen ?
Heb geen ervaring met import van auto's uit Engeland maar als je de site van de DVLA bekijkt zal iemand met een woonadres in Engeland (zo mogelijk dus de laatste Engelse eigenaar?) de papieren moeten aanvragen:
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/AdviceOnBuyingAndSellingAVehicle/DG_4022404
Op diezelfde site staat een formulier wat iemand met een buitenlands woonadres kan invullen als de papieren zoek/gestolen zijn:
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/DG_4022582
Als je deze auto serieus auto wilt, moet de import, naar wat ik begrijp, nog worden geregeld. Alvorens allerhande Engelse procedures in gang te zetten en formulieren in te vullen, zou je bij de RDW kunnen informeren welke papieren ze hiervoor nodig hebt en anders kan de aanbieder in NL je hier wellicht meer over vertellen.
de aanbieder had hem uit een staats inbeslagname dus een veilig.
is geveild zonder papieren.
Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd
Bericht is verwijderd
Ik heb het nog even nagezocht en dit betekend dus het einde van deze discussie.
Geen invoerkeuring meer zonder deel 1
Vraagt u een Nederlands kentekenbewijs aan voor een voertuig waarvoor eerder een kentekenbewijs is afgegeven dan moet u volgens de wet het deel 1 en deel 2 van dat kentekenbewijs overleggen.Toch zijn er aanvragers die voertuigen bij de RDW aanbieden, waarvan de vereiste documenten ontbreken. Deze aanvragen werden tot nu toe wel in behandeling genomen. Deze coulance kan echter niet langer worden gehandhaafd.In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn. Datzelfde geldt voor deel 2 – voor zover dit is afgegeven. De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen.Zonder deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een deel I maar geen deel 2, dan registreert RDW het voertuig alleen als de autoriteiten van de betreffende EU-lidstaat uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer duren.bron: rdw.nl
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bericht is verwijderd
Bericht is aangepast
De discussie houd nu hier op totdat je auto op nederlands kenteken staat. Daarna mag je alles in geuren en kleuren vertellen. :moderator: