Lexia en VC

13 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Lexia en VC

Mijn Lexia ziet zowel de motor als de ABS maar niet de veercomputer.
De rode XM 2.1TD Break service '98 heeft gisteren een uitgebreide en nodige ballenbeurt bij Chyparse ondergaan.
Evident tijdens de rit naar huis was dat de Hydractieve vering niet naar soepel schakelt.
Een half jaar geleden nog uitgelezen en gereset, na enkele maanden bleef het lampje uit. Waarschijnlijk de stuurwielsensor, net als de vorige keer.

Wat nu ook probeer, ik krijg geen contact met de VC. De diagnosestekker echt tot op de bodem in zijn gat. Contact af en aan, het wil niet. Ook zekering 7 blijkt in orde.

Wie heeft het verlossende woord?

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: Lexia en VC

Het zou natuurlijk kunnen dat de VC overleden is.....

arendonk
afbeelding van arendonk
Re: Lexia en VC

Dat denk ik ook. Je zou een ruilexemplaar moeten proberen om het uit te sluiten.
Natuurlijk kan het ook in de diagnosestekkeraansluiting (leuk voor scrabble) zitten, maar dat geloof ik niet zo.

detlev
afbeelding van detlev
Re: Lexia en VC

Als je weet wat voor VC het is kun je hem soms rechtstreeks benaderen en dan toch vinden. Heb ik gehad met de ABS. En het is ook vaak toch verstandig om het echte VIN in te geven, volgens mij staat daar stiekum info in, gaf bij mij in ieder geval betere resultaten dan 12345678901234567...

En een handtekening!!!!

Jan-hendrik
afbeelding van Jan-hendrik
Re: Lexia en VC

arendonk zegt:

Dat denk ik ook. Je zou een ruilexemplaar moeten proberen om het uit te sluiten.
Natuurlijk kan het ook in de diagnosestekkeraansluiting (leuk voor scrabble) zitten, maar dat geloof ik niet zo.

De Chinese clone Lexia staat bekend voor de problemen met de stekkeraansluiting. Daarover zijn vele pagina's geschreven op de Engelse forums.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569

Hiroshima, Japan

detlev
afbeelding van detlev
Re: Lexia en VC

Ja, maar als de stekker niet goed zit leest hij NIETS uit. En er werd al aangegeven dat MM en ABS wel uitgelezen konden worden.

En een handtekening!!!!

Jan-hendrik
afbeelding van Jan-hendrik
Re: Lexia en VC

De stekker heeft veel contacten.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 68k km LHD RP8569

Hiroshima, Japan

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Lexia en VC

Ik krijg de ene keer ook met meer computers contact dan de andere keer. Hoewel het meestal wel werkt.
Ik heb gemerkt dat bij invoeren van VIN 99999999999999999 en ORGA 9999, krijg je alle mogelijke computers te zien per systeem.
Als je weet waar je over praat, kun je de juiste type computer selecteren en op die manier contact maken.
Als je NIET exact weet waar je naar zoekt maar je hebt wél quite some time on your hands, dan kan je door trial & error erachter komen wat voor computer er in jouw auto gemonteerd zit.

Deze methode werkt ook prima voor (bijvoorbeeld) een Y3 waar iemand ooit een H4 veercomputer in gezet heeft. Of welk type XM dan ook waar een vroegere of latere computer in overgezet is. Met netjes de juiste VIN ingegeven zul je dan nooit de veercomputer kunnen aanspreken.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: Lexia en VC

Met serie2's heb ik ook meegemaakt dat er met de chinese stekker de ene computer uit te lezen is en de ander niet.

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: Lexia en VC

Citroën-das-pas-fën zegt:

Ik heb gemerkt dat bij invoeren van VIN 99999999999999999 en ORGA 9999, krijg je alle mogelijke computers te zien per systeem.
Deze methode werkt ook prima voor (bijvoorbeeld) een Y3 waar iemand ooit een H4 veercomputer in gezet heeft. Of welk type XM dan ook waar een vroegere of latere computer in overgezet is. Met netjes de juiste VIN ingegeven zul je dan nooit de veercomputer kunnen aanspreken.

Hoe stom kan een mens zijn! Dat ik daar zelf niet op kwam. Als je een VC verruilt is het erg logisch dat je dan niet je VIN moet gebruiken. Dank, dank!
Gelukkig is de variatie in VC's beperkt.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Lexia en VC

Ik vulde altijd 0000 in met hetzelfde effect ;) En dan idd alle ecu's maar langslopen tot er 1 pakt

detlev
afbeelding van detlev
Re: Lexia en VC

Gaat dit verhaal niet alleen op voor de volledige controle? Volgens mij kun je als je kiest voor het controleren van specifieke onderdelen altijd zelf aangeven welke computer je hebt...

En een handtekening!!!!

JanSr
afbeelding van JanSr
  • XM V6 12V Break Aut '96
Re: Lexia en VC

Inmiddels de makke gevonden.
Na het wisselen van de kachel bleek de dikke stekker onder het schutbord rechts niet goed op zijn plek te zitten. Daar blijken allerlei hydractiefsignalen doorheen te gaan, ook de prik voor de VC.

Nu werkt het weer, na een paar weken hobbelen, uitlezen gaat ook prima.

Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.