Heeft iemand een type twee raammechanisme lv met sneltoets in de aanbieding? Heb drie weken geleden de kabels vervangen waarna het raam prima werkte. Na een week intermittent fault, dan weer wel dan weer niet. Schakelaar eruit en met een spanningszoeker gekeken of er spanning op het vrouwelijke deel stond: raam ging spontaan weer open en dicht. Maar nu: ganz tot. Klikt niet en werkt niet meer. Denk dat de electronica naar de filistijnen is.
Tot overmaat zijn kabels aan de rechterkant nu ook aan de beurt. Dat wordt dus in 21 jaar xm rijden de vijfde keer.
Merk wel dat als de ramen achter bediend worden er een relais geklik komt uit de motorruimte. Kan dat nog een punt van aandacht zijn?
Groet Winus
Het relais van de ramen achter zit volgens mij in de middenconsole. Dus onder de motorkap lijkt me gek.
En voor een mechanisme LV mag je me altijd even PB-en, Winus. (Kan me intussen preferred supplier noemen, geloof ik).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
oh ja (alzheimer light) relais van de ramen (achter?) zit onder de middenconsole achteraan. Nog een keer goed luisteren.
Vanavond de deurbekleding maar weer loshalen. Als er geen abnormale zaken te vinden zijn krijg je PB.
Dank voor het aanbod Marc. Wat moet ik met mijn gremlinxm zonder jouw "peilloos" magazijn beginnen?
Winus
Vanochtend kon het raam lv weer wel open en dicht weliswaar met een spanningszoeker maar toch. Het is dus minder naar de filistijnen dan ik dacht. Ik denk dat de knop van het raam met sneltoets bediening niet goed is. Merk dat hij soms blijft "kleven" in ja hoe zeg je dat contactmodus ofzo. Er wordt dan continu opdracht gegeven om het raam te sluiten terwijl het al dicht is. Zou het kunnen zijn dat het reset mechanisme vervolgens op tilt slaat en de bediening uitschakelt voor enige tijd? Beetje in lijn met het inleren van het raam.
Voor de zekerheid eerst maar even de schakelaar vervangen door een goede. Marc heddegij er een in jouw magazijn?
Heb gelezen dat de schakelaars van Cx na '86 hetzelfde zijn, weet iemand dat? Ben zondag op citromobiel.
Groet, Winus
Van die heb ik recent de laatste verkocht. Ik heb er nog wel 1, maar die werkte niet goed bij testen.
Anders liggen die vast nog wel in het magazijn, of zo.
Helpt het niet om de knop open te wurmen en eens flink in te spuiten met contactspray en/of met perslucht.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Die laatste van Marc heb ik gekocht, maar uiteindelijk niet nodig gehad, het probleem zit bij mij niet in de schakelaar. Indien gewenst wil ik die wel naar je opsturen. Stuur maar een pb.
Ex: 1999 XM 2.0 Turbo CT Exclusive
1983 LNA 11RE Cannelle
1984 Renault 4 GTL
je hebt een PB
Bij mij was de stekker aan de motor die slecht contact maakte. Na reiniging en uitschuren weer feilloos, tot dusver..
Het eerste klusje als het met de nieuwe schakelaar niet werkt.
De motor van het rechter raam was van een onbekend merk. Het raam was al eens gerepareerd en de aansluiting aan het elektrische circuit waren twee blauwe amp stekertjes met een hoop kit erover.... Maar goed het werkt weer.
dus hier ook. Geen antiklemtemoeilijkgedacht-storing maar gewoon een stekker die niet goed contact maakt.
Heb het rechterraam nog een keer moeten maken. de fietsrem kabel was te te dik (1.6mm). heb er nu 1.2mm ingezet die is toch wel wat soepeler. Nou alles doet het weer.
Dank voor je info
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)