Mijn motor start prima, maar slaat niet aan helaas..... de benzinetoevoer is gecheckt en is perfect!
Nu zit er in de auto een - niet meer werkende - alarminstallatie in.
Kan die de boel torpederen? (bijv. dat-ie de stroomtoevoer afsluit)
Ik meet dus geen spanning op de injector van mijn Monopoint.
Krijgt-ie Plus en Min? of Plus en Geschakelde Plus?
Ik zie hier bijna een vraag de pagina verlaten waar niemand op heeft gereageerd. Heb je het al gevonden?
Helaas heb ik ook geen zinnig antwoord voor je.
__________
Crepuscule
Ja alarm wat niet goed uitgebouwd wordt kan dit soort ellende veroorzaken, maar hoe op te lossen is een heel ding.
Je zal alle kabelbomen waaraan gerommeld is moeten nalopen, schema van het alarm is je beste leidraad.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja Mark, ik ben maar begonnen om het alarmsysteem minitieus te demonteren.
Ik bedacht dat het goed zou zijn om op papier te zetten hoe het gezeten heeft.
Inmiddels heb ik een XM Vraagbaak via Marktplaats te pakken (voor mogelijke schema's), en ben daarnaast ook
in contact gekomen met een voormalige Citroen automonteur.
Zodra de Vraagbaak binnen is, gaan we er samen verder naar kijken.
Ja, het verbaast me echt hogelijk dat er geen bruikbare reactie komt.....
Ik werd op dit forum geattendeerd als zijnde in technisch hoogstaander forum dan het algemene Citroen forum, dus had hoge verwachtingen.
Maar dat lijkt niet het geval...
Dit is geen hogere wiskunde, aftermarket alarmen geven in 8 van de 10 gevallen altijd gelazer. En mijn antwoord had je denk ik zelf ook kunnen wel verzinnen, ben dan ook niet erg content dit nu te lezen. Of vat ik het nou verkeerd op?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik denk dat je 't inderdaad een beetje verkeerd opvat. :) Er wordt er meer op gedoelt dat het forum nogal dood is.
Natuurlijk is het hier geen betaalde helpdesk, maar als je specifiek hiernaar wordt doorverwezen omdat hier veel technische kennis/hulp te krijgen valt, dan kan ik me voorstellen dat het nogal zuur voelt als er gewoon wekenlang geen response op je vraag komt. Je wil toch ook verder kunnen met je probleem.
XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op.
Als ik wat meer gegevens heb, bouwjaar en type motor en het alarm, kan ik je uit het werkplaats handboek de gegeven van bedrading en werking van de motor scannen en op dit Forum zetten.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
inderdaad, zo is het!
en uiteraard was het me niet bekend, dat het forum niet meer zo leeft....
maar goed om te weten.
Bedankt voor je reactie i.i.g. !
En ik denk (en hoop) dat blaueboot het Citroen Forum bedoeld en niet dit forum.
Zoals je kunt lezen biedt A.vaneijk (Aad) aan e.e.a voor je uit te zoeken als je met goede info komt betreffende je XM
__________
Crepuscule
Aad, ik heb 2 foto's gemaakt van het alarmsysteem.
Van het deel (met sirene, denk ik) - Gemini 1002
+ het kleine kastje wat ik onder het dashboard vond, de Gemini 1023.
Ik heb het alarmsysteem inmiddels uitgebouwd, en de bedrading gemerkt, zodat ik i.i.g. weet hoe het gezeten heeft.
Ik vergat nog even de gegevens over de motor te vertellen:
- auto is van 1990
- motor is een 2.0i
weet je dan voldoende?
Fijn om te lezen dat het hier een actief forum is, en helemaal super dat Aad e.e.a. probeert uit te zoeken!
Over het alarm heb ik alleen de beschrijving van het originele TEXalarm.
Ik denk dat de daarop gegeven aansluitingen niet helemaal met jouw apparaat overeen zal komen
Ik zal in ieder geval het schema van het management van de auto morgen scannen zodat alle over de monopoint aansluitingen te volgen zijn.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
De bestanden uit het Werkplaats handboek zijn te groot om op het forum te zetten. 29.368 k groot 37 PDF bladen
Ik heb een privé bericht gestuurd met de vraag om je mail aders door te geven zodat ik de gegevens via WeTransver kan versturen.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!
Het alarm bleek dus alleen maar een anti inbraak alarm te zijn, en geen start onderbreker.
Inmiddels is wel duidelijk dat er bij het starten 12v op de injector staat; spoeltje is ook gemeten, dus lijkt het naaldje vast te zitten.
Ik denk erover om 'm ultrasoon te reinigen. Er is ook heel voorzichtig met perslucht geprobeerd of het zeefje open was, en dat is zo.