Het leven in de XM zou nog fraaier zijn als het dasboard verlicht bleef!!
Wat tot voor kort nog herstelde met de knokkel van de wijsvinger, is nu niet meer het geval.
Het is even zoeken naar hoe ik het dashboard open om de verlichting te inspekteren.
Voordat ik straks met een volledig gedemonteerd model leef, wil ik jullie vragen wie hier ervaringen of tips voor heeft!
Groetende Edpret!
Hoi Ed,
Heb je al naar de dimmer gekeken? vaak wil 1 tikje terug van maximaal helpen je verlichting weer te laten branden.
Die dimmers schijnen niet helemaal zuiver te zijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Is het niet de dimmer van de verlichting die slecht is.
Linksonder naast het stuur zit een draaiwieltje. Haal die eens heen en weer.
Tsjonge, jonge..............net te laat.
:lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik ga t straks na mn avonddienst gelijk probereb, vrienden..
Is het dan wel logisch dat ie tot voorkort wel aanging als ik tegen t glas van t dashboard tikte??
Daar vraag je zowat.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zou heel goed kunnen, je hebt namelijk gewoon te maken met een slecht contact als tikken helpt. Try it and you know it! En anders helpen we je verder :)
Of misschien een losse steker. Maar om daar achter te komen, moet je 11 (dacht ik) losdraaien. En voor die dimmer maar 2, dus eerst die dimmer maar controleren.
Bonjour mes amis!
Daar ben ik weer, helaas biedt het dimmertje geen soelaas..het blijft donker..en de harde knokkel heeft geen effect meer.
Mocht het even stil geweest zijn: ik liep zondag na het uitladen der auto iets te gehaast om de XM heen..vergeten dat de achterklep nog open stond: DENGGGGGG!!! :roll: :roll: De dorpsdokter heeft er 8 hechtingen in getimmerd...
maar ik heb n hard hoofd..dus vrolijk verder: is het openen van het dashboard een lastig karweitje of toch eerst een andere test doen?
Tja, je kunt nog zekeringen controleren....
En dan weet ik niets beters dan het dashboard er uit. Als je weet waar de torxen zitten is het vooral een vervelend (zoals in het Engelse boring) klusje. Ik zal straks 'ns zoeken en dan in het tiptopic posten. Het is namelijk voor meer zaken makkelijk als je weet hoe het dash los moet ;-)
Misschien een apart hoofdstuk in het how to deel ?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Voor zowel serie1 als serie2 een beschrijving geven :wink:
Non, seulement une instruction pour le phase II :mrgreen:
Mais pour compenser cette ommision, c'est une instruction complet avec reparation d'afficheur gauce ;-)
Van zo`n dagje Parijs ga je wel goed Frans spreken Wim :wink: .
Nou, meer door de discussie tussen Michiel en die PSA-mijnheer :lol:
Tsja wel leuk dat Michiel desondanks toch zo`n (oeverloos) discussie probeert aan te gaan :lol: