Bij de eerste type XM zit een verdeler om bij het teruglopen van de druk diversen onderdelen af te sluiten zodat als laatste voor de rem nog voldoende overblijft in de voorraad bol.
Deze plunjers worden afgesloten van buitenaf met een dop waar op een O ring, net zoals bij de druk regelaar op de achterkant.
Bij mijn XM sloten de O ringen niet meer voldoende af waardoor er aardig wat LHM er langs begon te lekken.
Gelukkig zijn de O ringen te vervangen, er staat een beschrijving met foto's in het werkplaats handboek onder Nr. 10
Wel een rot klus waar je een volle dag me bezig bent maar met succes het is weer droog onder de motor.
Knap werk Aad. Hoop gedoe voor een O-ringetje. Respect!
__________
Crepuscule
Het zijn vier afsluit pluggen van 15 mm. en dat geeft behoorlijk wat lekkage. De openingen die je ziet zijn voor de leidingen drie onder en twee boven.
De pluggen vier stuks zitten aan de zijkant twee links en twee rechts.
Citroën XM is bijzonder, Hou hem heel !!