Ik wil een lpg installatie laten inbouwen in mijn XM 2.0 Turbo. Iemand ervaringen e/o goede tips. Ik denk aan een Landi VGI G3 installatie.
vast bedankt
LPG inbouw
di, 15/03/2011 - 22:23
#1
LPG inbouw
Een welgemeend advies: niet doen met die motor. De kleppen zullen elke 20.000 km gesteld moeten worden en da's geen fijn klusje.
Hoe die motor op LPG loopt heb ik geen idee van..
ALS je het doet zou ik eens bij Allround LPG in Spijkenisse aankloppen. Dat is echt DE gasspecialist in Nederland.. Erg kundig, ontwikkelt zelf ook LPG installaties, maar voert ook de grote merken en is daar voorkeursleverancier van.. Prijstechnisch is die ook erg interessant en ze leveren gewoon erg net werk :!:
Lopen doet ie vast wel maar de TCT kop is al heel gevoelig voor scheurtjes tussen de kleppen.
Ik zou het alleen doen met een aftermarket aansturing en LPI en een goede tune afgesteld op deze motor. Anders kan je net als wim zegt veel te vaak je kleppen gaan stellen en heb je voordat jeje gas installatie eruit hebt een nieuwe kop nodig
Even dit topic terug leven inblazen. Ik ben al een tijd aan het overwegen om mijn 2.0T op gas te leggen. Begin deze week bij verschillende installateurs een offerte aangevraagd. Hierop kreeg ik van 1 installateur te horen dat zij daar geen goede ervaringen mee hebben. Niet zozeer omwille van de kleppen maar de motor zou gaan stotteren, onregelmatig lopen, stilvallen, ongevraagd op benzine overgaan enz. Die installateur werd daarom door de invoerder Lovato en Landirenzo afgeraden om die blokken naar LPG/LPI om te bouwen.
Dat was wel de enige die het afraade. Zijn hier ervaringen met deze blokken op gas?
Ik zit ook aan LPG te denken voor mijn TCT. Mij werd een Prins VSI2 G3 geadviseerd + een klepsmeersysteem. (Landirenzo is goedkoper maar ook wat onbetrouwbaarder) Ik heb van TCT's op LPG gehoord met meer dan 3 ton op de klok.
__________
Crepuscule
Ik heb ook sinds vandaag een Turbo CT. En overweeg misschien ook LPG. Heeft iemand hierboven al LPG ingebouwd en wat zijn de ervaringen?
Met vriendelijke groet, Edwin
Ik was het inderdaad van plan maar heb er toch vanaf gezien. De TCT lijkt niet heel geschikt te zijn voor LPG en ik heb eerder een 2.0 op LPG gehad en had daar toch wel veel problemen mee.
__________
Crepuscule
Het kan wel degelijk. Er zijn mensen die tevreden waren met een LPI installatie.
Zoals hierboven gezegd zit je met het stellen van de kleppen. Daarvoor moet de nokkenas eruit, en dus de distributie eraf etc. Dat is een rotklus om elke 10/20k kilometers te doen.
Er zijn meerdere motoren die geschikt zijn voor LPG in de XM, alle motoren met hydraulische klepstoters zijn daar ideaal voor, dan zit je niet met het stellen van de kleppen. De 16v is bekend omdat daar makkelijk gas in te bouwen is. Hydraulische klepstoters, ruimte onder de motorkap. TCT is dan toch tricky.
Zijn er leden in de club met een 2.0 TCT op LPG met een klepsmeersysteem? Dat moet toch de kleppen een wat langere levensduur geven lijkt mij en zorgt ervoor dat je minder vaak hoeft te stellen.
Met vriendelijke groet, Edwin
Ik heb zelf ook een aantal offertes gevraagd en 1 van die firma''s zei vlakaf dat zij slechte ervaringen hebben met een tct op LPG. Ik heb toen besloten om het zo te laten. Als ik nu bovenstaande reacties lees misschien maar goed ook.