Tsja, ik weet eigenlijk niet meer van wie hij was, maar met hulp van MP (Malle Pietje dus) een type 1 VC uitgelezen. Allemaal moeite gedaan om de codes te onthouden, nou denk ik: kom, ik kijk ze ff na, blijken het gewoon alle mogelijke codes op 1 na te zijn (alleen 22 stond er niet in):
21 - 23 - 24 - 25 - 31 - 32 - 53 - 54
- 21 Brake pressure switch - Switch will open when firm brake pressure applied (HI measure between pin 7 white and ground, HII between pin 11 black and gnd) 670[/*]
- 22 Accelerator pedal position potentiometer (situated under pedal) - Pedal up=3-4V; pedal down<3V. HI measure between pin 10 white and ground. HII between pin 4 black and ground. 771[/*]
- 23 Steering wheel position sensor - Will alternate between 0 and +5V when slowly moving steering wheel. HI: Measure on both on pins 6 and 13 white to pin 12 white which is ground. HII: pin 9,10,15 black and 13 white are for steering wheel sensor. Two pins for position, other two for power supply and ground. 159[/*]
- 24 Vehicle speed sensor - HI: R=300 Ohm on speed sensor, when driving ca 1,5V on pin 13 black. HII: measure speed signal on pin 11 white. 154[/*]
- 25 Vehicle height sensor - Will alternate between 0 and +5V when vehicle height is changed. HI: Measure on both on pins 3 and 4 black to ground. HII measure on both pins 13 and 14 black to ground. 153[/*]
- 31 Electrovalve firm/soft suspension - R=3-5 Ohm, when valve is operated suspension is soft. HI: Measure between pin 9 black and ground. HII: Measure between pin 1 white and ground. When valve is acivated measure 12 volt, followed by an alternating signal at a few hundred Hertz. 433[/*]
- 32 Back electrovalve firm/soft suspension - Only present on Hydroactive II. R=3-5 Ohm, when valve is operated suspension is soft. HII: Measure between pin 2 white and ground. When valve is acivated measure 12 volt, followed by an alternating signal at a few hundred Hertz.[/*]
- 53 ECU powersupply - HI: check fuse 34. HII: check fuse 7.[/*]
- 54 ECU malfunction[/*]
Goed, nu maar eens zien welke terugkomen...
Ik begrijp het niet helemaal. Het is een type 1, dus Hydractief 1 (HI).
Dan snap ik alleen code 32 niet, want een type 1 heeft maar 1 klep.
Nu je het zegt... Zouden we massaal met z'n allen een 22 voor een 32 aan hebben gezien? Dan heeft 'ie ze allemaal, althans welke hij kan hebben ;)
Was waarschijnlijk sinds '94 niet uitgelezen lol
En een handtekening!!!!
Een '94er heeft ook al Hydractive2 :wink:
Dus gewoon een voorste en een achterste klep.
De introductie van HA2 en de introductie van de Type 2 vielen niet gelijk!
true true, zo stond er hier laatst ook een type1 met HA2 op de stoep :)
Om Maarten te citeren: "94 is een goed jaar." :lol:
OK, en de dashboard stekker, viel die wel samen met type 2?
En een handtekening!!!!
Jazeker!
Dat '94 een heel goed jaar was kan ik alleen maar onderschrijven :wink: