Ervaringen kantelbrug

21 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Ervaringen kantelbrug

Een tijd geleden kwam ik op cifo een foto en wat informatie tegen over een kantelbrug. Nu loop ik daar al een tijd lang over te twijfelen en denk dat het er toch maar van moet komen. Maakt veel klussen toch een stuk makkelijker..

Heeft iemand hier nog ervaring met zo'n ding? Zij het positief of negatief?
Ben wel benieuwd!

IMAGE(http://lh6.ggpht.com/_DgGJIoR9I8o/S8Hr-Y7DsaI/AAAAAAAABpU/X2yPn3FLY1Q/Op%20zn%20kant.jpg)

http://www.jaguarforum.nl/download/file.php?id=5270

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Vooralsnog lees ik erg veel positiefs..

Marco

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik heb dit nog niet eerder gezien, maar het heeft zeker potentie :D. Vooral met ruimte met beperkte hoogte is dit ideaal.

Ik vraag me alleen af hoe het gaat met diverse vloeistoffen met het kantelen.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

De ervaringen die ik lees en ook de voorschriften van de fabrikant zeggen dat alles er in kan blijven zitten. Enige wat je moet demonteren is je accu...
Olie, LHM, brandstof, het gaat allemaal goed zegt men.
Op cifo staan meerdere mensen die er ook DS'en met alle vloeistoffen in hangen en daar lekt niets uit.
Enige punt wat ik kon vinden is dat een boxermotor niet kan. Daar loopt bij 90graden kantelen de olie over de zuigerwanden. Maar daar zou je wel mindere hoeken kunnen aanhouden..

Punt is dat ik nu in een ruimte zit en binnenkort naar een grotere ga wss. Maar beide ruimtes zijn niet al te hoog..
Daarbij lijkt werken onderop me veel ontspannener en lichter als de auto gekanteld is..

wimb
afbeelding van wimb

Ik heb zelf geen ervaring, maar mij lijkt het met name een mooie oplossing als je met de motor bezig bent. Je kunt namelijk heel makkelijk onder en boven er bij.
Mocht je 'm aanschaffen dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaring.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Motor steunen vervangen gaat echt niet zo, het lijkt mij eerder iets om als tool te gebruiken bij las werkzaam heden.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Hij is inderdaad niet voor iedere klus geschikt, maar welke brug is dat wel..
Een 2-kolommer of 4-kolommer is leuk, maar heeft ook een aantal nadelen:

- staat vast in je werkplaats plek in te nemen
- Je hebt flink hoogte nodig
- Je hebt een zware vloer nodig

Hier nog wat meer info over deze brug;

http://www.classicpassion.nl/shop/product_enlarge.php?id=31

Hij is volledig demontabel, kan achter in je auto en weegt slechts 62 kg. En dat terwijl hij 3500 kilo kan tilllen..

Hij lijkt me vooral erg handig bij werk aan de bodem, werk aan het veersysteem, werk aan uitlaat, werk aan onderkant motorblok...

Motorsteunen hebben we de gewone motortakel voor.. Daarbij blijven ook altijd de assteunen, oprijbokken en krik uiteraard in gebruik..

Marco

wimb
afbeelding van wimb

En die prijs is ook niet verkeerd voor een nieuwprijs.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Nog een voordeel inderdaad..
2ehands doen ze nog 600-700..
Ga ik niet iemand anders zijn zooi kopen!

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen als je eenmaal zoiets hebt gekocht.

Reken maar dat er meerdere evenementen bij jou gehouden gaan worden met zo`n brug :mrgreen:.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

[on topic weer]
Marco vraagt naar ervaringen........ Niemand?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Wat een gaaf ding is dat zeg! Hmmm..... :roll:

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Mijn sleutelmaatje heeft zo'n ding en het werkt goed, als je geen brug of smeerput hebt.

Overigens haalt hij wél altijd alle sapjes uit de auto voor hij hem kantelt. Dan hebben we het trouwens wel over DSsen.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

GRRRRRR, wegens ernstige ziekte van de eigenaar zijn er ernstige leveringsproblemen.. De oplossing van de Nederlandse leverancier: nu zovast de volledige 800 euro overmaken en dan pas zetten ze me op de wachtlijst.
Dan is het afwachten of en wanneer ik een brug krijg. Kan ook enkele weken/maanden duren :?

