Subframe

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
XMvMIJ
afbeelding van XMvMIJ
Subframe

Enige tijd geleden mijn stuurhuis laten reviseren.
Op de brug staand werd geconstateerd dat het subframe een kleine vuistgrote doorgeroeste plek heeft.
Op zoek naar een subframe dus. Van Gompel heeft er geen een. Mijn vaste, eerlijke en betrouwbare garage
had al berekend wat vervangen zou kosten bij hem, als ik een ander subframe kan vinden. 1500 euro uurloon.
Dat wordt mij toch écht te gortig. Ik vrees dat dat de XM er dan maar aan moet geloven en in de verkoop gaat.
Buiten de roestplek is ie verder helemaal prima. geen enkele roestvorming waar dan ook. De wagen heeft voor ik 'm kocht een jaar of tien als 2e wagen in Portugal gereden, kurkdroog klimaat dus. De eerste jaren van z'n bestaan was ie van de burgemeester van Roosendaal.
Zoals opgemerkt is twee maanden geleden het stuurhuis gereviseerd (1000 euro), rondom nieuwe bollen, uitlaat 2 jaar oud, nieuwe banden,
De wagen heeft de afgelopen 7 jaar UITSLUITEND op E5 gereden, nooit één druppel E10 getankt !
Het gaat me echt wel aan het hart maar als iemand een goed bod doet mag ie zo mee.
Ik overweeg om mijn BX station  APK-waardig te gaan (laten) maken en daar weer eens een poos in te gaan rijden.

Feije
afbeelding van Feije
RE: Subframe

Je kunt toch gewoon een nieuw plaatje in je subframe lassen? In Nederland mag zoiets gewoon (België vindt het minder leuk). Om wat voor type XM gaat het eigenlijk? 

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Subframe

Jaap heeft nog wel een subframe liggen 

__________
Crepuscule

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE:

Is het voor of achter? Dat dubbele plaatje thv de wielophangingbestiging roest wel eens door. Zie de reportage van blaueboot.

Daar is eenvoudig n nieuw plaatje op te lassen.

Magazijn staan er nog 2 volgens mij. In frankrijk ook wel te verkrijgen

Jaap

Veen
afbeelding van Veen
  • XM Turbo CT Exclusive
  • XM V6 24v Multimedia
  • XM Turbo CT SXclusive
RE: Subframe

Eigenlijk moet iemand die dingen nu gaan verzamelen, opknappen, lassen en spuiten. Er zal allleen maar meer vraag naar komen.

Bart Ebben riep 10 jaar geleden al dat dit een issue zou worden in de toekomst. 

(mmmm.... kenden we maar iemand die zowel kan lassen als spuiten.....  )

__________
Crepuscule

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Subframe

Ach, spuiten. Een verfkwast kom je een heel eind mee, van binnen volgooien met wat antiroest. Houdt je hem wel heel

Jaap

blaueboot
afbeelding van blaueboot
  • Xm 'Exclusive' 2.9 ES9J4 Handgeschakeld - Mauritius Blue (KPKD) <Org. 8488>
  • XM 'Exclusive' 2.9 ZPJ Automaat - Noir Verni (EXY) - CiTuning - <Org. 5243>
RE:

XMvMIJ
Heb je een foto van dat gat? Ben wel heel benieuwd waar dat zit, zodat dat niet netjes weg te werken valt onder de wagen. :) 
Want..,

Feije zegt:

<p>Je kunt toch gewoon een nieuw plaatje in je subframe lassen? In Nederland mag zoiets gewoon (België vindt het minder leuk). Om wat voor type XM gaat het eigenlijk?&nbsp;</p>



Dat dacht ik ook. En als je een beetje aandacht er aan besteedt dan gaat niemand zien dat er gelast is.

@Jaap
Kwasten kan inderdaad. Spuiten (Brantho Korrux 3-1, ja) geeft wel een mooier strak resultaat.

@Veen
Mag jij raden wie die 2 subframes van de huidige sloper bij het magazijn naar huis gaat slepen. 
(ff voor de duidelijkheid. Er wordt netjes voor betaald. :) )

XM - Rijden als een 'ouwe sok' met af en toe een 'petje' op. 

JaapSt
afbeelding van JaapSt
  • XM 2.5 TurboD Break
RE: Subframe

Bij mijn Xm zat er lang geleden ook een gat in het subframe. Kwam door lekkage accu bij 1e eigenaar. Precies op de plek van die dubbele plaat. Zit er nu als nieuw uit.

@blaueboot  Spuiten klopt. maar ik kijk niet elke keer onder de auto(zit ook zo'n scherm onder) en dan valt mn mijn oogverblindend blinkende RVS uitlaat op :)

Jaap