Hydrauliek leiding

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Friso
afbeelding van Friso
Hydrauliek leiding

 Beste XMers,

De rubber (kunststof) hydrauliek leiding 5270 EA  die in een koker ,,loopt,, vanaf de hogeregelaar naar het retourvat met een aftakking naar het stuurhuis  is 

gebroken , met een pijpje en 2 klemmen  provisorie,s gerepareerd  . Ik wil graag  een betere  oplossing, wie weet raad ? het betreft 1999 CT.

 Vast bedankt, Gewo

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

In principe bestaan de retourslangen / 'octopussen' uit ordinaire brandstofleiding, samengevoegd dmv. plastic slangverbinders. (t-stukjes en y-stukken. Uiteraard wel oliebestendig plastic). 

Na de slangen op deze stukken te steken werd er een malletje omheen gedaan waarin wat rubber oid. werd geperst om de koppelingen solide te maken en er wat minder 'houtje-touwtje' uit te laten zien.

Dus wil je een mooiere oplossing? 
Haal de bundel uit de wagen, meet de interne diameters en lengtes van de slangen en schaf deze aan inclusief de splits-stukjes. 
Voor het fixeren van de slangen op de splits-stukjes kan je dan of gewoon slangklemetjes gebruiken (welke waarschijnlijk wel achter vanalles blijven haken bij terugplaatsen van de bundel) of lekker gaan smeren/boetseren met zwatre PU-kit.

Een gebruikte retour-bundel aanschaffen is eigenlijk kansloos. Deze zijn net zo goed uitgehard en staan op punt van breken als wat je al had.
Een stel verse slangen zijn flexibel en veel hanteerbaarder bij het terugplaatsen.

 

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

Mark383
afbeelding van Mark383
  • 1998 2.0 TCT Blue Balmoral
RE: Hydrauliek leiding

Wellicht kan je hiervoor slagen by Chyparse. Ik heb daar recent ook een nieuwe retourleiding gehaald.

Zie https://ds21.eu/hydraulische-leidingen-en-toebehoren.html