nou het is toch gelukt!!! aandrukken met de bahco was de truc.
kan iemand mij helpen bij het weer monteren van de remdrukschakelaar? ik heb de how-to voor het schoonmaken geprobeerd en dat is prima gelukt. Alleen lukt het mij nu niet meer om de leidingen geplaatst te krijgen... :( Na 4 uur zwoegen heb ik de achterste 2 erin, maar de voirste lukken mij niet meer en ik heb nu rauwe vingertoppen van het proberen, dus als iemand tips heeft of mij wil komen helpen: HEEL GRAAG!!!!
lokatie Enschede
Wat was de reden voor deze operatie?
Ierse zoefmachine
De reden voor deze operatie is dat ik graag aan de slag wil met de how-to's van dit forum. Ik heb het systeem al een keer gespoeld met hydraurincage en Ik wil graag het hele veersysteem langs om alle componenten een keer schoon te maken. Dit leek mij de makkelijkste om mee te beginnen. En het verwijderen en schoonmaken is idd niet moeilijk, maar het terugplaatsen, liggend onder de auto (op bokken), viel mij niet mee. Nu ik de truc heb om de leidingen te kunnen aandrukken, kan het een stuk sneller.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
OK. Ben wel benieuwd of je het merkt met remmen.
Ierse zoefmachine
Met remmen niet echt veel verschil, de schakelaar was ook niet echt super vuil, er zat een grijze waas op alles, die ik met remmenreiniger makkelijk kon verwijderen, er zat geen drap in.
de truc is om met een bahco, verstelbare steeksleutel die om de leiding heen kan, de wartel aan te drukken en met een leidingsleutel, die eerst plaatsen en dan pas aandrukken, dan de wartel aan te draaien. Met name de voorste kun je op die manier goed doen, aangezien je tegen de bodemplaat kracht kunt zetten.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL