ik ben druk opzoek naar de gegevens van de standaard radio die in mijn XM zit.
heb het boekje van betreffende radio+cd speler er bij.
maar er staan geen gegevens van verbruik en uitgangs vermogen.
ik stond versteld toen ik voor 2x 130 watt pioneer en achter 2x130watt pioneer plaatste en deze al vol bonkend klonken op volume 17 en verder over hun nek gingen en gingen stinken.
echter met de pioneer 4x45watt was voluit geen probleem, maar de standaard radio van de XM scheind meer televeren.
kan iemand mij deze gegevens toegeven,
alvast bedankt
De standaard Philips radio (type 4040) heeft 4 x 25 Watt volgens de Citroen documentatie.....
minder dus dan je verwacht. Ik denk dat er iets anders niet klopt.
THNX
ja zeker minder dan ik verwacht :shock:
:lol: :lol: 130 watt speakers in je auto. Maar voor wat betreft het over de nek gaan en stinken, zou ik toch eens de polariteit controleren.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark! Luidsprekers hebben geen 'last' van polariteit. :evil:
Of bedoel je dat de uitgang werd kortgesloten aan het chassis?
Volgens mij zit er toch echt wel een plus en een massa aan....... Verkeerd om geeft wel geluid maar eerder bonkend zoals TS het noemt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Welnee. Die 2 draden gaan naar een magneetspoel. Die plus- en min-symbolen zijn er alleen maar voor dat je links en rechts (en voor en achter en weet-ik-veel-wat-dolby-7.1-surround-nog-meer-heeft) op dezelfde manier aansluit.
de + en - zijn voor.
+ en - goed aangesloten de basse word temaakt met intrekken van de gehele spoel.
verkeerd aangesloten de speaker komt naar buiten en de buiterand kan gaan scheuren.
kwalitatief zelfde effect alleen slijtage is er meer.
brandende spoelen wijzen opeen voltage van ruim 24+ volt tot 35v constand opeen spoel.
130 waat draaagd al 29 volt spanning op 8 ohm en 4 ohm nog zoon 14 volt en dus 2 ohm geleverd zoumoeten worden door de versterker om 8 a 9 volt 130 watt te kunnen genereren.
maar deze gegeesn kwa OHM/weerstand in de versterker kan ik nergens iets terug vinden, het is idergeval geen mosfet versterker.
Het zou me niets verbazen als die uitgang een een of ander vaag klasse b-achtig ontwerp zou zijn. Het is tenslotte een ouderwetse Philips. :lol:
ouderwetse philips ?
er stata produced eind 1997, dus voor die tijd nog nieuw lijkt me.
wat is de platte stekker eigenlijk ?
na de -pool van de accu gehalad tehebben, heeft de radio Code aan.
maar kan nergens een code vinden , hoe krijg ik deze werkend ?
door de code in te voeren, duh.......
:mrgreen:
dat doen je door de 1 ingedrukt te houden tot er een liggend streepje verschijnt. Met de pijltje omhoog of pijltje omlaag het gewenste eerste cijfer selecteren en bevestigen met de 1. Vervolgens 2de, 3de en 4de cijfer en afsluiten met de 1.
Als je de code niet hebt ben je zuur. Er zijn bedrijfjes die de code kunnen leveren, Google maar eens. Misschien staat de code op be behuizing van je radio geschreven als je deze uit de auto haalt. Of op (een papiertje bij) je autopapieren....
edit: die platte stekker is voor de stuurbediening normaal gezien.
aha dus op overschijvings bewijs stata een nummer geschreven rechts boven, dat kan dus de radio code zijn :wtf:
toch maar eens proberen vande week, de radio is er nu uit.
als het 4 cijfers zijn zou dat zo maar kunnen. Of het is natuurlijk de startcode voor de Xm. Of de pin van de vorige eigenaar :mrgreen:
de start code is nog indentiek aan de oude, die ga ik binnekort veranderen, deze code bestata uit 4 cyfers en is anders.
dus het proberen waard
Als je te zware speakers op een suf slap versterkertje of eindtrapje hangt en deze kunnen het niet meer bolwerken dan kan het voorkomen dat je alleen nog maar een afgevlakt gelijkstroompje krijgt en daarmee smeltende spoelen. Daarom gaat het zooitje ook zo kraken
oke weer wat geleerd.
Inderdiet. Zeker bij grootvermogen kwaliteitsluidsprekers wordt naast het maximum vermogen ook het minimum vermogen opgegeven.