Hydraulisch leidingschema XM 2,5 TD 1998

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
xmturboct
afbeelding van xmturboct
Hydraulisch leidingschema XM 2,5 TD 1998

Beste techneuten,

Vanochtend werd ik gebeld door 'Nederbelg' Frans, een enthousiast bestuurder van een XM met inmiddels 700.000 kilometer aan ervaring. Onlangs zijn de hydraulische leidingen aan de achterkant allemaal doorgeroest. De XM staat daardoor stil. Frans vroeg of ik hem kon helpen. Maar ik ben geen techneut. Gelukkig kan ik wel een  bericht op het forum plaatsen namens Frans. Hieronder zijn vraag:

Mijn Citroen XM 2,5 TD Exclusive bouwjaar 1998 met ca 700.000 km op de teller die dagelijks voor woon-werkverkeer gebruikt wordt, heeft het volgende probleem: doorgeroeste leidingen. Het zijn de leidingen die gemonteerd zijn op de achteras. Nu heeft deze auto 8 veerbollen. Ik ben op zoek naar een hydraulisch schema waarop deze 8 veerbollen te traceren zijn, zodat de het leidingwerk hersteld kan worden. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om die schema's te achterhalen. Tot nu toe is dat niet gelukt.  Ik hoop dat iemand mij zsm hiermee kan helpen. Dan kan ik de XM weer gebruiken waar hij voor bedoeld is: kilometers maken.


Namens Frans bedankt.

Arjan
 

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
RE:

Volgens mij is de beste manier om dit te herstellen de leidingen er 1 voor  1 uithalen. dus eerst 1, daarmee naar een garage die de leiding kan namaken in cunifer. en dan deze weer monteren voor je de volgemde doet. Op deze manier heb je helemaal geen schema nodig. Je kunt ook zelf leiding op rol en een felsaparaatje aanschaffen en het zelf doen. Cunifer is heel buigbaar en roest niet. Als je de leiding maar van de juiste lengte maakt kun je deze prima in de juiste vorm buigen. Zo heb ik dat gedaan bij mijn berline. Kapotte leiding eruit en meegenomen als voorbeeld voor de lengte. wartels van de oude leiding overgezet op de nieuwe hoewel je deze Ook nieuw kunt kopen.

dr.emiel
afbeelding van dr.emiel
  • V6 Exclusive BVA 2000
  • GSA Break '84
  • Xm Multimedia V6
  • V6 VSX BVA '97
  • V6 Exclusive BVA '96 (RIP)
  • V6 Break BVA '94 (RIP)
  • V6 Ambiance BVA '89 (RIP)
  • ID 19 Break Ambulance Usine 1967
RE: Hydraulisch leidingschema XM 2,5 TD 1998

Ik heb hier het werkplaats handboek (engels) van S2 alleen dat is ongv. 650MB daar staat alle info in.

Een prive berichtje met je mail adres en ik verzend het met wetransfer.

Geen sappels maat, geen sappels..

Beeke
afbeelding van Beeke
RE: Hydraulisch leidingschema XM 2,5 TD 1998

Staat daar ook de V6 in?

Als dat zo is, zou ik het erg waarderen als ik ook een versie kan krijgen :-)

dr.emiel
afbeelding van dr.emiel
  • V6 Exclusive BVA 2000
  • GSA Break '84
  • Xm Multimedia V6
  • V6 VSX BVA '97
  • V6 Exclusive BVA '96 (RIP)
  • V6 Break BVA '94 (RIP)
  • V6 Ambiance BVA '89 (RIP)
  • ID 19 Break Ambulance Usine 1967
RE: Hydraulisch leidingschema XM 2,5 TD 1998

Ja, de 24 klepper wel de 12 klepper niet, dwz wel de schema's etc.. maar niet het blok.

Stuur maar een bericht met je mail adres, dan krijg je hem ook.

Geen sappels maat, geen sappels..