Weet iemand hier wellicht zo'n brug te koop?

Matthijs
afbeelding van Matthijs

uit duitsland laten komen ofzo ? doorgaans goedkoper en verzenden is wel te betalen.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

http://www.classicpassion.nl/liqui_kipp_kantelbrug.php ?

http://www.liqui-technik.com/kipp1_nl.html

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

De leveringsproblemen en ziekte liggen dus bij ziekte van de eigenaar van de fabriek in Duitsland... Zijn vrouw schijnt de boel nu heel beroerd te runnen...

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

En Classic Passion is waar ik reeds contact had en waar je dus alleen tegen betaling van 800 euro op de wachtlijst kunt komen...

Matthijs
afbeelding van Matthijs

is dat dezelfde als die van die linkjes?

Iemand zoeken met een voorraad misschien?

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe

Dat is diezelfde ja :wink:

Ik weet dat Autovip ook kantelbruggen levert, maar das een ander systeem en dat staat me veel minder aan. Bovendien kan de liqui kipp veel hogere gewichten aan. max 3500. Van Autovip kan de zwaarste versie max 1700 aan. De lichtere max 1400. VInd ik allemaal wat krap met dit soort formaten auto's! Ik zou hem ook niet op een hefbrug van max 1700 kg zetten en dan er rustig onder sleutelen...

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Kantelbrug

Dat plaatje in het begin van dit topic is van mij.
Ik ben dan ook een tevreden kantelbruggebruiker.

Een paar dingetjes:

De kantelbrug werkt alleen als de hefunit op de beide voorwielen zit.

Een lullig Hema boormachientje krijgt hem niet omhoog. Minstens een 800 W boormachine.

Denk voor je begint waar de auto terechtkomt bij het kantelen. Soms staat daar een schutting, kan je opnieuw beginnen.

Je kan de auto moeiteloos 90 graden op zijn zij zetten. Binnen lazert dan wel alles naar de lage kant.

Je zet je auto er niet zomaar even op. Kost ca 20 min. Alle sappen kunnen blijven zitten, maar wel accu er uit. Dat is voor lasklussen toch al nodig, anders gaan de diodes in je dynamo naar de filistijnen.

In opgeruimde toestand neemt hij weinig plaats in. Past in je auto.

Bij een XM moet je als de auto op de rechterkant gaat wel een klemmetje op de ruitensproeislang, anders loopt die leeg.

Bij een DS loopt de benzine er uit als hij op de rechterkant gaat. Bovendien moet je plankjes van 20 tot 25 mm dik onder de brugdelen leggen, anders raakt je deur de stenen.

Bij een DS is de wielbasis groter dan de koppelstang tussen voor en achter. Daarvoor moet je voor de veiligheid een list verzinnen. Bij een DS er ook op letten dat hij in het stuurslot zit, anders kan de kantelbrug kantelen.

Er zitten geen wieladapters bij voor een DS. Zelf even gemaakt, maar ook te bestellen bij de fabrikanten. Er zijn er twee. Ik heb een Liqui Kipp, ik vind hem eleganter dan de Auto Vip.

Vooral heerlijk bij klussen aan de uitlaat, bodemplaatwerk. Klussen "verzamelen" heeft ook zin. Bij een XM is het erg handig bij hoogteregelaars, hydractiefkleppen en doorgerotte leidingen naar achteren.

Erg goed en frequent op Marktplaats kijken. In twee weken kwamen er twee langs voor ca € 400.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

par eXeMple
afbeelding van par eXeMple
RE: Ervaringen kantelbrug

Mocht iemand interesse hebben in een kantelbrug, op het info mailadres van de club kwam het volgende mailtje binnen:


"beste lezer ik las vandaag op uw forum dat er verschillende mensen op zoek zijn naar een liqui auto kantelbrug ,ik heb er 1 die nog nooit gebruikt is ,dus splinternieuw .voor een fatsoenlijke prijs wil ik hm wel verkopen.hopenlijk heeft er iemand in uw vereniging dan weer een probleem minder. mvg jan van korven"
 

Doe mij een mail op het webshop mailadres van de club als je het mailadres van Jan van Korven wilt weten.