Na een erg warme dag...(met een ijskoude XM airco! ) ...toch maar even voorstellen. Zijn Bart en Hannelore en sinds kort de blije (tot nu toe
) en trotse eigenaren van een mooie donkerblauwe 1998 XM 2.0 Turbo. Een vader die veelvuldig in Franse auto's reed, (Renaultje 8 als eerste auto) Renault en Peugeot en de vele vakanties in het Franse land hebben er vast toe bijgedragen dat bij mij het Franse auto virus werd ontwikkeld. Citroens trokken mij het meest,maar voor Pa was dit geloof ik net een stapje te ver. Sinds jaar en dag rijden we in Oldtimers uiteenlopend van Mini Cooper tot....jawel Mercedes Benz
....jaja. In 2011 raakte we betrokken bij een fikse aanrijding in de buurt van Hoogeveen en de oude schicht was niet meer. Even tabak van het Oldtimer gebeuren en de hobby links laten liggen en alleen verder sturen in onze Citroen C5. Maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan....en kleurde groen...het groen van LHM! Een Oldtimer ging het niet meer worden maar een Youngtimer wel....en zelfs zo 'erg' dat we de C5 hebben verkocht en een XM hebben gekocht....als enige wagen en dus ook dagelijks vervoermiddel! Zijn lid geworden met de intentie om ook daadwerkelijk deel te nemen aan XM-club activiteiten en van plan om via sleuteldagen meer technische kennis op te doen...en hier op het forum natuurlijk ook.
Even Voorstellen
do, 02/07/2015 - 22:21
#1
- 2.0i 16V SX 1996 Blue mauritius
Even Voorstellen
Welkom hier. En natuurlijk willen we foto's van deze XM zien.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Leuk, mooie kleur ;) En rijdt ie een beetje lekker?
Ierse zoefmachine
Welkom! Weer een trotse bezitter zo te lezen!
Welkom Bart en Hannelore! De C5 is een prima en comfortabele Citroën maar een XM heeft toch wat meer kakrakter. Een goede keus ;-)
__________
Crepuscule
Bedankt allemaal voor de vriendelijke woorden. Ze rijdt inderdaad fantastisch,toch is het verschil met de C5 erg groot wat betreft comfort. Onze C5 was een Phase2 met ook hydro vering,en reed ook heel soepel en uitstekend voor het 'betere' bochtenwerk,maar......de XM doet dit nog veel beter of eigenlijk 'anders'. Het lijkt net of de C5 meer 'schommelt',beter weet ik het zo gauw niet te omschrijven. De XM ligt veel duidelijker op de weg,pakt vanzelfsprekend de bochten veel dieper,maar 'more straight' om het maar zo te zeggen. (soms lastig iets te omschrijven). Ook is de 'zit' en het overzicht veel beter. Wat dat betreft heeft een C5 behoorlijke dooie hoeken vind ik,maar misschien is dat persoonlijk. Ondanks haar leeftijd overklast de XM -vinden wij- de C5 op veel fronten en wij hadden een Athena exclusive met alle toeters en bellen. En ja.....dan nog geeneens over het 'karakter' gesproken! Een C5 is een fantastische wagen,maar ik kon haar 'ziel' niet vinden en die ligt bij onze 'Grande Dame gewoon op het Dashboard! Zal van de week wat foto's nemen.
Bart
Gefeli met de XM!
Ik heb een C5 phase1 gehad, en ik had hetzelfde gevoel toen ik overstapte naar de XM: Veel meer vertrouwen als je het ding de bocht om stuurt!
En wat Veen zegt: het ding heeft karakter. Niet altijd een goed karakter, maar toch!![](http://www.xmclub.nl/profiles/commons/libraries/ckeditor/plugins/smiley/images/icon_biggrin.gif)
Hier was ik te laat... alsnog welkom! En feautaeaux!
Luceo non uro....