Even voorstellen Pieter

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Pieters IXEM
afbeelding van Pieters IXEM
Even voorstellen Pieter

Goedenavond dames,heren.

Mijn  naam is Pieter van Eendenburg . Al vanaf mijn 5e levensjaar ben ik in de ban van Citroën. Mijn vader kocht zijn eerste besteleendje van de haagse hondenpolitie en sindsdien is er altijd wel een Citroën in de buurt geweest. In 71 kochten mijn ouders een Mehari die nog steeds in mijn bezit is. Via allerlei eenden , en wat  Bx-en  heb ik nu nog de Mehari , Een ami 6 berline ( mijn laatste restauratie projekt ) en sinds 2015 mijn eerste Xm die nu te koop staat op marktplaats . Dit is een "normale" type 2 , 2 liter zonder poespas . Onlangs viel mijn oog op een 2.0 Turbo automaat met leer èn  airco , want dat wilde ik graag..  De volledige onderhoushistorie zat erbij en het viel mij op dat er behalve goed onderhoud er bijna niets noemenswaardig aan stuk was gegaan in 20 jaar. Dat was toen al voordelig voor jullie en mij want de auto is betaald met onze belasting centen .... Hij is namelijk de eerste jaren eigendom geweest van het ministerie van VROM !

Als ik je vertel dat ik al een jaartje of 35 sleutel en pruts aan simpele a-types kun je je voorstellen dat mij het zweet al uitbreekt  bij de gedachte dat er een vage storing in mijn xm optreed... Daarom hoop ik dat ik behalve lid te worden van jullie club dit forum mij  zal helpen slapeloze nachten te voorkomen...

Rest mij nog even te zeggen dat ik natuurlijk niet veel gewend ben qua luxe , Ik nog nooit een auto gehad heb ,behalve de  bx ,die zo lekker en relaxed rijdt  !  " laag vliegen "noem ik het wel eens...

ik heb het al erg druk met mèhariclub meetings maar  ik hoop toch zeker een groot deel van jullie en de xm-en  te ontmoeten ...op een technische meeting ofzo ?

groeten Pieter.

 

citroen26
afbeelding van citroen26
RE:

Rest mij alleen nog te zeggen: veel plezier met je 2.0 Turbo automaat. En dat je maar weinig tot geen storingen mag ondervinden 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
RE: Even voorstellen Pieter

Welkom Pieter, Dat is een mooie XM inderdaad. Ik heb zelf een handgeschakelde Turbo. Ook fijn maar een automaat lijkt me helemaal geweldig.

__________
Crepuscule

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
RE: Even voorstellen Pieter

Veel rijplezier gewenst, Pieter.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

XM Liefhebber
afbeelding van XM Liefhebber
  • twee keer een 2liter 90,92 en mijn droomauto een turbo CT uit 95
RE: Even voorstellen Pieter

Mooi man , ik heb dezelfde uitvoering maar dan half leer/half alcantra , rijd super

ejmsmeets
afbeelding van ejmsmeets
  • XM 2.0 16V 1998
RE: Even voorstellen Pieter

Welkom Pieter,

Hele mooie auto die er verzorgd uitziet. Ik moet toegeven dat je me net voor bent geweest. Als ik het goed heb stond deze in Bunnik te koop (286.000 km). De kilometerstand schrok ook mij niet af. Bijzonder dat de complete historie erbij leek te zitten.

Uiteindelijk heb ik een simpele handgeschakelde type 2 met 177.000 km aangeschaft.

Binnenkort stel ik me officieel voor hier.

Veel zweefplezier!

Eric

 

 

 

 

 

Pieters IXEM
afbeelding van Pieters IXEM
RE: Even voorstellen Pieter

Ja..bijzonder fijne auto ..heel confortabel. Ik heb ze in Bunnik ,behalve wat lekkages oplossen ,ook de distributie laten doen. Nu is hij qua onderhoud helemaal tip top. Ik merkte wel dat hij wat harder veert dan mijn andere Xm . De achterbollen waren op. Bij aflevering in '96 is er ook nog een standkachel in gemonteerd  . Die doet het niet maar pompt wel zo te horen. Staat dus ook nog op de to do lijst evenals de displaytjes die rare tekens geven.. Kwestie van contacten reinigen begreep ik .

 

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE: Even voorstellen Pieter
Bij de display is het een beetje afhankelijk welke. De automaatbak indicatie in de teller is bij rare tekens vaak inderdaad een kwestie van uit elkaar halen en schoonmaken. Als je "niets" ziet even het lampje vervangen. Klokje rechts zijn meestal de lampjes en de display links is vaak was lastiger. Meestal redt je het niet met schoonmaken. De verbinding tussen print en display is dan niet meer goed. We verkopen gereviseerde in het magazijn van de club...