Ik ben Paul Schellekens. Ik ben razend trots op mijn blauwe Xm 2,5 td exclusive. Ik rijd zo 30.000 km per jaar.
Ik ben a-technisch maar wel muzikaal. Zo blijven we de lol er in houden. Ik ben toen ik mijn Xm kocht gelijk nlid geworden. Ik heb echter vorig jaar een herseninfarct gehad en mijn geheugen is hier door aangetast. Ik verlies dus steedsx mijn codes.
Ik ben nu bij Benny von Mauw. En binnenkort kom ik zeker naar de meetings.
Groeten,
Paul
Foto's volgen nog.
Hier dan de beloofde foto's:
Ze staat nu op winterbanden.
Met dank aan Benny :mrgreen: :mrgreen:
Welkom bij de klub van Xm idioten. :wink:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit type Xm, heel veel zweef km te gewenst. 8)
Hoi Paul, Ik heb je gisteren gezien met je mooie Dame. Veel plezier op dit Forum.
Welkom ook uit de achterhoek Paul.
Luceo non uro....
na ja, toe maar vort maar, dan ook eens in je eigfen topic.
Van harte welkom op t forum hier! en veel fijne km's toegewenst natuurlijk :wink:
Nette auto Paul, goed onderhouden zo te zien :clap: .
Hoe krijg je dat leer zo mooi glimmend :shock: :crazy: ?
Groet :zwaai: ,
Jos
Welkom op het forum en succes met de 2.5TD 8)
Ook namens mij welkom.
He Jos,
Ik heb hier in de buurt een geweldige schoenmaker. Deze heb ik mijn leer laten keuren. ( ik reed toen nog xantia met van dat zelfde prachtige leer ). Deze gaf me een potje mee dat ik nu al 10 jaar in bezit heb. Het werkt nog steeds. Ik hoef het leer namelijk maar een maal per half jaar te bewerken. Tegenwoordig heeft hij een ander middel van de zelfde fabrikant. Dit is een goedje waarmee het leer wordt ingespoten en dan wordt uit gewreven.
Wat betreft zweefkilometers die zijn geweldig. Het afgelopen jaar diverse malen Frankrijk en België in gereden. Dit jaar is er van alles vernieuwd. Verder had ik een gat in een van mijn balkjes voor. Dit is hersteld door de Jong in Aalsmeer.
In januari gaat de dame naar van Aalst in Alphen aan de Rijn voor een dinitrol-tectylbeurt.
Welkom op dit forum Paul!
Wat een buitengewoon mooie XM heb je daar zeg. Zo zie je ze maar weinig meer, en diesels al helemaal niet.
Hoi Paul, welkom hier. Mooi XM, met een machtig blok natuurlijk. Vele zijn er bang van en je leest er hierover op het forum te weinig gebruikservaringen. Hoeveel km's heb je er nu opstaan??
+1
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ha die Paul,
Enne..., hoe heet die fabrikant :silent: ?
De eerste 60.000 met mijn Xm heb ik vandaag rondgereden. Op dit moment komen we uit op 30.000 km per jaar. De km stand is nu 233957. We kochten hem op 4-12-2009 met km stand 173950.
Motorisch heb ik met de 2,5 td exclusive tot nu toe weinig problemen gehad. Ik heb bij km stand 219200 de distributieriem en alles wat er bij hoort laten vernieuwen. Dit jaar was het een pijnlijk jaar voor mijn dame. Mijn door een hersenaandoening moest ik de eerste maanden van dit jaar laten rijden. Dit leverde in januari gelijk schade op. Mijn dochter reed wat hardhandig achteruit. De blikschade was 850 euro. Vervolgens blies de kachel alleen maar koude lucht en de dame floot bij een startende motor als een gillende keukenmeid. ( sorry dat ik het zeg). Mijn dame is in eerste instantie naar Boots in Alkmaar gebracht. Er is van alles vervangen waaronder de hydraulische pomp. De klachten bleven echter bestaan. Wel was ik 2050 euro kwijt. In april begaf de startmotor het. De kosten hiervan waren 575 euro. Vervolgens ben ik maar naar een echte Xm specialist gegaan. De Jong in Aalsmeer. In de tussentijd reed mijn dochter nog een maal schade met mijn dame. Drie panelen aan de achter kant waren gehavend. Ik heb haar vanaf dat moment geweerd uit mijn dame. Ik schafte voor haar een oud opeltje aan. Iemand die namelijk zo rijd, zet je toch niet in een Xm.
Bij de Jong in Aalsmeer werd de distributieriem en al wat daar bij hoort vervangen. Verder werd er een modernisering aan de oliepomp gedaan. Dit verminderde het geluid. van de gillende keukenmeid behoorlijk (Helemaal is het nog niet weg). Verder werd er een gat in een van de kokerbalken ontdekt. Het vervangen van de distributie riem e.d., het aanpassen van de oliepomp en het aanpakken van de bodem kostte me ongeveer 3500 euro. In november werd tijdens de APK nog eens de hoes van het stuurhuis vervangen. Mijn dame is inmiddels bij van Aalst in Alphen aan de Rijn geweest voor een inspectie. Ze is hier behoorlijk goed uitgekomen. Wel werd me aangeraden de auto weer te laten tectyleren. Dit gaat gebeuren in januari.
Ik hoop het komende jaar met minder kosten rond te rijden. Wel zal binnenkort ook de einddemper en een deel van de leiding het hydraulische systeem vervangen moeten worden.