nieuwjaarsmeeting 2012

Pagina's

59 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
midimaze
afbeelding van midimaze
  • 2.5 TD
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Planning ingeschoven, ik kom ook morgen met m'n vriendin :)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

:thumbup:

detlev
afbeelding van detlev
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

/me is ziek

En een handtekening!!!!

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Niks gemist hoor ik ben ook al thuis. :mrgreen:

Nee geintje, ik moest eerder weg, morgen een verhaardag van de oudste moest nog een hoop doen.
Wel een interessante uitleg over de kachel bediening gehad via een opstelling van een Xm dashboard,
Willem Roest heeft weer mooi werk geleverd. :clap:

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Het nieuwjaarsevenement met de presentatie van Willem Roest was top :thumbup:. De groene oliebollen waren lekker :mrgreen:

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Het was inderdaad leuk en goed verzorgd! Mooie presentatie inderdaad van Willem Roest. Binnenkort dat temperatuursensortje bij de binnenverlichting eens demonteren, inspecteren en schoonmaken. Wellicht dat ik dan de temp weer gewoon op 20 of zo kan zetten ipv 22 a 23 om het een beetje lekker warm te krijgen.....

marcelka
afbeelding van marcelka
  • 2.0 TCT VSX aut. 1999 - 397.000 km - RIP
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Leuk, gezellig, relaxed en leerzaam!

Goed verhaal van Willem :clap:

Zou ook een idee zijn voor het magazijn: parts experience center :mrgreen:

wimb
afbeelding van wimb
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

midimaze zegt:

Planning ingeschoven, ik kom ook morgen met m'n vriendin :)

En leuk om het gezicht achter de avatar te zien.

De dag was reuze interessant en leerzaam. Zo'n verhaal aan de hand van de techniek is vele malen aansprekender dan, zoals de voorzitter treffend zei 'een powerpoint presentatie'.
En ik ga me nu als de wiedeweerga melden bij Mike want ik is stout geweest. :oops:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

furriegurrie zegt:

Het was inderdaad leuk en goed verzorgd! Mooie presentatie inderdaad van Willem Roest. Binnenkort dat temperatuursensortje bij de binnenverlichting eens demonteren, inspecteren en schoonmaken. Wellicht dat ik dan de temp weer gewoon op 20 of zo kan zetten ipv 22 a 23 om het een beetje lekker warm te krijgen.....

+1, maar ik trek me weinig ervan aan wat er in het display staat, ik zet hem gewoon zo hoog dat ik me behaagelijk voel. De ene keer is dat bij 22 de andere keer pas bij 25.

Ja en waar krijg je dat nog?, de ene dag zit het dash nog in de XM, de andere dag is het een studie object voor een select gezelschap :D
Dat vind ik nou zo puik aan de Jong :clap: :clap:

En nog een oproep, die gene die foto's gemaakt heeft s.v.p. mailen aan webmaster@xmclub.nl. b.v.d.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

gomp
afbeelding van gomp
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

furriegurrie zegt:

Het was inderdaad leuk en goed verzorgd! Mooie presentatie inderdaad van Willem Roest. Binnenkort dat temperatuursensortje bij de binnenverlichting eens demonteren, inspecteren en schoonmaken. Wellicht dat ik dan de temp weer gewoon op 20 of zo kan zetten ipv 22 a 23 om het een beetje lekker warm te krijgen.....

Dat heb ik ook idd maar eens even op het todo lijstje gezet. Jij moet dus ook de boel digitaal flink opjagen om het goed warm te krijgen ?

furriegurrie
afbeelding van furriegurrie
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

ja, sinds het wat kouder is inderdaad. Vorige winter was dat niet het geval.
Ik heb met het verdamperverhaal ook alle kleppen gecontroleerd en de boel gesmeerd, dat werkt dus allemaal volgens mij.'

Ik denk dus dat de info over de binnentemp niet goed doorkomt...

wimb
afbeelding van wimb
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Ik denk dat de regeling wel aardig klopt maar we zijn zo stom om op lederen zetels te willen zitten. Koud leder is echt koud. Sinds ik met koeienvel rij krijg ik met koude veel commentaar over de binnentemperatuur van moeders.

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Is ook een kwestie van temperatuursensatie. Ik ben absoluut van de koude-adepten: 19-20 graden is warm genoeg voor mij (en bovendien ook wetenschappelijk bewezen de optimale temperatuur om je te concentreren). De meeste bijrijders vinden dat te koud. Wat dat betreft jammer dat de XM niet over gescheiden temperatuurzones beschikt.

Het onderhoud van de temperatuursensor is heel simpel en behoort tot mijn standaard onderhoudszaken. Hoe langer je het niet doet, hoe meer het aankoekt namelijk en uiteindelijk draait het vennetje helemaal niet meer. Is meestal wel een gepriegel. Of heeft Willem daar nog specifieke tips over gegeven? (Misschien een Howto van maken voor degenen die er niet bij waren?)

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Jazeker Marc, dat je er bv niet zomaar perslucht door heen moet jagen maar dat je het fannetje met een klein schroevedraaiertje moet blokkeren alvorens je dat doet. Anders blaas je het dingetje meteen stuk. Toch maar erbij zijn de volgende keer!!!

Marc Alsemgeest
afbeelding van Marc Alsemgeest
  • 10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
  • Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Nee, dat had ik al bedacht. Heb zo een keer een koeler van computer CPU gemold. Gebruik nu altijd kleine schroevedraaiers idd en kleine, stevige kwastjes. om alle stof er tussenuit te krijgen.

Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Even een kleine foto impressie van gisteren:

IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KHQL3AZ4.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BTTNJZUK.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IUYOMJNH.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JTD7H3ON.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3CD7LST.jpg)
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YLXYSLJU.jpg)

En ik blijf het een mooie locatie vinden, zo onder de aanvliegroute van Schiphol:
IMAGE(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NPTDARR.jpg)

gomp
afbeelding van gomp
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Marc Alsemgeest zegt:

Wat dat betreft jammer dat de XM niet over gescheiden temperatuurzones beschikt.

Die gescheiden zones zijn er wel, maar dat is dan weer enkel weggelegd voor het gewone volk die een handbediende kachel hebben. De luxe paardjes hebben dat niet :?

wimb
afbeelding van wimb
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Via het privécircuit heb ik ook een foto die, laten we zeggen heel bijzonder is. Het toont bepaalde mensen op een zodanige manier actief dat Peter R. de Vries er spontaan een programma aan zou wijden. :angel: Maar voor het clubblad zou het wel een leuke foto zijn.

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

:lol: :lol:
Mooi he

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Leuke foto's Mike :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

wimb zegt:

Via het privécircuit heb ik ook een foto die, laten we zeggen heel bijzonder is. Het toont bepaalde mensen op een zodanige manier actief dat Peter R. de Vries er spontaan een programma aan zou wijden. :angel: Maar voor het clubblad zou het wel een leuke foto zijn.

Ja, duuhhh: pix's or it dindn't happen!

midimaze
afbeelding van midimaze
  • 2.5 TD
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Nog even voor de electro mensen, dit is dus de sensor die ik aan de recirculatie knop wil gaan hangen binnenkort. De sensor zal niet het probleem zijn, eerder de draad door het schutbord heen werken...
http://www.sensata.com/download/auto-acm-gas.pdf

wimb
afbeelding van wimb
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Mwahh, dat valt mee hoor. Aan de passagierskant zit net zo'n rubberen tule als aan de linkerkant, maar die zit niet tjokvol. Er loopt alleen wat bekabeling van de ECU en het komt uit onder ....... surprise! het handschoenenkastje. Het zit globaal achter de unit voor de centrale deurvergrendeling. En vanuit de motorruimte gezien schuin rechts achter de veerpoot.

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Zonder al te veel off topic te willen raken, bij BMW is zoiets al een jaar of 20 leverbaar. Het heet AUC, Automatische Umluft Control. Je komt dit vrij veel tegen dus je zou de sturing, sensor e.d. eventueel uit een sloper kunnen halen. Als je er prijs op stelt heb ik nog wel een PDF'je met wat meer info dat ik je kan mailen. Misschien heb je er iets aan.

gomp
afbeelding van gomp
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Niks zeggen, het is er nog steeds leverbaar zeker :|

Maar zonder dollen, die sensor zou je moeten waarschuwen als er koolmonoxide vergiftiging kan gaan optreden ? een soort kanariepiet ? Hoe groot is dat gevaar daadwerkelijk in een auto ? De eigenschappen van koolmonoxide ken ik, maar zodra je het ook maar een beetje benauwd krijgt, dan is de eerste reactie toch om een raam open te doen ?

Lucas Unger
afbeelding van Lucas Unger
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Nee, kort samengevat komt het er op neer dat als er een stinkdiesel voor je rijd de auto dat ruikt en de ventilatie automatisch in de recirculatiestand zet. Zodra je de stinkdiesel voorbij bent gaat de klep weer open en krijg je weer frisse buitenlucht binnen.

Citrophile
afbeelding van Citrophile
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Het gaat over stikstofoxiden, ook niet gezond voor je maar gelukkig niet zo direct ernstig als koolmonoxide.

wimb
afbeelding van wimb
Re: nieuwjaarsmeeting 2012

Zullen we weer terug on topic gaan? :moderator:

@Midimaze: Ik vind het interessant wat je wilt gaan doen. Zal ik het draadje afsplitsen?

Pagina's