Hallo allemaal
Mijn 2.0 TCTurbo Break uit 1995 Citroen Break LZ-ZS-74 : VF7Y4GM0000GM2529 met G3 gasinstallatie stottert nogal eens, voornamelijk bij koude motor.
Ook slaat hij/zij af wanneer ik hem/haar laat uitrollen, zoals voor een verkeerslicht.
De volgende zaken zijn al gedaan; Een nieuwe pingelsensor laten monteren (middenvoor aan het blok) De stationair stappenmotor vervangen. Nieuwe dure bougies , geschikt voor gas gemonteerd. De storing is echter niet opgelost. Ik heb nu 3 nieuwe Valeo sensoren gekocht voor; oliedruk , watertemperatuur en binnenkomende lucht. Maar helaas ik kan de sensors nergens vinden onder de motorkap.
vraag: Wie heeft er ervaring met een turbo 2 literblok. ( Het ziet er allemaal heel anders uit als bij een gewoon blok )
vr groet Albert
Heb je de onderdeelnummers van de sensors die je aangeschaft hebt? Dat maakt het zoeken wat makkelijker in bijvoorbeeld Service Citroën.
De onderdeelnummers zijn:
VAL 255603-VALEO Temperatuursensor binnenkomende lucht
VAL 700008-VALEO-Watertemperatuursensor
VAL 255102 VALEO-Oliedruksensor
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
De 1e zit op je gasklep en steekt er dwars doorheen.
De 2e zit achter de bobine in de kop geschroeft
De 3e zit Schuin boven je oliefilter, maar gaat je niet helpen met je stotteren ;)
bedankt ik ga er morgen naar kijken
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
mocht je plaatjes nodig hebben dan kan ik die wel opzoeken in service citroen. Behalve die laatste, de oliedruksensor. De referenties daarvan verwijzen voornamelijk naar Dacia. De elektrische aansluiting lijkt me ook anders dan Citroen in de Xm toepaste. Weet je zeker dat dit nummer klopt?
op de doosjes worden alle Citroen modellen genoemd. ik kan wel een foto sturen van sensors
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
goedemorgen,
wie weet raad, ik kan de sensors voor lucht en water nergens vinden. ik heb foto's gemaakt, want een TCT blok met G3 installatie lijkt niet op een gewoon 2.0 liter blok
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet
Post maar, dan kijk ik wel ff.
Overigens, heeft hij deze klachten op zowel gas als benzine?
volgens Service Citroën zijn de 2 sensors te vinden in:
en aan de achterkant in het huis waar ook je thermostaat zit:
Dit is een 2.0i inlaat, geen TCT inlaat :)
Die 2e afbeelding van furriegurrie kan er wel mee door voor de correctheid van Matthijs de 1e afbeelding van een TCT2.0.
Beide sensoren zitten dus in het lucht/koelwaterhuis. nummer 4 en 20. (furriegurrie nummer 3 en 20)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TY4DZYK.jpg
bedankt tot zover, ik ga weer op zoek onder de motorkap
in theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde in de praktijk zijn ze dat niet