Toch te koop: Type-1 XM V6 Exclusive met velours-alcantara

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Rogier1975
afbeelding van Rogier1975
  • XM V6 Pallas 4HP18 1994 (2020 - )
  • Ex: XM V6 Exclusive 4HP18 1996 (2005 - 2009)
  • Ex: XM TurboD12 Ambiance BVM 1993 (2001 - 2002)
Toch te koop: Type-1 XM V6 Exclusive met velours-alcantara

Na 3,5 jaar genieten, klussen en zweven mag de XM dan echt naar een nieuwe liefhebber. Liefst niet 1-2-3 naar een marktplaatsbandenschopper, maar naar een mede-citrofiel die de XM weet te waarderen. Een XM die na 30 jaren slechts weinige gebruikssporen met zich meedraagt en volledig onderhouden is om zo bedrijfszeker te zijn als een XM maar kan zijn. Een greep uit de werkzaamheden de afgelopen jaren, alles gedaan door Brian van Citrolique in Middelburg:

  • Diravi-stuurhuis gereviseerd (dus geen quick-fix, maar revisie), tevens stuurkogels vervangen.
  • Begin dit jaar nog voorzien van nieuwe RVS-uitlaat en vervangende katalysator.
  • Nieuwe accu en dynamo.
  • Airco gerepareerd (lekke slang vervangen) en gevuld: ijskoud!
  • Automaatbrein gereinigd, governorringen vervangen.
  • Hydractief- en ABS-lampjes werken (gaan keurig uit op contact).
  • Laswerk gedaan (al mag bij kriksteun RV nog wat gedaan komende winter).
  • Klein onderhoud is ene jaar door Brian gedaan, soms ook door mijzelf (olie, filters, bougies - dat soort werk). 
  • Op 4 CrossClimate+ banden, voor nog 5-6 mm profiel, achter nog als nieuw.
  • Voorzien van originele radio mét stuurbediening én AUX/bluetooth (met dank aan Q&K) en nieuwe Pioneer-speakers in originele plaatsing (woofers & tweeters voorin, coax achter).
  • Bouwjaar 1993-7, eerste registratie in 1994 (ex-showroomauto).
  • Tellerstand: 186.000 km. XM wordt soms nog gebruikt om alles lekker soepel te houden - en om niet te vergeten hoe ze zweeft!

Uniek aan de voiture is dat het een echte Type-1 V6 Exclusive Automaat is (dus met meegespoten bumpers), waarbij de eerste eigenaar niet voor het obligate lederen interieur heeft gekozen, maar voor het alcantara-velours. Fijn, zacht en niet glijdend in bochten. Zelfs de magazijnmensen van de club kenden dit enkel uit de folders, zo zeldzaam - en dan ook nog in prachtige staat.

Reden van verkoop is dan ook pure ratio: sinds mijn scheiding fungeerde de XM als dagelijkse auto, wat zowel voor de auto als mijn gemoedsrust en portemonnee niet ideaal is. Deze prachtwagen verdient een plek als liefhebberij. Hier staat nu een Lexus GS300h op de oprit: de eerste 2.500 km zitten er door een vakantie al op, met een verbruik van 1 op 18 gemiddeld. Voor een slee van formaat XM! 

Taxatiewaarde ("vervangingswaarde bij specialist"): 10,500 EUR

Vraagprijs voor enthousiaste mede-forummer: 6.500 EUR.

Mark383
afbeelding van Mark383
  • 1991 V6 Exclusive Vert Triton
RE: Toch te koop: Type-1 XM V6 Exclusive met velours-alcantara

Schitterende wagen Rogier! Het is dat ik er al 1 heb... :)