Linker display type I of type II, de verschillen

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Linker display type I of type II, de verschillen

 

Heb ik nou een display van een type I, of van een type II in de hand? Hieronder de uiterlijke verschillen tussen een type | en een type II scherm.

Boven type I, onder type II.

Type 1 heeft 3 printplaten welke bevestigd zit met 3 schroefjes die zichtbaar zijn. ook de print is zichtbaar door het raster, dit is bij een type II niet het geval door een kunstof beschermstrip. 

 

Boven type I, onder type II.

Type 1, witte nokjes zichtbaar van het raamwerk waarop de printen gemonteerd zitten. Van de type II zie je het bevestigingshuis (wit)

 

Links type I, rechts type II.

Bij een type I is het 'nokje' gelijk aan de uitsparing, bij type II is het 'nokje' maar voor de helft uitgevoerd.

 

Intern is het niet heel erg verschillend zij het bij een type 1 scherm de connectie print/display met een elastomeric-connector is uitgevoerd en bij een type II met een printbaan in plastic geseald. Die laatste is debet aan het dode pixelprobleem.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
RE: Linker display type I of type II, de verschillen

Misschien is het nog de moeite waard om te vermelden dat ze niet uitwisselbaar zijn; de pinbezetting is anders.

Zet je een type 1 display in een type 2 auto dan begint -ie te piepen. Geeft niets weer op het display.

Omgekeerd heb ik geen ervaring mee aangezien ik nog nooit een type 1 bezat.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
RE: Linker display type I of type II, de verschillen

Omgekeerd doet die helemaal niks.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.