Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

9 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
detlev
afbeelding van detlev
Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Tsja, ik weet eigenlijk niet meer van wie hij was, maar met hulp van MP (Malle Pietje dus) een type 1 VC uitgelezen. Allemaal moeite gedaan om de codes te onthouden, nou denk ik: kom, ik kijk ze ff na, blijken het gewoon alle mogelijke codes op 1 na te zijn (alleen 22 stond er niet in):

21 - 23 - 24 - 25 - 31 - 32 - 53 - 54

  • 21 Brake pressure switch - Switch will open when firm brake pressure applied (HI measure between pin 7 white and ground, HII between pin 11 black and gnd) 670[/*]
  • 22 Accelerator pedal position potentiometer (situated under pedal) - Pedal up=3-4V; pedal down<3V. HI measure between pin 10 white and ground. HII between pin 4 black and ground. 771[/*]
  • 23 Steering wheel position sensor - Will alternate between 0 and +5V when slowly moving steering wheel. HI: Measure on both on pins 6 and 13 white to pin 12 white which is ground. HII: pin 9,10,15 black and 13 white are for steering wheel sensor. Two pins for position, other two for power supply and ground. 159[/*]
  • 24 Vehicle speed sensor - HI: R=300 Ohm on speed sensor, when driving ca 1,5V on pin 13 black. HII: measure speed signal on pin 11 white. 154[/*]
  • 25 Vehicle height sensor - Will alternate between 0 and +5V when vehicle height is changed. HI: Measure on both on pins 3 and 4 black to ground. HII measure on both pins 13 and 14 black to ground. 153[/*]
  • 31 Electrovalve firm/soft suspension - R=3-5 Ohm, when valve is operated suspension is soft. HI: Measure between pin 9 black and ground. HII: Measure between pin 1 white and ground. When valve is acivated measure 12 volt, followed by an alternating signal at a few hundred Hertz. 433[/*]
  • 32 Back electrovalve firm/soft suspension - Only present on Hydroactive II. R=3-5 Ohm, when valve is operated suspension is soft. HII: Measure between pin 2 white and ground. When valve is acivated measure 12 volt, followed by an alternating signal at a few hundred Hertz.[/*]
  • 53 ECU powersupply - HI: check fuse 34. HII: check fuse 7.[/*]
  • 54 ECU malfunction[/*]

Goed, nu maar eens zien welke terugkomen...

wimb
afbeelding van wimb
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Ik begrijp het niet helemaal. Het is een type 1, dus Hydractief 1 (HI).
Dan snap ik alleen code 32 niet, want een type 1 heeft maar 1 klep.

detlev
afbeelding van detlev
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Nu je het zegt... Zouden we massaal met z'n allen een 22 voor een 32 aan hebben gezien? Dan heeft 'ie ze allemaal, althans welke hij kan hebben ;)

Was waarschijnlijk sinds '94 niet uitgelezen lol

En een handtekening!!!!

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Een '94er heeft ook al Hydractive2 :wink:

Dus gewoon een voorste en een achterste klep.

De introductie van HA2 en de introductie van de Type 2 vielen niet gelijk!

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

true true, zo stond er hier laatst ook een type1 met HA2 op de stoep :)

wimb
afbeelding van wimb
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Om Maarten te citeren: "94 is een goed jaar." :lol:

detlev
afbeelding van detlev
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

OK, en de dashboard stekker, viel die wel samen met type 2?

En een handtekening!!!!

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Jazeker!

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Type 1 VC test tijdens veerbollenmeeting

Dat '94 een heel goed jaar was kan ik alleen maar onderschrijven :wink:

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.